Wat heb je gedaan vandaag ?

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 21.09.2018 - 23:09  ·  #31
Cool! Is dat de 480 van Bert?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 21.09.2018 - 23:24  ·  #32
Ja, inclusief een cruise control project dat hij min of meer van me cadeau krijgt. Hij heeft er denk ik meer tijd voor dan ik :)
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 22.09.2018 - 04:46  ·  #33
Cruise control is toch wel één van de ultieme accessoires op een 480 👍🏻
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 22.09.2018 - 05:21  ·  #34
Quote door Doeke Dobma

Dank heren!
De stand ziet er zo goed uit Doeke, veel plezier gewenst dit weekend
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 22.09.2018 - 20:56  ·  #35
Zo, dat was een leuke eerste dag die echt omgevlogen is! Voor de opening al de eerste deal kunnen sluiten, en in de eerste paar uur de mooiste pronkstukken al kwijt geraakt. Zelf ook nog even rondgelopen en een paar mooie 'schatten' gevonden, nog een subje, radio, velgenset, heerlijk. Moet oppassen dat ik niet met meer thuis kom dan waarmee ik vertrok ;)

's Morgens nog even gesproken met Dirk (Dirk342) en eind van de dag met Robert (brinkie). Leuk dat jullie even langs kwamen!

Nog ff een foto'tje van hoe de boel er begin van de middag bij stond. Had ik eigenlijk om 10u moeten doen, want nu was het mooiste al weer weg...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 22.09.2018 - 21:02  ·  #36
Heb je ook die mooie velgen te koop staan?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 22.09.2018 - 21:15  ·  #37
Ja die zijn te koop! 18 inch XC90 Atlantis velgen geschikt voor S60-V70-S80 met 225-40-18 winterbanden. Maar dit is geen advertentie dus bij interesse maar even verder via pb ;)
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 22.09.2018 - 21:31  ·  #38
Ziet er heel goed uit!

Succes nog morgen.

Slaap je in een hotelletje?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 22.09.2018 - 22:49  ·  #39
Vanmiddag de Fiat Punto van mijn vrouw verkocht.
We gaan nu op zoek naar een mooie C30. Eindelijk :)
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 23.09.2018 - 05:13  ·  #40
Ben gisteren even naar de VKB geweest omdat ik wou kennis maken met Doeke en even de clubstand van de 850club bezocht. Zoals ik de laatste tijd al aangaf was het voor de rest niets, weinig stands (het worden er ieder jaar steeds minder), weinig interessants (althans voor mij) en de al hoge beursprijzen worden alleen maar hoger.... De oliefilters zie je per jaar duurder worden. Gereedschap hoef je er ook al niet te kopen want is kwalitatief ronduit slecht en met slechts 2 of 2 kramen de moeite ook niet om naar te kijken. Was vroeger ook echt beter.

Ik wou perse even voor de mensen van de 850club en Doeke, maar vond het echt helemaal niets en het tientje entree gewoon niet waard.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 23.09.2018 - 10:28  ·  #41
Het onderwerp dwaalt hier wel wat af, maar ik ben het met Dirk eens. Ik kom er pas 3 jaar, heb de vorige versie in Utrecht nooit meegemaakt, en het pre-internettijdperk van deze beurs ook niet, maar kan me voorstellen dat het toen een stuk beter was. Ik vond het rustig dit jaar. Het belangrijkste onderdeel vind ik de parkeerplaats met daarop de auto's per model gegroepeerd (al moeten sommige Volvo-rijders hoognodig een nieuwe bril) en ik heb binnen uren met gelijkgestemde geesten staan praten in diverse talen, maar voor de onderdelen wordt het elk jaar minder. Het helpt voor de rijders van een voorwielaangedreven Volvo ook niet dat de organisatie zich vooral richt op auto's tot en met de 700-serie...
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 23.09.2018 - 11:12  ·  #42
Ik denk dat het systeem van de VKB grondig moet veranderen / vernieuwing nodig heeft. Hoe weet ik ook niet, want heb daar geen verstand van. Maar als ik alleen naar de bezoekersaantallen keek toen ik er 's morgens was vond ik het al zwaar tegenvallen. Voorheen hingen ze met de benen buiten om een kaartje te kunnen kopen. Het blijft voornamelijk gericht op de achterwielaandrijvers helaas, je ziet ook weinig onderdelen van bijvoorbeeld een 850 of classic of zelfs jonger. Doeke was daar een erg welkome uitzondering op. Mensen zijn er wel een beetje klaar mee op deze manier helaas. Continu hetzelfde aanbod en steeds duurder wordend werkt dit ook in de hand. Wat natuurlijk ook niet in de hand werkt als je dan standhouder bent. Dan moet je het juist van grote bezoekersaantallen hebben. En dat is ook weer precies de reden waarom een hoop standhouders die vroeger altijd aanwezig waren niet meer (willen) komen met als logisch gevolg dat er steeds minder stands staan. Als je dan de stands met speelgoedauto's, kleding, kinderkraam, etc weg haalt blijft er echt bijna niets interessants over (op de stand van Doeke na). Onderdelen op de beurs van gerenommeerde toeleveringsbedrijven die we allemaal kennen, zin duurder als in hun eigen webshop ???

