Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
J-Fortuna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 15.08.2020 - 23:29  ·  #2851
De V70 staat inmiddels al bijna twee weken bij de garage, blijkt toch nogal veel werk te gaan kruipen in de puntjes die ik onder garantie had aangekaart. Mede daarom heb ik vandaag de C30 mogen testen, afgelopen weekend had ik de trekhaak gemonteerd en vandaag had ik beloofd een vriend te helpen met de verhuizing. Oorspronkelijk was het de bedoeling om het met de V70 te doen, maar bij gebrek daaraan heb ik de trekhaak en elektrische aansluitingen van de C30 met de dubbelasser mogen testen; die kreeg zo meteen de vuurdoop. Test is geslaagd en het viel zeker niet tegen, al haalt de 2.0 met maximaal trekgewicht van 1350 kilo het natuurlijk niet bij de 2.5 in de V70 :)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 16.08.2020 - 09:33  ·  #2852
DJ,

Succes met het behalen van je A rijbewijs.
Ik duim alvast voor je.👍🏻
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 16.08.2020 - 09:57  ·  #2853
DJ, veel succes en plezier! Als je de drie overgebleven hersencellen wil beschermen kan je beter blijven autorijden, maar ook ik kan een beetje meepraten over het genot van motorrijden (al zou ik er in NL niet zo heel veel aan vinden, moet ik zeggen, te druk, te plat en teveel rechtdoor). Ik heb in 2007 ofzo mn A rijbewijs gehaald en daarna 5 jaar de ultieme beginnersmotor gehad, de Suzuki GS500E. Daar zijn echt heel lelijke kleurstellingen van uitgebracht, maar ik had een mooie, electric blue metallic met antraciet grijs en zwart.
Fijne motor wel, maar toen ik op de BMW K1200S van een vriend mocht rijden voelde dat toch wel een beetje anders...
Vanwege verhuizing in 2012 de motor verkocht en sindsdien door omstandigheden en veiligheid niet weer begonnen. Ik heb nog vadertaken te volbrengen, en ben 1x buiten mijn schuld door het oog van de naald gekropen op de motor, en dat doet je toch wel denken... maar nu heb ik m'n Benz te koop gezet en twijfel ik om weer een motor te kopen. Ik zou wel elektrisch willen, maar prijs en actieradius houden mij nog tegen. Een motor zuipt veel in vergelijking tot het beperkte gewicht en een auto.
Geniet ervan, maar hou het veilig, zeker als beginner zit een ongeluk in een klein hoekje, en de veiligheid van Shoei kan niet op tegen die van Volvo :-)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3185
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 16.08.2020 - 10:21  ·  #2854
Bart heeft helemaal gelijk DJ.
Ik heb ook enkele jaren motor gereden met als hoogtepunten een tripje naar Noorwegen en een rondje Engeland/Wales.
Dat was een geweldige ervaring.
Maar de rondjes om de kerk in NL konden me niet echt bekoren.
En ik weet van mijzelf dat ik ook wel eens hard rijd, dus ik ben er (op tijd) mee gestopt.
Maar motorrijden is en blijft geweldig.
Rijbewijs A halen stelt niet zoveel voor, tenminste toendertijd (1993) niet, dus kat in het bakkie voor jou. 😉
richard9722
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 220
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 16.08.2020 - 17:13  ·  #2855
Ik heb ook jaren motor gereden. Begonnen met een rode Yamaha fj600 met cardan. Daarna een Suzuki gsx600 f. Deze is opgevolgd door een gsxr1000. Dat was een heel gevaarlijke motor, zowel voor rijbewijs als gezondheid. Gelukkig altijd goed gegaan. Uiteindelijk uitgekomen bij een vstrom dl1000. Dat was de beste motor die ik heb gehad en tevens de laatste. Daarna ben ik overgestapt op een Mazda mx5, die is ingeruild op een Saab 9.3 cabrio in de Aero variant.

