Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 04.12.2015 - 00:48  ·  #31
Nog maar eens naar de linker veerpoot van Jeroen gekeken vanavond. dr uitgehaald en dacht dat bovenste veerschotel niet ok was. daarnaast was de hoes ter bescherming van schokbreker los. Laat ik nou toevallig nog een nieuwe veerschotel en hoes hebben liggen. moet we even mn bestelling nalopen want was bij mij voor rechts bedoeld maar paste ook prima links. had ik wel de goede besteld? met nieuwe veerspanners en nieuwe luchtsleutel de boel snel los, vervangen en weer vast. fijn dat nieuwe gereedschap spul. kijken hoe ie nu gaat.

Daarnaast even naar gloeibougies gekeken. haha daar heb je dus een pijpsleutel 8 voor nodig en die heb/had ik niet. Eentje wou wel los met ringsleutel. na meer dan 180K maar eens vervangen zou ik zeggen. even op zoek naar betaalbare bosch kaarsen. Startmotor doet bij koud weer moeilijk. aansluitingen zijn goed. dus maar vervangen. Jeroen gaat op zoek. 'T was weer een gezellige avond.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 07.12.2015 - 22:08  ·  #32
de linker voorlamp van mijn vader zijn Volvo vervangen aangezien die niet meer brand
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Standkachel

 · 
Posted: 19.12.2015 - 13:52  ·  #33
Volledige standkachel ingebouwd bij v70, bezitter is nog geen lid van het forum.
Donderdag laat hij de software installeren bij VOLVOTUNE.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 19.12.2015 - 18:50  ·  #34


Had niet gezien dat er Volvo stond. :bandit:
Vandaag de Flex en Dap weer eens flink aan het werk gezet. Porsche helemaal afmaken. Heb recent beide stroomkabels vervangen, ieders 10m (flexibele) gereedschapskabel. Ideaal!

Porsche is echt flink opgeknapt. Erg blij met de Flex, dit was me met de DAP niet gelukt! :D Maandag meer foto's. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 19.12.2015 - 19:09  ·  #35
Mee eens, maar je moet er wel mee om weten te gaan.
En de koplampen, ook gelukt ?
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 19.12.2015 - 19:16  ·  #36
Weer strakke wagen op de weg
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 19.12.2015 - 19:43  ·  #37
Koplampen zijn heel erg mooi geworden, gelukkig maar want nieuw kosten ze ruim €1000+ per stuk..
Rijdt wel gaaf, zo'n Porsche. :bandit:
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 19.12.2015 - 21:00  ·  #38
Quote door Martijn

Koplampen zijn heel erg mooi geworden, gelukkig maar want nieuw kosten ze ruim €1000+ per stuk..
Rijdt wel gaaf, zo'n Porsche. :bandit:


Dat is natuurlijk het steevaste werk van de poetser. Het na het poetsen opnieuw inrijden om te ervaren of alles nog goed functioneert. Kan soms wel geruime tijd duren...........
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39715
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 20.12.2015 - 01:53  ·  #39
Quote door folke3

Dat is natuurlijk het steevaste werk van de poetser. Het na het poetsen opnieuw inrijden om te ervaren of alles nog goed functioneert. Kan soms wel geruime tijd duren...........


Wat vervelend voor Martijn, ik heb het echt met hem te doen.
Denk dat er wel een leuke kerst gratificatie aan zit te komen. :-)
reinoutsmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nieuw-vennep
Leeftijd: 41
Homepage: watersportspics.co…
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 20.12.2015 - 06:54  ·  #40
Quote door folke3

Quote door Martijn

Koplampen zijn heel erg mooi geworden, gelukkig maar want nieuw kosten ze ruim €1000+ per stuk..
Rijdt wel gaaf, zo'n Porsche. :bandit:


Dat is natuurlijk het steevaste werk van de poetser. Het na het poetsen opnieuw inrijden om te ervaren of alles nog goed functioneert. Kan soms wel geruime tijd duren...........


