Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 03.11.2023 - 14:50  ·  #3511
Het was helaas niet met de D5 maar met de 2.4 170PK
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 03.11.2023 - 23:50  ·  #3512
Met de 5 cilinder benzine versies kun je ook flink wat kilo’s trekken is mijn ervaring.
Ik had een gesloten tandemasser van Ifor Williams die leeg al ca. 800 kg weegt en beladen max 2600 kg. De V70N 2.5T AWD had daar geen enkele moeite mee, en ook met mijn T6 merk je amper dat die er achter hangt. (Het verbruik was / is wel stukken hoger😩)
Een collega heeft een keer die aanhanger geleend om zijn dochter te verhuizen, hing ie achter zijn Opel 1.6. Vertelde me daarna dat ie onderweg was gestopt om te kijken of de handrem er nog op stond omdat zijn auto moeite had met t trekken.
Een Volvo 5 of 6 cilinder heeft er geen enkele moeite mee, allen mag t wettelijk niet.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 04.11.2023 - 09:36  ·  #3513
Ik heb het nog eens opgezocht en volgens mij mag voor mijn B rijbewijs de totale combinatie van auto en geladen aanhanger niet meer zijn dan 3500kg. Dus als de aanhanger plus lading niet meer dan 2050kg zou wegen dan zou dat gewoon mogen. Alleen mag de S60 volgens de papieren maar 1600kg trekken. Dus daar zat ik overheen. En die 3 ton van de aannemer was een grove schatting met een grote glimlach dus het zal wel wat minder zijn geweest.
De auto trok het ook allemaal wel, maar je merkt echt dat er iets achter hing. Gewoon rustig aan 80km/u in z'n 4 en wat hoger in de toeren blijven...
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 04.11.2023 - 09:43  ·  #3514
Maximum massa auto, die is meer dan 2000kg bij een v70.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.11.2023 - 10:30  ·  #3515
Quote door Winterswijkposse
Eind van de maand ga ik voor E achter B ... scheelt mij een hoop gereken wat wel en niet mag icm met onze T6 🤪. Mijn vriendin heeft alle rijbewijzen behalve bus, dus tot nu toe moest zij rijden met bepaalde combinaties 🙈


En dat wrijft ze er maar al te graag in zeker :D Die rijbewijzen, soms slaat het ook nergens op.
Ik rijd met bussen van 24.66 meter, 2 aanhangers, max 40 ton. Maar 751 kg achter de auto mag niet...
Doe ik morgen zo'n middagje BE cursus, stempel er bij op het roze papiertje, 450 euro aftikken, dan mag het overmorgen ineens wel.

Ik zei laatste keer bij verlengen van het rijbewijs, doe BE er ook maar gelijk bij dit keer.
'niet zo bijdehand jongeman'... oh sorry hoor haha.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1524
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.11.2023 - 10:41  ·  #3516
Quote door Jeroen

'niet zo bijdehand jongeman'...


Dat lijkt mij toch een positieve reactie 😄😄
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 998
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.11.2023 - 10:56  ·  #3517
Quote door Jeroen

Quote door Winterswijkposse
Eind van de maand ga ik voor E achter B ... scheelt mij een hoop gereken wat wel en niet mag icm met onze T6 🤪. Mijn vriendin heeft alle rijbewijzen behalve bus, dus tot nu toe moest zij rijden met bepaalde combinaties 🙈


En dat wrijft ze er maar al te graag in zeker :D Die rijbewijzen, soms slaat het ook nergens op.
Ik rijd met bussen van 24.66 meter, 2 aanhangers, max 40 ton. Maar 751 kg achter de auto mag niet...
Doe ik morgen zo'n middagje BE cursus, stempel er bij op het roze papiertje, 450 euro aftikken, dan mag het overmorgen ineens wel.

Ik zei laatste keer bij verlengen van het rijbewijs, doe BE er ook maar gelijk bij dit keer.
'niet zo bijdehand jongeman'... oh sorry hoor haha.


Is het niet meer zo dat je E achter B er bij krijgt als je E achter C hebt? Dan riekt het toch behoorlijk naar een portie geldklopperij zeg.
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.11.2023 - 11:52  ·  #3518
Quote door Klaasw

Is het niet meer zo dat je E achter B er bij krijgt als je E achter C hebt? Dan riekt het toch behoorlijk naar een portie geldklopperij zeg.


