Mijn V70 naar de garage gebracht ivm wat rare bonk- en knakgeluiden in de ophanging bij drempels en opritjes. Eerst en vooral voor een veiligheidscheck voor de vakantie, en als er echt wat vervangen moet worden wat niet direct gevaarlijk is, dan kan dat ook nog wel voor de apk in september...
vandaag heen en terug naar zeeuws-vlaanderen gereden (600+ km).
Ik had al weken geen lange afstanden meer gereden, enkel korte stukjes, dus de motor werd een beetje lui. Hij klonk ook wat rauwer.
Op de terugweg zag ik op een gegeven moment het verbruik omhoog gaan, dus zal wel aan het regeneren zijn. Toen het verbruik weer terugviel naar normale waarden, liep de auto ineens een stuk soepeler. Zo had ik het eigenlijk nog nooit meegemaakt, zo,n duidelijk verschil. Roetfilter zal wel flink vol hebben gezeten.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40141 Geregistreerd: 07 / 2009
Wij hebben een Fiat Ceicento voor de korte ritten in de buurt, de Volvo V70 D5 is eigenlijk alleen voor de grote afstanden of voor het hele gezin.......echter het gras groeit bijna door de wielkasten heen van de Fiat, dus dat wat trager worden en zo herken ik wel.
Nu 1400 kilometer met de caravan van 1400 kilo aan de knop naar zuid Frankrijk, heb ik ook het gevoel dat de motor makkelijker zijn werk doet, verwacht eigenlijk ook geen roetdeeltjes meer in de cat aan te treffen.
Vandaag even langs een schadeherstel bedrijf geweest omdat een lossende vrachtwagenchauffeur per ongeluk met zijn kraantje een pallet tegen mijn deur aan tikte.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40141 Geregistreerd: 07 / 2009
Dat is minder.
Afgelopen voorjaar heeft zo'n slimmerik op de zelfde manier de pui van de zaak kapotgereden.
Was een lange dag, voordat de boel weer op slot kon.
Vandaag bij de plaatselijke supermarkt geweest, ja wat denk je, lekker boeiend. Toch een leuk verhaal. Ik kom daar aan, ik scan de parkeerplaats, krijg nou wat daar staat mijn auto! Althans dat dacht ik, een S60 in dezelfde kleur, dichterbij komend blijkt het ook nog een twee liter turbo te zijn met een zwart interieur. De velgen net even anders, ha! de mijne zijn mooier. Eens even naar binnen staan koekeloeren, kijken mag, volledig leer en een spaceball handbak, sjonge, sportieve uitvoering.
Even later loop ik de supermarkt weer uit, zie ik daar een oudere dame, ietwat gebogen over haar winkelkarretje. Golvend wit haar, het grijze was haar al vreemd, langzaam lopend. Nou het zal mij benieuwen dacht ik. Wat denk je, ze opent de kofferbak van die S60! "Nou breekt m'n klomp". Mevrouw rijdt er sportiever bij dan deze 23-jarige, is dat wat!