Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4699
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.06.2023 - 11:17  ·  #1561
4 nieuwe zomerbanden gekocht en tot mijn spijt de 2 achterbanden die ik vorig jaar nieuw liet plaatsen ook kunnen weggooien.

Ik kocht de auto met 2 nieuwe winter achterbanden want die waren versleten.
Nu blijk ik weliswaar nieuwe banden gekregen te hebben die wel eerst 10 jaar op een schap gelegen hebben.
Oftewel allemaal droogtescheurtjes…..

Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik daar wel iets van.
Begin zelfs te twijfelen of de grote beurt en nieuwe distributie wel daadwerkelijk gedaan zijn.
1-wiel
Standkachel deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2711
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.06.2023 - 11:33  ·  #1562
Quote door hermanusb

4 nieuwe zomerbanden gekocht en tot mijn spijt de 2 achterbanden die ik vorig jaar nieuw liet plaatsen ook kunnen weggooien.

Ik kocht de auto met 2 nieuwe winter achterbanden want die waren versleten.
Nu blijk ik weliswaar nieuwe banden gekregen te hebben die wel eerst 10 jaar op een schap gelegen hebben.
Oftewel allemaal droogtescheurtjes…..

Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik daar wel iets van.
Begin zelfs te twijfelen of de grote beurt en nieuwe distributie wel daadwerkelijk gedaan zijn.


Vooral dat laatste: dat is iets waar je jammer genoeg niet meer van uit kunt gaan bij sommige bedrijven..
Treurige manier van geld verdienen…
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5803
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.06.2023 - 18:38  ·  #1563
na een jaar is dat wel lastig te controleren Herman..
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4699
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.06.2023 - 18:53  ·  #1564
yepp.

dat begrijp ik ook wel.
alleen beetje dubbel gevoel.
je koopt een vrij dure auto, de duurste die ik ooit kocht.
betaald een stevig bedrag extra voor een een beurt, 2 nieuwe banden en een nieuwe distributie...

dan moet je er vanuit kunnen gaan dat het goed gebeurd.
maar vraag me af of je wel zoveel vertrouwen mag hebben in een redelijk goed bekend staande garage,

banden van 10jaar oud verwacht ik gewoon niet.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2390
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 12.06.2023 - 23:04  ·  #1565
Een Brodit telefoonhouder en een universele telefoonhouder. Zo kan ik mijn telefoon gebruiken voor Google Maps. Ben geen fan van aftermarket spul maar dit is een nette en stevige oplossing.
We gaan naar Zuid Frankrijk op vakantie, en de laatste versie van de originele navigatie Dvd ‘s zijn inmiddels van 2016. Mijn ervaring is dat er op de grote wegen geen immense veranderingen zijn en dit systeem dan nog goed bruikbaar is. Ondanks dat hier vaak negatief over het verouderde systeem wordt geschreven kom ik veelal perfect op de juiste bestemming. In de steden zijn vaak de veranderingen. En om verrassingen te voorkomen kunnen we nu ook via Google op de telefoon veilig de weg vinden.

Ook een paar weken geleden een wielhanger voor de XC70 gekocht. Die 19 inch wielen zijn zware jongens en door flinke artrose in mijn handen lukt het me anders niet meer om zelf 2 x per jaar deze te wisselen. Een handig hulpmiddel hiervoor.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1355
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 12.06.2023 - 23:13  ·  #1566
Vanavond ff een luchtfilter besteld bij winparts voor €23 word ie aan de deur afgeleverd terwijl ik paar weken terug naar een automaterialenzaak reed en ze doodleuk vertelden...o die,die kost iets van €33.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1611
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 14.06.2023 - 21:25  ·  #1567
Ja, er worden leuke marges op gedaan. Veel goedkoper zou ik het niet op korte termijn kunnen bestellen als je rekening houdt met de verzendkosten.
Hoewel, is Estateservices niet te rijden vanaf je huis? of toch te ver?

Ik combineer het altijd, of bestel in het voren met bv olie, andere filters, noem maar op. Dat blijft toch wel een jaar goed...
Bij deze vrienden bv: https://www.deolieconcurrent.nl/pages/welke-oliefilter.html

Mijn eerste keus zou motointegrator zijn, idd weer in combinatie met wat anders/extra's en anders hier bv: https://www.auto-onderdelen24….uchtfilter

Anyway, lekker ff de stofzuiger bij de hand en het filterhuis ff cleanen en het filter er weer in, ben je klaar voor een jaar. :-)
geertpetro
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: gemeente coevorden
Leeftijd: 56
Berichten: 19
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

zonnescherm achterportieren

 · 
Posted: 04.07.2023 - 10:25  ·  #1568
Quote door geertpetro

Quote door [-Tom-]

Je moet het raam naar beneden doen, dan kun je ze er achter haken, en dan weer het raam omhoog. Verder monteer je ze 'op' de deurpanelen.
Voor een S80 zijn trouwens ook deurpanelen te krijgen waar ze in geïntegreerd zitten, dat was een optie die best vaak voor komt (ik heb ze zelf ook, vind ze ideaal in de zomer en met kleine kinderen)


Die optie met geïntegreerde zonwering is die er ook voor een 2001 S80-er?