En heel soms kan dit eindigen in post uit groningen :devil:
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 21.12.2015 - 08:47  ·  #41
Gisteren de V70n 2.4 140pk van mijn schoonvader uitgekezen. Hij had wat last van een 'hortend en stotend' rijgedrag bij lage toeren. Overigens niet altijd, maar zo nu en dan. Vida kwam een misfire in cilinder 1 tegen. Daar kunnen uiteraard een aantal zaken aan ten grondslag liggen (bougies, bobine, injector).

Na de eerste 2 bougies losgedraaid te hebben vond ik die er te zwart uit zien. Denk dus om te beginnen dat het wijs is de bougies te vervangen.
Omdat de problemen niet continu zijn, en ze gisteren tijdens uitlezen niet voorkwamen, zou het m.i. best een vervuilde injector kunnen zijn. Dus wellicht maar eens een cleaner in de tank.

Zelf hoor ik in het botenwereldje, waar ik redelijk aktief ben, goede verhalen over Xbee. Dus dat er maar eens doorheen mengen.

Mocht het probleem veroorzaakt worden door een slechre bobine, dan gaat die vanzelf stuk en mag ie zich door de Wegenwacht naar huis laten brengen. Dan heb ik wel weer een vervangende bobine voor hem.

Overigens kreeg ik ook het idee dat 1 van beide lambdasondes niet goed is. Mbv mijn ELM-327 en de torque app de werking van O2 volt bank 1 sensor 1 gemonitord en ook van sensor 2. Die laatste leek goed, met een mooi gevarieerd verloop. De eerste bleef een grillige vlakke lijn, wat volgens mij niet correct is. Maar zeker weten doe ik dat ook niet...
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 21.12.2015 - 09:00  ·  #42
Anders de injectoren even laten checken door Harry Banis?

Stationair plaatje bijgevoegd. Warme motor, airco uit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 21.12.2015 - 09:20  ·  #43
Hmm, sensor 1 heeft bij jou dus ook een grillig vlak verloop. Dat is dus wel goed?

Wat geven die 4 displays aan?

Harry Banis is wel een idee, idd.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 21.12.2015 - 09:37  ·  #44
Short en long term fuel trim. Verhouding brandstof/lucht. Stft moet liefst binnen +/- 6% zitten. Ltft is gemeten over langere afstand. Ideale verhouding is 14.7%, dan staan stft en ltft rond de nul.

Mijn lambda 1 is goed. En vrij nieuw.

Als je naar Banis gaat kun je t beste naar de Spiegeldwarsstraat in Bussum rijden/bellen voor afspraak. In Almere hebben ze geen apparatuur dus zij brengen ze toch daarheen. Worden ze getest, schoongemaakt, gereviseerd, getest en evt. vervangen. Injectoren kunnen zij er voor je uithalen of je doet t zelf ff. Al dan niet met hulp.

Maar laagtoerig horten en stoten kan heel goed al opgelost zijn met nieuwe bougies. Hoe lang zitten deze er al in?

En gasklephuis ff schoonmaken zou ik sowieso even doen. Denk niet dat dat t probleem is maar kan nooit kwaad. Stroef lopende klep beïnvloedt de fuel trim ook nadelig.
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 21.12.2015 - 16:57  ·  #45
Mijn schoonpa rijdt pas 12000km met die Volvo. Heb zodoende geen idee hoe lang die vonkentrekkers er al in zitten. Maar gezien de zwarte ronde rand lijkt vervangen mij wel een goed idee.

Als je de motorkap opentrekt, springen er 2 onderdelen uit die blinken, tov de rest. Dat betreft de dynamo en het gasklephuis. Vermoed dat het gasklephuis nog geen 2 jaar geleden vervangen is. Lijkt me dat die nog niet dermate vuil is dat ie voor problemen zorgt. Zal 'm eens vragen of hij een onderhoudshistorie bij zijn auto heeft.

Eerst maar eens die bougies en een cleaner in de tank en dan eens kijken hoe het gaat. Als de problemen aanhouden, dan de injectoren maar eens aan een nader onderzoek onderwerpen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0