Wat rijdt fijner, wel of niet nivomats

 
 
 
 
 
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1464
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat rijdt fijner, wel of niet nivomats

 · 
Posted: 30.03.2020 - 02:41  ·  #16
Wellicht wordt aangenomen dat de auto iets zakt vanwege de kogeldruk. (hoewel 5 cm wel erg veel is)
De twinnyload heeft er in ieder geval geen last van ;-) Dus ik heb geen moeite gedaan. Nog 5 cm hoger is overigens wel heel hoog. Ik kan me daar haast geen voorstelling bij maken. Dan zou de klep iig niet meer open of dicht kunnen met twinnyload...

De trekhaak is meestal afneembaar, dus ik zou verwachten dat je gewoon een niet-nivomat-trekhaak-haak op de sloop moet scoren en deze moet inklikken. (kan me vergissen)
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat rijdt fijner, wel of niet nivomats

 · 
Posted: 01.04.2020 - 10:06  ·  #17
Volgens mijn staan de volvo's mét nivomats wel degelijk wat hoger dan de versies zonder. Ik had er ook nivomats onder en had regelmatig het idee dat ik een XC had zo hoog stond ie.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Wat rijdt fijner, wel of niet nivomats

 · 
Posted: 01.04.2020 - 10:49  ·  #18
Had een n zonder en nu nn met nivomat's , een fietsendrager en af en toe een aanhanger met motorfietsen , meer doe ik er niet mee .

Dat de trekhaak hoger is voor een auto met gewone veren lijkt me duidelijk , die zakt toch richting die 5cm naar beneden als je er 75kg kogeldruk hebt , de nivomat auto blijft op zijn hoogte .

Moet ik wel zeggen de NN nu , heeft het verlaagde onderstel fabriek af , en rijdt veel beter dan de n , al was ik in het begin wel bang dat ik teveel comfoor kwijt was , vind ik belangrijker , maar zou nu niet meer anders willen .
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Wat rijdt fijner, wel of niet nivomats

 · 
Posted: 01.04.2020 - 10:55  ·  #19
Ik heb toch besloten het niet te doen, daarom staat de set die ik had gekocht te koop. Dat de NN beter rijdt geloof ik graag, is een heel ander veel strakker onderstel. Wel minder comfortabel, althans mijn ervaring bij de S-max van mijn ouders.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat rijdt fijner, wel of niet nivomats

 · 
Posted: 01.04.2020 - 11:01  ·  #20
Dat is ook niet helemaal een eerlijke vergelijking. Het platform mag wel hetzelfde zijn, maar dat wil niet zeggen dat vering, dempers, rubbers, etc. ook gelijk zijn.
Mijn V70nn is veel aangenamer (minder stug) dan de Kuga van mijn vader (al is dat wel een ST line). Niet zo'n probleem op het doorgaans mooie Nederlandse asfalt, maar hier in Spanje heb ik liever een wat soepeler geveerde auto :-)
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Wat rijdt fijner, wel of niet nivomats

 · 
Posted: 01.04.2020 - 11:38  ·  #21
We hebben sportieve vaders :D .
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Wat rijdt fijner, wel of niet nivomats

 · 
Posted: 01.04.2020 - 12:29  ·  #22
Quote door trabbit

Ik heb toch besloten het niet te doen, daarom staat de set die ik had gekocht te koop. Dat de NN beter rijdt geloof ik graag, is een heel ander veel strakker onderstel. Wel minder comfortabel, althans mijn ervaring bij de S-max van mijn ouders.


Ophanging van de nn en de galaxy kan wel het zelfde zijn maar de veren en de schokdempers niet.
de XC70nn is heel soepel afgeveerd heel comfortabel, ik verwacht dat de V70nn toch iets stugger is maar de fors zijn zeker veel stugger.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0