Wat is verstandig om te doen in verband met reparatie

 
 
 
 
 
ImkoV
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 22
Berichten: 20
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Wat is verstandig om te doen in verband met reparatie

 · 
Posted: 17.04.2023 - 19:39  ·  #1
Hallo allen,

Zoals mijn vorige posts aangaven is op mijn volvo de koppakking kapot en rijd hij hierom niet meer. Mijn garage vertelde mij dat het niet de auto waard is om te repareren en de kosten hiervan hoog zouden liggen circa €1000.

Mijn vraag is dus, Wat is verstandig?

Moet ik de auto repareren, verkopen of laten afslepen? ik zit hier zelf heel erg mee omdat ik niet weet welke problemen kunnen opduiken na het repareren van de koppakking...

wat zeggen jullie dat wijsheid is?

mvg,

ImkoV
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2024
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Wat is verstandig om te doen in verband met reparatie

 · 
Posted: 17.04.2023 - 19:58  ·  #2
Stap1

Cilinderkop demonteren en een conclusie trekken op basis van de bevindingen.

3 uur werk hooguit. Eerst inspectie en daarna kan pas gezegd worden of het de koppakking is of dat de cilinderbus gescheurd is..

Indien koppakking en verder niks, shims tussen de cilinders en nieuwe pakking, distributieriem, keerringen en groot onderhoud uitvoeren en repareren, dat is de wagen altijd waard, het is een volvo, die draait nog wel even door tot het dubbele van de huidige km-stand.
MacToob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Stedum
Leeftijd: 37
Berichten: 33
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Wat is verstandig om te doen in verband met reparatie

 · 
Posted: 17.04.2023 - 20:00  ·  #3
Precies! Zoals Brinkie ook al zei in je andere topic, de wagens zijn in principe beresterk en ze zijn het waard om erin te investeren. Ik weet niet of hij nog veel andere problemen heeft, maar zo niet, heb je voor 1000 euro waarschijnlijk geen andere goede auto!
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2182
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat is verstandig om te doen in verband met reparatie

 · 
Posted: 17.04.2023 - 21:26  ·  #4
Je komt uit Twente zie ik, ik stel me zo'n nuchtere Tukker als garagehouder voor die bij een oude auto denkt, vört d'r met! Maar als je echt iets wil met die auto, je vindt 'm speciaal (en dat kan ik me drommels goed voorstellen bij een knalrode V70 2.5T), dan is die 1000 euro het dubbel en dwars waard. Precies wat Adriaan zegt, eerst de kop eraf, kijken of het blok gescheurd of alleen de koppakking lek is en dan alles aanpakken waar je bij kan als de kop er toch af is.
ImkoV
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 22
Berichten: 20
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Wat is verstandig om te doen in verband met reparatie

 · 
Posted: 17.04.2023 - 22:04  ·  #5
Hardstikke bedankt voor al jullie berichten! Jullie geven mij wel de moed weer om hem zeker laten fixen!!

Ik zou de garage laten kijken als het blok nog in ordere is en zo wel hem goed laten aanpakken. Zou alle tips menemen!

Hardstikke bedankt!
DJ--NeO--
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Berichten: 360
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Wat is verstandig om te doen in verband met reparatie

 · 
Posted: 18.04.2023 - 12:06  ·  #6
Quote door ImkoV

Hardstikke bedankt voor al jullie berichten! Jullie geven mij wel de moed weer om hem zeker laten fixen!!

Ik zou de garage laten kijken als het blok nog in ordere is en zo wel hem goed laten aanpakken. Zou alle tips menemen!

Hardstikke bedankt!


wanneer het de koppaking is en je het blok weer laat opbouwen, neem dan vooral deze tip van harte en laat dat niet vergeten, de gemiddelde garage zal gok ik "watte" zeggen bij het horen van de shims...

Quote door V70R^2

shims tussen de cilinders
ImkoV
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 22
Berichten: 20
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Wat is verstandig om te doen in verband met reparatie

 · 
Posted: 24.04.2023 - 12:58  ·  #7
Quote door DJ--NeO--

Quote door ImkoV

Hardstikke bedankt voor al jullie berichten! Jullie geven mij wel de moed weer om hem zeker laten fixen!!

Ik zou de garage laten kijken als het blok nog in ordere is en zo wel hem goed laten aanpakken. Zou alle tips menemen!

Hardstikke bedankt!


wanneer het de koppaking is en je het blok weer laat opbouwen, neem dan vooral deze tip van harte en laat dat niet vergeten, de gemiddelde garage zal gok ik "watte" zeggen bij het horen van de shims...

Quote door V70R^2

shims tussen de cilinders



Ik zou het melden bij het aanleveren van de auto hopelijk snapt hij het😅

Kosten zijn gekomen tot ongeveer 1750 als het blok gescheurt is. zo niet dan zakte het naar 1250! dus laten we hopen dat ik optijd ben gestopt met rijden!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0