Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: Gisteren om 15:15  ·  #3661
Wat als er een lange schroef/bout in zit? Als je zo een propje er inzet zie je niet welke schade er aan de binnen zijde is ontstaan? Van buiten kan het er goed uitzien maar de band kan van binnen stuk zijn. Naar de banden boer en beoordelen als de band er af is en de binnen kant ook nagekeken is of een reparatie kan houden en of het nog veilig is.
elevating
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 15:52  ·  #3662
Ik heb ook zo een setje om een prop erin te maken en een compressor in de kofferbak. Beter mee verlegen dan...
Spier1968
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 16:01  ·  #3663
Quote door koennie

Die zou ik ook wel aandurven. Zo'n propje er in en gaan. Dit kun je ook prima zelf. Kitje van de hbm en je kunt het onderweg zelfs.

Vanwege een lpg tank heb ik ook niet altijd een reserve wiel mee, maar ik heb wel altijd zo'n proppen setje en een mini compressor mee, dan kun je vaak wel thuis komen.

Niet vandaag maar afgelopen donderdag naar ons kluspaleis in Franktijk gereden.... En ook in mijn geval geen reservewiel of thuiskomer en een ringtank op de plek van het reservewiel. Sinds kort de grootste ringtank die past (77L bruto), dus bij Knuvelkes/Eijsden nog even afvullen en zonder tankstops door naar Langres waar ik de peage af ga en hem weer vol gooi. Wel een proppenset en een Bosch oplaadbare compressor bij de hand. En een tooltje om het binnenventiel te vervangen of weer strak te draaien. De compressor schroef je namelijk op het ventiel en heel soms raakt het binnenventiel dan los. Alles bij de hand dus.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 16:53  ·  #3664
Zo’n ventielsetje met compressor, als je geen (volwaardig) reserve wiel hebt is dat eigenlijk een must.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 18:37  ·  #3665
Ik heb vandaag maar een proppenset besteld want ook ik heb geen reserveband meer.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 21:29  ·  #3666
Daar zou ik ook nog wel een prop in douwen.
Ik had ooit een band met prop, ging jaren later ineens lekken precies langs de prop. Collega met bandenmachine heeft hem toen van de velg gehaald en aan de binnenkant een lap rubber geplakt, soort bandenplakset van de fiets, maar dan voor autobanden. En door de druk wordt hij tegen de band aan gedrukt, nooit weer problemen gehad daar. En dat kan in principe ook niet langs de wang van de band.

Selected quotes for multi-quoting:   0