Mijn vriendin heeft toen ze E achter C heeft gehaald ook automatisch E achter B erbij "gekregen". Dat lijkt me ook het meest logische 😉
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 998
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.11.2023 - 18:11  ·  #3519
Quote door Winterswijkposse

Quote door Klaasw

Is het niet meer zo dat je E achter B er bij krijgt als je E achter C hebt? Dan riekt het toch behoorlijk naar een portie geldklopperij zeg.


Mijn vriendin heeft toen ze E achter C heeft gehaald ook automatisch E achter B erbij "gekregen". Dat lijkt me ook het meest logische 😉


Dat dacht ik nou ook.
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 284
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.11.2023 - 20:12  ·  #3520
Quote door Jeroen

Quote door Winterswijkposse
Eind van de maand ga ik voor E achter B ... scheelt mij een hoop gereken wat wel en niet mag icm met onze T6 🤪. Mijn vriendin heeft alle rijbewijzen behalve bus, dus tot nu toe moest zij rijden met bepaalde combinaties 🙈


En dat wrijft ze er maar al te graag in zeker :D Die rijbewijzen, soms slaat het ook nergens op.
Ik rijd met bussen van 24.66 meter, 2 aanhangers, max 40 ton. Maar 751 kg achter de auto mag niet...
Doe ik morgen zo'n middagje BE cursus, stempel er bij op het roze papiertje, 450 euro aftikken, dan mag het overmorgen ineens wel.

Ik zei laatste keer bij verlengen van het rijbewijs, doe BE er ook maar gelijk bij dit keer.
'niet zo bijdehand jongeman'... oh sorry hoor haha.


Ouders van mij kregen het vroeger kado
Is ook wel te zien😁
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.11.2023 - 20:52  ·  #3521
Ja bij CE krijg je BE er inderdaad bij, en bij DE ook. Maar ik heb alleen D.
Omdat een gelede bus niet zonder aanhanger kan rijden wordt het gezien als 1 geheel, dus D rijbewijs voor alles vanaf 9 personen en tot 25 meter. Geen DE voor nodig, geen LZV papieren.
DE is echt voor een bus met zo'n fietsen aanhanger bijvoorbeeld.
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 02.12.2023 - 17:49  ·  #3522
Vandaag een meeting gehad met de Volvo 3.0 T6 facebook groep. Verzameld bij van der Valk aan de A50. Daarna een paar leuke stops gedaan. Eindlocatie was Gallery Aaldering in Brummen. Poah... wat een verzameling heeft die man daar. 3 verdiepingen met mooi speelgoed.

Met in totaal 10 lot/soortgenoten een bakkie koffie en appeltaart gegeten en daarna rondneuzen om een verlanglijstje te maken 🙈🤪....
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 711
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 02.12.2023 - 17:58  ·  #3523
Leuk dat jullie ook bij Gallery Aaldering in Brummen langs konden komen.

Zag net op tv mijn ultieme natte droom, een zwarte BMW E30 M3 welke te koop is bij de Gallery.

Voorlopig blijft m’n Volvo S60 mijn auto, want de M3 is mij te duur.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 02.12.2023 - 20:56  ·  #3524
Was vorige week op tv bij dat auto programma, 2 BMW M3's van eind jaren 80. Zwarte en rode, mooie auto's toch als je ze nu ziet. Heeft wel wat.
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 03.12.2023 - 10:56  ·  #3525
Quote door Winterswijkposse

Vandaag een meeting gehad met de Volvo 3.0 T6 facebook groep. Verzameld bij van der Valk aan de A50. Daarna een paar leuke stops gedaan. Eindlocatie was Gallery Aaldering in Brummen. Poah... wat een verzameling heeft die man daar. 3 verdiepingen met mooi speelgoed.

Met in totaal 10 lot/soortgenoten een bakkie koffie en appeltaart gegeten en daarna rondneuzen om een verlanglijstje te maken 🙈🤪....


Wij waren er ook bij! Leuk om 10 T6-en en hun liefhebbers bij elkaar te zien...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0