Wat heb je gedaan vandaag ?

 
 
 
 
 
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 09.09.2018 - 07:47  ·  #16
Quote door Dirk342

Verheug mij op vanmiddag; leuke en altijd gezellige BBQ met een groepje (oud) 850-forummers wat we ieder jaar doen. Leuke mensen, altijd gezellig, lekker eten en drinken en weer een leuk stukje rijden. Belt-Schutsloot of all places, wist tot een aantal jaren geleden niet eens dat het bestond :) :) Is een spontaan ontstaan gebeuren geweest en word sindsdien ieder jaar gedaan. De meeste komen met de kinderen (als ze die hebben) en dit jaar gaat alleen mijn jongste zoon niet mee, dus met hoogzwangere dochter en schoonzoon en hun zoon op stap.

Zoooo en dat was even een partij gezellig.... Wie durft te roepen dat ex 850 forummers niet gezellig kunnen zijn, hebben het goed mis :lol: Echt een dag van niks moet, niksen mag. Lekker een biertje op zijn tijd en goed vleesch. Want goed eten, dáár houden we van! 8-)
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 09.09.2018 - 08:04  ·  #17
Mijn zoon wou gisteren naar appelpop.
Dus heb ik hem meegenomen,hij hield het zowaar een kwartier vol. :lol:
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 09.09.2018 - 22:52  ·  #18
Vandaag na jaren weer eens wezen karper vissen. We zaten op een put in NH, met fantastisch weer. Genieten dus.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3183
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 10.09.2018 - 06:55  ·  #19
Quote door Blade

Vandaag na jaren weer eens wezen karper vissen. We zaten op een put in NH, met fantastisch weer. Genieten dus.


Dat is een mooie torpedo 👍
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5016
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 10.09.2018 - 07:12  ·  #20
Graskarper.
Altijd een mooi gevecht. Zit enorm veel kracht in die beestjes.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 10.09.2018 - 21:17  ·  #21
Ik heb me vandaag op de valreep opgegeven voor een verkoopkraam op de Volvo Klassieker Beurs, weekend 22/23 september. https://www.volvobeurs.nl/index.php
Lang getwijfeld... ik ben een particuliere handelaar met een uit de hand gelopen hobby 8-) Maar mijn handel spitst zich toe tot C/S/V70 classic, S60/V70N en in mindere mate V70NN. Weet niet of de bezoekers daar voor komen. Maar goed, wie niet waagt, die niet wint :)
Paar jaar terug ook gestaan, met een hoop folders, brochures, werkplaatshandboeken en wat onderdelen. De onderdelen verkochten nauwelijk, de brochures en dergelijke... als warme broodjes...

Nog meer VKB bezoekers?
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.09.2018 - 07:40  ·  #22
Ik helaas niet meer terwijl ik het voorheen toch wel altijd leuk vond. Maar blijf erbij dat de VKB in Utrecht de best bezochte waren en ook de meest gezellige. Er lagen toen ook voldoende spullen. Tegenwoordig is het merendeel wat er ligt echt schrot tegen verschrikkelijke hoofdprijzen en het gaat helemaal nergens meer om. Bedoel dit overigens niet persoonlijk. Je zag gewoon de kwaliteit / hoeveelheid van de spullen afnemen hoe langer ze in Rosmalen waren helaas en dat is al begonnen toen ze naar Gorkum verhuisde omdat Utrecht is afgebroken. Daarbij stonden een aantal standhouders van bekende webshops die, speciaal voor de VKB, hun prijs hadden verhoogd, bijvoorbeeld voor oliefilters. Als je dit dan liet zien aan zo'n gast op hun eigen webshop dan was Leiden al weer in last.

Het meest gezellige en leuke van de VKB is het geouwehoer buiten op de parkeerplaats tussen de auto's met de diverse mensen allemaal :)
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.09.2018 - 08:05  ·  #23
Ben ik gedeeltelijk wel met je eens. Maar ik denk dat de opkomst van marktplaats en internet in het algemeen er wel voor heeft gezorgd dat je op de VKB minder mooi spul vindt; dat is allemaal al online over de toonbank gegaan.

Gelukkig heb ik hier een paar mooie pareltjes die ik nu bewust niet op het www zet, maar op de VKB hoop te slijten.

Wat prijs betreft; zeker wordt er in sommige gevallen de hoofdprijs gevraagd. Ik ben qua prijs niet duurder dan anders, maar ook niet goedkoper(al valt er altijd wat te handelen). Als kleine particuliere handelaar is het best een investering om je handel een weekend daar ten toon te stellen, ik moet ook nog eens van ver komen.

Maar heb er wel veel zin in. Nu al druk in m'n hoofd met wat ik meeneem en hoe ik het ten toon ga stellen. Moet natuurlijk wel zoveel mogelijk moois laten zien op die 4 meter kraam... ;)
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.09.2018 - 08:43  ·  #24
Quote door Doeke Dobma

Nog meer VKB bezoekers?

Ik ben standhouder, maar ik verkoop eigenlijk alleen lidmaatschappen. Moet je wel een Volvo 480 hebben. ;)

Quote door Doeke Dobma

Lang getwijfeld... ik ben een particuliere handelaar met een uit de hand gelopen hobby 8-) Maar mijn handel spitst zich toe tot C/S/V70 classic, S60/V70N en in mindere mate V70NN. Weet niet of de bezoekers daar voor komen. Maar goed, wie niet waagt, die niet wint :)

Natuurlijk komen er bezoekers daarvoor. Je kunt niet dagelijks in een meer dan 25 jaar oude Volvo rijden (of je moet er een stel hebben zodat het niet erg is als er eentje stuk gaat - oh nee, een Volvo gaat nooit stuk volgens hun bezitter O-) ) en dus heb je er iets moderners naast. :)

Het hoogtepunt van de VKB is natuurlijk het geouwehoer op de parkeerplaats. :D
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 21.09.2018 - 21:10  ·  #25
Zojuist mijn VKB stand klaar gemaakt. De opstelling blijft nog even geheim... ;)

(En ja, dat spandoek wordt nog de helft minder hoog...)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 21.09.2018 - 21:14  ·  #26
Veel plezier Doeke.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 21.09.2018 - 22:00  ·  #27
En succes ouwe reus!
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 21.09.2018 - 22:39  ·  #28
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 21.09.2018 - 22:50  ·  #29
Veel succes met de verkoop!
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 21.09.2018 - 23:00  ·  #30
Vandaag weer eens een compleet dashboardinstrument van een 480 gereviseerd, ditmaal voor een oud-werkplaatschef van een Volvo-dealer. Jammer genoeg was er al eens iemand mee bezig geweest, schroeven ontbraken, originele torx schroeven waren vervangen door kruiskop parkers (want een torx 10 bitje kun je nergens krijgen zeker), lampjes stuk, dingen zaten los, ergens kortsluiting in de A/D converter op de computerprint (waardoor de temperatuursensor verkeerd wordt gemeten en de computer "denkt" dat de motor kookt: STOP knipperend op het display), kortom een hele bak ellende. Maar ik heb bakken vol reserve-onderdelen en heb 'm weer aan de praat gekregen.

Binnenkort ga ik me maar eens verdiepen in LIN en CAN bus systemen zodat ik ook de V70 kan gaan hacken. :P
 
Selected quotes for multi-quoting:   0