Wat hebben wij vandaag gedaan

Vloeken in de kerk

Dennisthemenace
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Wat hebben wij vandaag gedaan

· 
Posted: Vandaag om 09:57  ·  #1
Vanmorgen even alles gecheckt voor ik weg moest op rit, klein uurtje later weer terug aan huis en bedacht me dat ik het doekje van de oliepeil controle onder de motorkap had laten liggen. Zie ik daar een pikzwart koelvloeistof reservoir.

Nou toen kwam er een hoop geluid uit met tekens als 😤😡🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤯🤯🤯🤯🤯

Wordt vervolgd, vermoedelijk de oliekoeler.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Wat hebben wij vandaag gedaan

· 
Posted: Vandaag om 11:39  ·  #2
Nou, da's dikke sh*t natuurlijk, maar tegelijkertijd ook een geluk bij een ongeluk , als het net die dag misging en je dat na een uurtje toevallig opmerkte. Als je daar lang mee doorrijdt kan je wel grotere schade oplopen.
Normaalgezien is de druk in het oliecircuit hoger dan in het kvs circuit, dus zal denk ik eerder olie mengen met de kvs dan andersom, maar evengoed het checken waard. Na uitzetten van de motor is het wellicht andersom: de oliedruk valt dan weg omdat de oliepomp niet meer draait, maar de druk op het kvs systeem blijft nog vrij lang, dus dan kan het wel eens andersom gaan (kvs richting carter). Door het losdraaien van de dop (voor de foto) valt die druk in ieder geval weg.
Kvs circuit goed ontvetten (zijn speciale producten voor, bijv. van LiquiMoly), anders wordt de koelcapaciteit negatief beïnvloed.
Selected quotes for multi-quoting:   0