Nu dus geen motor meer en moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer mis.
tcw82
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 16.08.2020 - 17:45  ·  #2856
Helemaal niks met de Volvo, maar vond dat dit plaatje wel redelijk aansluit bij voorgaande postings
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 18.08.2020 - 11:08  ·  #2857
Pohhh, die RD500... Had je die nog maar... ;)
Motorrijden staat hier op een laag pitje (met een zoontje van net 1 jaar is de vrije tijd schaars). Ik heb nu nog een Chinese Honda Monkey kopie staan op motorkenteken (125cc, behoorlijk customized), daar rij ik 's avonds nog wel eens een blokje mee om.
Volgens jaar komt er weer een motor, en ik denk een Yamaha XJR1300, het liefst om een gele Kenny Roberts uitvoering (dat staat mooi bij mijn Yamaha FS1 in het geel, met Kenny Roberts striping ;))

AlS je overigens denkt dat die Kawasaki snel is, stap dan eens op een supersport als je je rijbewijs hebt (of een dikke +1000cc sporttoer), je weet niet wat je mee maakt ;)
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 01.11.2020 - 08:15  ·  #2858
zo herkenbaar die eerste keer ècht optrekken met de motor vergeet ik ook nooit meer: staan met instructeur en 1 of 2 andere leerlingen vooraan bij het verkeerslicht op een rechte provinciale weg en er komt een sierra xr4 naast ons staan die geeft een keer gas, instructeur brult terug op zijn enduro en zegt tegen ons via de intercom "zie jullie bij het volgende stoplicht" licht op groen en hij sprint die auto er finaal uit. wij bleven náást die auto om de vernedering te kunnen lezen 🤣 gisteren trouwens 12 lichte wegwerppallets overdwars op de dakrails gestapeld en naar de bootsteiger gereden, die pallets met m'n stalen vletje naar 't landje voor de winterstalling gevaren om straks dat bootje op werkhoogte boven 't maaiveld te leggen (landje ligt aan fietspad over steil bruggetje waar volvo ook op zou vastlopen)
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

AWD Test succesvol uitgevoerd

 · 
Posted: 01.11.2020 - 11:28  ·  #2859
Vandaag even een zand vlakje opgezocht en even kort het gas erop..



Keurig 4 wielen die zich in het zand bijten!!!
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 01.11.2020 - 19:29  ·  #2860
20 zakken betonmortel á 25 Kg in de koffer gemikt en van A naar B gebracht.... Nivomats zijn nog niet op 8-)
Binnenkort mag tie aan de bak met zand, hout en ander zwaar spul aan de rukpukkel ^_^
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.11.2020 - 16:53  ·  #2861
Ik ga zo naar mijn (sinds kort) nieuwe serieuze 'dinnetje' :fgrin: met de V70 van Nieuwveen naar Woerden, en daar blijft de auto én ik ook slapen en morgen om 5;30 uur weer terug naar huis om over te stappen in de bedrijfswagen om weer aan het werk te gaan om 7 uur (wegenbouw).... hahaha
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.11.2020 - 17:25  ·  #2862
Nog een leuke verrassing op vrijdagmiddag :S

deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.11.2020 - 17:43  ·  #2863
Quote door Dimitri-Turbo

Ik ga zo naar mijn (sinds kort) nieuwe serieuze 'dinnetje' :fgrin: met de V70 van Nieuwveen naar Woerden, en daar blijft de auto én ik ook slapen en morgen om 5;30 uur weer terug naar huis om over te stappen in de bedrijfswagen om weer aan het werk te gaan om 7 uur (wegenbouw).... hahaha


Kan je niet beter met die bedrijfswagen naar Woerden dan, scheelt je behoorlijk wat slaap 😴
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 06.11.2020 - 18:05  ·  #2864
Quote door deusjevo

Quote door Dimitri-Turbo

Ik ga zo naar mijn (sinds kort) nieuwe serieuze 'dinnetje' :fgrin: met de V70 van Nieuwveen naar Woerden, en daar blijft de auto én ik ook slapen en morgen om 5;30 uur weer terug naar huis om over te stappen in de bedrijfswagen om weer aan het werk te gaan om 7 uur (wegenbouw).... hahaha


Kan je niet beter met die bedrijfswagen naar Woerden dan, scheelt je behoorlijk wat slaap 😴


Nee.. helaas niet... staat voor ruim 40.000 euro aan machine's en materieel achterop en daarnaast is die veelste groot (7 meter lang en 2,5 meter breed).. gewoon lekker in de loods en met de V70 heen en weer ;)
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Kachelmotor demonteren en smeren

 · 
Posted: 07.11.2020 - 12:07  ·  #2865
Gisteren en vorige week gemerkt dat er gepiep ontstond in de bochten. Dankzij even googelen op VolvoV70 er snel achter gekomen dat het de kachelmotor zou kunnen zijn.

Vanmorgen deze verwijderd, beetje schoongemaakt en de lagers gesmeerd met WD40 PTFE spray. Is goed te doen. Problem solved (voorlopig in ieder geval dan).

Een goede beschrijving met goede afbeeldingen is hier te vinden: https://www.matthewsvolvosite….hp?t=83532
 
Selected quotes for multi-quoting:   0