Raam naar beneden en dan erachter haken dat doe je toch bij het rubber dat normaal gesproken tegen raam zit?
Had ik gedaan maar gordijn schoot op gegeven moment weer wat om hoog ( de onder kant)
Ik zie dat 1gordijn nog dubbelzijdig tape heeft moet je ze dus eigenlijk aan de binnenkant van het rubber vastplakken


Toch nog even een wat verlate reactie. Heb ze een kleine 2 maand geleden geplaatst.
Ze "klikken" tussen de deur en het deurpaneel. Ik heb de het paneel beetje los gehaald en vervolgens het paneel weer vast gemaakt. Werkt echt super. Alleen een heel klein beetje jammer dat ze bij het schuine gedeelte het doek niet mooi strak staat. Maar verder heel tevreden mee.
steinenj
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerlen
Leeftijd: 48
Berichten: 194
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 16.07.2023 - 15:09  ·  #1569
Quote door geertpetro

Quote door geertpetro

Quote door [-Tom-]

Je moet het raam naar beneden doen, dan kun je ze er achter haken, en dan weer het raam omhoog. Verder monteer je ze 'op' de deurpanelen.
Voor een S80 zijn trouwens ook deurpanelen te krijgen waar ze in geïntegreerd zitten, dat was een optie die best vaak voor komt (ik heb ze zelf ook, vind ze ideaal in de zomer en met kleine kinderen)


Die optie met geïntegreerde zonwering is die er ook voor een 2001 S80-er?

Raam naar beneden en dan erachter haken dat doe je toch bij het rubber dat normaal gesproken tegen raam zit?
Had ik gedaan maar gordijn schoot op gegeven moment weer wat om hoog ( de onder kant)
Ik zie dat 1gordijn nog dubbelzijdig tape heeft moet je ze dus eigenlijk aan de binnenkant van het rubber vastplakken


Toch nog even een wat verlate reactie. Heb ze een kleine 2 maand geleden geplaatst.
Ze "klikken" tussen de deur en het deurpaneel. Ik heb de het paneel beetje los gehaald en vervolgens het paneel weer vast gemaakt. Werkt echt super. Alleen een heel klein beetje jammer dat ze bij het schuine gedeelte het doek niet mooi strak staat. Maar verder heel tevreden mee.


Ik heb de mijne juist gedemonteerd en daar zie ik toch serieus lijmresten zitten op de twee 'tabjes', dus bij mij waren ze ook verlijmd. Als ik er trouwens iemand gelukkig mee kan maken, voor een zacht prijsje mogen ze weg. Rollen goed in en uit en het stof van de gordijnen is helemaal intact. Alleen is van 1 clipje de bovenkant afgebroken dus die kun je niet meer achter de ruit haken. Misschien eens zo'n clipje laten 3D-scannen en -printen, aangezien er meerdere met dat probleem zitten en ze niet los te krijgen (lijken te) zijn?
Knoem
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 40
Berichten: 113
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 16.07.2023 - 16:10  ·  #1570
Niet een gek idee. En dan moeten we ook het 3d ontwerp hebben zodat we deze hier online kunnen zetten. Ik heb zelf geen ervaring met het inscannen van onderdelen. Iemand hier?
steinenj
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerlen
Leeftijd: 48
Berichten: 194
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 16.07.2023 - 21:28  ·  #1571
Een maat van me laat dat op dit moment (onderdeel ligt daar voor het scannen) doen met een of ander lastig/niet meer te krijgen plastic pieletje. Ik neem aan dat je de STL file dan krijgt, dan kun je het overal laten bewerken en printen.
Hij doet het via https://rezscale.nl/, kost ongeveer €70 voor scannen/opruimen en €4 voor de print. Object is wel ietsje groter dan zo'n clip, maar dan heb je een idee van de prijs.
Vormz doen dit ook, geen idee van kwaliteit of prijzen.

En zo zullen er vast nog meer te vinden zijn als je gaat zoeken.
Knoem
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 40
Berichten: 113
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 17.07.2023 - 11:04  ·  #1572
Mijn zwager ontwerpt en print ook zelf. Hij gaat kijken of die de clip kan ontwerpen en vervolgens printen. Mocht dat succesvol zijn zal ik hier op het forum een linkje achterlaten waar het ontwerp te vinden is.
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 643
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 17.07.2023 - 11:54  ·  #1573
Een lekkere wasbeurt om de 27e verjaardag (die ik gisteren vergeten was) te vieren.
hetschaap
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: wageningen
Leeftijd: 34
Berichten: 496
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 17.07.2023 - 16:55  ·  #1574
Quote door steinenj

Een maat van me laat dat op dit moment (onderdeel ligt daar voor het scannen) doen met een of ander lastig/niet meer te krijgen plastic pieletje. Ik neem aan dat je de STL file dan krijgt, dan kun je het overal laten bewerken en printen.
Hij doet het via https://rezscale.nl/, kost ongeveer €70 voor scannen/opruimen en €4 voor de print. Object is wel ietsje groter dan zo'n clip, maar dan heb je een idee van de prijs.
Vormz doen dit ook, geen idee van kwaliteit of prijzen.

En zo zullen er vast nog meer te vinden zijn als je gaat zoeken.


Op zich geen gek geld; printen zelf kost idd niet zoveel maar een digitaal ontwerp maken/gereed maken voor goed printen kost gewoon tijd (van mensen). Ik ben ook een beetje aan het spelen met fusion360 en ben soms gewoon een halve dag bezig met een vrij simpel ontwerp (steile leercurve😉) en de technische dienst op mijn werk heeft een 3D printer waar ik tijdens de weekenden gratis wel eens wat mag printen gelukkig. Desalniettemin, iemand die het professioneel doet heeft er minder tijd voor nodig maar moet er nog steeds digitaal vanalles aan doen om het goed geprint te krijgen.
Edit: als ik een STL file krijg kan ik dus kleine onderdelen in ABS of PLA printen;).
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 17.07.2023 - 17:44  ·  #1575
Even een tip, als het voor de auto is pak dan geen pla. Na een jaartje of zo breekt het kapot. Pla kan niet tegen UV, warmte en vocht. ABS is dan de betere keuze of het iets modernere PETG. Ik gebruik dat al jaren voor printwerk voor motor sieronderdelen en dat blijft goed heel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0