Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
Knientje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 50
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 11.06.2021 - 18:49  ·  #3031
Ruzie gemaakt met de stekker van de ruitensproeierpomp.
Estate
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Homepage: volvov70forum.com/…
Berichten: 133
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 11.06.2021 - 19:21  ·  #3032
Quote door koeni

Vandaag de V70 T6 ingeleverd en de XC90 V8 opgehaald. Gek hoe je aan een auto gehecht raakt. Maar het geluid van de V8 maakt veel goed 🙂


Stond er van de week eentje naast me bij het stoplicht. Raampje even op een kier en meeluisteren :D
Loopt zeker mooi. Mooi geluid heeft wel z'n prijs (aan de pomp...) Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk. :Thumbsup:
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2403
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 11.06.2021 - 20:52  ·  #3033
Quote door koeni

Vandaag de V70 T6 ingeleverd en de XC90 V8 opgehaald. Gek hoe je aan een auto gehecht raakt. Maar het geluid van de V8 maakt veel goed 🙂

Ik ben benieuwd, a.s. maandag zal ik hem live bewonderen als ik bij je ben
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2403
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 11.06.2021 - 20:55  ·  #3034
Quote door Estate

Quote door koeni

Vandaag de V70 T6 ingeleverd en de XC90 V8 opgehaald. Gek hoe je aan een auto gehecht raakt. Maar het geluid van de V8 maakt veel goed 🙂


Stond er van de week eentje naast me bij het stoplicht. Raampje even op een kier en meeluisteren :D
Loopt zeker mooi. Mooi geluid heeft wel z'n prijs (aan de pomp...) Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk. :Thumbsup:

Ach, dat maakt niet zo’n verschil met een T6, die behoort ook niet tot de zuinigheids kampioenen :devil:
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 12.06.2021 - 00:55  ·  #3035
Ik heb het al vaker hier geschreven, maar wat dat betreft blijft de T8 me na inmiddels ruim 4 jaar bezit nog steeds verbazen…. In positieve zin welteverstaan.

Gefeliciteerd koeni!
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 339
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 26.06.2021 - 19:02  ·  #3036
Vanmorgen richting Nieuwveen gereden voor een bezoek aan Poika. Hij heeft de magneet koppeling van de airco afgesteld, de airco geserviced inclusief olie en het oude interieur filter vervangen door een koolstof filter. Kwam aardig wat zooi uit het filter dus was hard nodig. Nu moet de cc blijven werken als het weer echt warm wordt buiten. Geen overbodige luxe met Frankrijk in het vooruitzicht 😁. Zoals altijd weer top geholpen!
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 09:26  ·  #3037
Degene die met het idee kwam om de passagiersstoel naar voren te kunnen laten klappen moesten ze een standbeeld geven.
Wat een waanzinnige ruimte zit er toch in een V70. Complete kamersteiger past erin.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 10:14  ·  #3038
Ingepakt en naar de veerboot gereden voor 3 week Terschelling.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 10:46  ·  #3039
Veel plezier Klaas.
R-P
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 53
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 14:12  ·  #3040
Ssssttt niet verklappen dat het al enige dagen geleden was...

Leuke karrespoor helling (slechts 20º of zo maar zanderig) waarvan ik de V70AWD van mezelf en de V70FWD van mijn zwager wilde vergelijken (op verschillende dagen hetzelfde filmpje maken). Zoontje uit de auto gegooid om te filmen maar mijn D5 viel steeds stil. Het is een GT automaat dus begon me zorgen te maken dat ik zonder met de koppeling te kunnen spelen, zelf voldoende gas moest geven om hem aan de gang te houden en ik het volledig verleerd ben na een paar jaar automaten.

Maar toen ik onverrichter zake terug naar huis reed drong het tot me door dat ik met een lege tank rond reed (ledje was al aan, nog 80km te gaan of zo).

Oftewel: pas op met lege tank als je gekke dingen gaat doen zoals een boot te water laten of een helling beklimmen. Want achteraf ben ik er van overtuigd dat hij gewoon geen brandstof meer kreeg!


(Eerdere poging waarbij zoontje meeliep, dus video ziet eruit als de Blair Witch Project... Was zoeken naar een shot waar de horizon enigszins horizontaal liep ;) )
Estate
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Homepage: volvov70forum.com/…
Berichten: 133
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 16:55  ·  #3041
Quote door Klaasw

Ingepakt en naar de veerboot gereden voor 3 week Terschelling.


Zwaai ff, wij varen net terug van Vlieland.
Mag de estate ons weer naar huis brengen zo.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 17:05  ·  #3042
Quote door R-P

Ssssttt niet verklappen dat het al enige dagen geleden was...

Leuke karrespoor helling (slechts 20º of zo maar zanderig) waarvan ik de V70AWD van mezelf en de V70FWD van mijn zwager wilde vergelijken (op verschillende dagen hetzelfde filmpje maken). Zoontje uit de auto gegooid om te filmen maar mijn D5 viel steeds stil. Het is een GT automaat dus begon me zorgen te maken dat ik zonder met de koppeling te kunnen spelen, zelf voldoende gas moest geven om hem aan de gang te houden en ik het volledig verleerd ben na een paar jaar automaten.

Maar toen ik onverrichter zake terug naar huis reed drong het tot me door dat ik met een lege tank rond reed (ledje was al aan, nog 80km te gaan of zo).

Oftewel: pas op met lege tank als je gekke dingen gaat doen zoals een boot te water laten of een helling beklimmen. Want achteraf ben ik er van overtuigd dat hij gewoon geen brandstof meer kreeg!


(Eerdere poging waarbij zoontje meeliep, dus video ziet eruit als de Blair Witch Project... Was zoeken naar een shot waar de horizon enigszins horizontaal liep ;) )


kijk maar uit, een brandstofpomp vind het niet leuk als ie droog loopt, een nieuwe pomp is een duur grapje :P
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2403
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 22:05  ·  #3043
Quote door brinkie

Degene die met het idee kwam om de passagiersstoel naar voren te kunnen laten klappen moesten ze een standbeeld geven.
Wat een waanzinnige ruimte zit er toch in een V70. Complete kamersteiger past erin.

Helemaal mee eens, een prachtige uitvinding die mijn 850 en V70N ook al hadden. Is Volvo hier uniek in ?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.06.2021 - 08:19  ·  #3044
Quote door ProVolvo

Quote door brinkie

Degene die met het idee kwam om de passagiersstoel naar voren te kunnen laten klappen moesten ze een standbeeld geven.
Wat een waanzinnige ruimte zit er toch in een V70. Complete kamersteiger past erin.

Helemaal mee eens, een prachtige uitvinding die mijn 850 en V70N ook al hadden. Is Volvo hier uniek in ?

Nee hoor, de Mazda 626 die ik in het verleden heb gehad, had dit ook ;)
Geniaal, dat was een hatchback dus daar kon je ook gemakkelijk heel veel zooi in kwijt.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 28.06.2021 - 08:45  ·  #3045
Ik heb best wel veel hatchbacks en stations gereden (van Peugeot en Ford), meestal konden de passagierssstoel wel voorover geklapt worden door net zo lang aan de knop van de rugleuning te draaien dat 'ie voorover plat lag. Maar het systeem zoals in deze V70, met twee kleine hendeltjes zodat de rugleuning helemaal plat gelegd kan worden en na gebruik weer eenvoudig opgeklapt kan worden, dat heb ik nergens eerder gezien.
Laatst nog 15 hardhouten palen van 2m70 vervoerd. Ging er precies in. Scheelde weer huur van een aanhanger.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0