Ik ken zeer veel diverse mensen van de diverse clubs en heb er met en paar even staan te praten, overal hetzelfde; die stands worden ook steeds minder bezocht, er word weinig info opgevraagd omdat de meeste mensen die er al komen allang lid zijn van een of andere club. De Saab club is erbij gekomen een aantal jaren geleden, snap ik ook niet helemaal op een VOLVO klassieker beurs, etc. Ik weet nog dat bij de diverse club stands de mensen in de rij stonden voor info en om een stoeltje met een bak koffie te kunnen krijgen....

Het leukste en mooiste is vaak idd de parkeerplaats en ja soms staat de hele boel door elkaar heen (snap ik ook niet helemaal) zelfs dat was in Utrecht en Gorkum beter geregeld. Ik ben eigenlijk van mening dat sinds het verplichte vertrek uit Utrecht de VKB alleen maar beroerder is geworden en op deze manier ook een langzame dood aan het sterven is. Daarom zei ik ook dat de hele VKB aan vernieuwing toe is.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 23.09.2018 - 12:25  ·  #43
Je kunt pas lid worden van de VKV (die de VKB organiseert) als je Volvo 25 jaar of ouder is. De oudste 850 is intussen de 25 gepasseerd dus ze zullen de moderne Volvo's (lees: voorwiel- of vierwielaandrijving en veel elektronica) wel moeten toelaten, maar ik denk niet dat ze erop zitten te wachten. Naar mijn bescheiden mening zijn zitten er veel teveel snobs c.q. dinosauriërs in die club. Vernieuwing zal echt van binnenuit moeten plaatsvinden, dat hun mindset zich niet uitsluitend richt op de zestiger en zeventiger jaren maar ook openstaat voor modernere exemplaren van Volvo. En misschien mag ik dan met mijn Nederlandse Volvo (die 25 wordt volgend jaar) ook meedoen, maar vooralsnog ga ik me niet thuis voelen bij die club.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 23.09.2018 - 12:40  ·  #44
Je slaat hier precies de spijker op zunne kop ! Ik werd gevraagd om bij de VKV te komen met de 760, heel goed gesprek gehad toen met de mensen van hun clubstand en joh, dat was een geweldig idee van hun. Ze wilden graag wat leren van de 'modernere' 700 en 900 series en of ik hun daarbij wou helpen. Tuurlijk wil ik dat. Ben een jaar lid gebleven met diverse mensen uit het bestuur overlegd en die zitten allemaal vastgerot in hun principe's van de Duett's, Amazons en dergelijke. Die WILLEN een 760 diesel notabene er helemaal niet bij hebben (dit terwijl de auto aan hun voorwaarden voldoet en ik door hun gevraagd was). Na dat jaar lidmaatschap meteen opgezegd....

Maar wel vragen, omdat ze wisten dat ik nog steeds geregeld aan P1800's en Amazons sleutel of ik dan hun daarbij wou helpen op technische dagen. Niet dus !
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 23.09.2018 - 18:34  ·  #45
Wat ik gedaan heb heeft niks met Volvo te maken maar ...









Ik heb een trui aangetrokken, godsamme wat een baggerweer :devil:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0