Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 19.07.2015 - 17:14  ·  #961
Een rit naar Nijmegen gemaakt, met de auto ambulance er achter.
Mijn zoon belde me, stond met zijn Lupo 3L in Nijmegen en de auto startte wel maar zodra die boven de 1000 toeren kwam sloeg die af.
Aanhanger van mijn buurman geregeld (top zo'n buurman :yes: ) en naar Nijmegen om de Lupo op te halen. Daar aangekomen kreeg ik sterk de indruk dat het de startonderbreker was die de boel saboteerde. Zeker toen hij zei dat zijn sleutel (baard) was afgebroken van de behuizing. Het is zo'n aftersales imitatie sleutel, echt rommel dus.
De Lupo op de aanhanger geduwd en zo naar huis. Hier thuis met de reserve sleutel gestart en alles werkt en de motor slaat niet af. Inderdaad dus datgene wat ik vermoedde. De rit met de ambulance had ik dus kunnen besparen als mijn zoon duidelijker was geweest. Maar ja, dat is de leeftijd :swear:
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2015 - 18:58  ·  #962
Aanhanger gehuurd en naar Weert gereden. Amerikaanse koelkast opgehaald :thumb: .

Lekker ruim en ijs en waterdispenser in de deur. En met die3 waterdrinkers hier in huis toch wel makkelijk :D .
Moest alleen schoongemaakt worden, vorige eigenaar rookte zware shag binnen <_< . Alles weer fris en fruitig nu :yes: .
M@rcel
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.07.2015 - 13:12  ·  #963
Ben naar Mesman in Son gereden om de marterschade aan de bekabeling te laten bekijken en eventueel beter te herstellen dan ik gedaan heb. De auto loopt prima, maar toch...

Ik kijk hier nu uit over een drietal Volvo V8'en, twee S80 en een XC90. Mooi hoor! :)
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 23.07.2015 - 22:45  ·  #964
Vandaag de Volvo ff lekker uitgelaten. Via Duitsland naar Luxemburg geweest voor een familiebezoekje in de buurt van Echternach.
Vanochtend om 8.00 uur vertrokken en vanavond om 20.30 uur weer thuis.
Oh ja, en de tank in Luxemburg vol gedaan voor € 1,246 per liter :D
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 12:27  ·  #965
Gisteren de caravan opgehaald bij het caravanbedrijf. Moesten 2 nieuwe banden onder (6 jaar oud) en meteen een bovag beurt laten uitvoeren. De caravan heeft waarschijnlijk sinds 2001 (bouwjaar 2001) geen onderhoud meer gehad. Het enigste wat vervangen moest worden waren de gasslangen en de drukregelaar maar dit is puur vanwege de leeftijd. Viel niet tegen na al die jaren. Nu weten we zeker dat we veilig op vakantie kunnen met de caravan. :thumb:
Domaso

Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 12:44  ·  #966
Quote door volvo355

Gisteren de caravan opgehaald bij het caravanbedrijf. Moesten 2 nieuwe banden onder (6 jaar oud) en meteen een bovag beurt laten uitvoeren. De caravan heeft waarschijnlijk sinds 2001 (bouwjaar 2001) geen onderhoud meer gehad. Het enigste wat vervangen moest worden waren de gasslangen en de drukregelaar maar dit is puur vanwege de leeftijd. Viel niet tegen na al die jaren. Nu weten we zeker dat we veilig op vakantie kunnen met de caravan. :thumb:

Ga komende zaterdag voor 'n beurt. Doe ik iedere 2 jaar. Weet je zeker of gasinstallatie, oplooprem, stabi etc ok zijn.
Fijne vakantie!
stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 15:26  ·  #967
Veel reparatie betaald en veel gevloekt... Anderhalve week geleden gekocht en nu al bijna 1500 euro reparaties :devil: :devil: :devil:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 15:41  ·  #968
Naar de camping gereden om te kijken of er tenten gered moet worden.

Knalt erop hier met de regen en wind
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 15:44  ·  #969
Quote door hermanusb

Naar de camping gereden om te kijken of er tenten gered moet worden.

En? Alles staat nog?

Hier valt het weer gelukkig nog mee. Waait wel hard en veel regen maar nog geen omgewaaide bomen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 15:55  ·  #970
Zijwanden vd luifel maar weg gehaald.
Aantal luifels moesten gered worden met handmatig ingrijpen.

1 sneuvelde en is afgebroken nu.

Meerdere mensen staan de stokken vast te houden nu.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 16:10  ·  #971
Jongens, zolang ik niet met de Daewoo van de weg af waai, is er niets aan de hand. :D :lol:
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 16:16  ·  #972
Tsja...alle ervaren kampeerders weten het: de zaak goed afspannen en voorkomen dat de wind er makkelijk onder kan slaan is essentieel om problemen te voorkomen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 16:18  ·  #973
Quote door Piet_piraat

Tsja...alle ervaren kampeerders weten het: de zaak goed afspannen en voorkomen dat de wind er makkelijk onder kan slaan is essentieel om problemen te voorkomen.

Klopt......
Maar bij windkracht 9 hou je er weinig aan.
Hier vliegen de haringen de lucht in omdat de grond te drassig is geworden.

Dan gaat het lastig worden
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 30.07.2015 - 11:11  ·  #974
De V70 doet het nog steeds zonder problemen, maar om inzicht te krijgen wat echt de staat van de auto is, gisteren de auto een uitgebreide keuring laten ondergaan. Omdat er feitelijk niks aan gedaan is, maar in dit MET-topic geplaatst en niet het AAN-topic.

Men was sneller klaar dan gepland: mijn Volvo werd beoordeeld als zijnde in uiterst keurige staat, technisch en optisch! De keurmeester had lange tijd niet in een V70 van deze leeftijd gereden die nog zo fris & fruitig aanvoelde. Alles was duidelijk met liefde en kunde onderhouden. Een punt van aandacht: de rubbers van de schokdempers achter waren van ouderdom aan het vergaan, en het advies was gezien leeftijd en verdere staat van de auto hier op termijn een nieuw setje schokdempers onder te zetten.

Volgens mij is het vervangen van de schokdempers achter een klusje wat prima zelf te doen is.

Het blijft natuurlijk een oude auto, maar het geeft mij in ieder geval vertrouwen in de auto, en ook dat de auto het waard is om erg goed bij te houden. Ik had een goede auto gekocht aldus de keurmeester, dat is toch een fijne bevestiging van je eigen gevoel en enigszins juiste feeling op het vlak van techniek.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 30.07.2015 - 11:46  ·  #975
Altijd erg fijn om zo een bevestiging van de keurmeester te krijgen! Lekker man :thumb:

Selected quotes for multi-quoting:   0