Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 
 
 
 
 
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 19:58  ·  #16
Quote door Ciske

En klaar, gelukkig geen storingen... super dat het vandaag wel lukte... niet het leukste werkje maar eenmaal de airbag los dan is het zo gepiept... weer blij mee... heeft het nut? mja... tis toch het zicht en het stuurtje is net wat fijner om vast te houden.. bedankt voor het meedenken!

Mooie upgrade!
Heb toevallig laatst voor onze V70 zo'n zelfde stuur gekocht bij Rima. Nog niet aan toe gekomen om hem erin te zetten.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 20:11  ·  #17
Goed zeg Cees!! Eerst heb je die retrofit van het TFT instrumentenpaneel al zo mooi gedaan en nu dit! Je bent je auto aardig aan het upgraden! Leuk te zien hoor. Ik zou het graag je werk een keer “ live” willen zien! (Tijd voor een Volvo meeting misschien?)
DJ
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 20:19  ·  #18
Zeker wat en fraai resultaat mag dat genoemd worden!
Heb je de middenconsole ook overgezet trouwens? Of was dat onderdeel van de grote dash swap ?
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 23:55  ·  #19
Thx heren voor alle complimenten. Ik vind het zelf ook geslaagd. Middenconsole heb ik niets aan gedaan, alleen het schakel meganisme van het nieuwere model.. over het stuurtje, ik durfde de knoppen niet te gebruiken van het "nieuwe" stuur... daar zaten meer mogelijkheden op .. aan de linkse kant, ik heb alles maar gebruikt van mijn oude stuur, incl de bedrading, was te bang dat er een storing door zou komen en dan mag de airbag er weer af... liever niet. Inderdaad de aanhouder wint, tegenwoordig stop ik ermee als het niet wil lukken, dan kijk ik de volgende dag liever weer met een frisse blik. Een meeting.. heb ik nog nooit gedaan, met wat voor auto ik ook had... misschien wel een keer leuk inderdaad al kan ik moeilijk van te voren zeggen hoe ik me voel vanwege m'n handicap... de ene dag kan ik de wereld aan om vervolgens de volgende dag niets te kunnen... maar wat kan ik nu nog eens gaan veranderen?, de velgen een paar maatjes groter... als ik maar niet hoef te verlagen, dat zie ik niet zitten met de vele drempels...
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 17.12.2021 - 12:03  ·  #20
Fijn dat het je gelukt is, een R-design stuur met dat Sil Metal paneel is idd heel mooi. In mijn wagen is een 4-spaaks R-Design stuur in de kleur Soft Beige waar ik erg blij mee ben.
Een set 19 inch Bor velgen is een mooie volgende upgrade voor je Volvo, daar moeten 235/40 banden omheen. Zelf rij ik ook op 19 inch (met 235/45) en dat rijdt nog steeds heel comfortabel.
Volvo heeft zelfs nog 20 inch velgen voor je wagen: de Polestar en Polestar II maar denk dat je met de 245/35 banden wel aan comfort in boet.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 17.12.2021 - 17:03  ·  #21
Quote door ProVolvo

Fijn dat het je gelukt is, een R-design stuur met dat Sil Metal paneel is idd heel mooi. In mijn wagen is een 4-spaaks R-Design stuur in de kleur Soft Beige waar ik erg blij mee ben.
Een set 19 inch Bor velgen is een mooie volgende upgrade voor je Volvo, daar moeten 235/40 banden omheen. Zelf rij ik ook op 19 inch (met 235/45) en dat rijdt nog steeds heel comfortabel.
Volvo heeft zelfs nog 20 inch velgen voor je wagen: de Polestar en Polestar II maar denk dat je met de 245/35 banden wel aan comfort in boet.


Precies waar ik ook aan dacht, eigenlijk is dat de enige echt mooie velg momenteel voor een v70, en 19 inch, de 20 inch polestar velgen vind ik net wat minder mooi... de bor velg is het helemaal, 1375 euro ex de banden.../ en dat is nog een mooie prijs bij vstore, al blijft het een klap geld natuurlijk. nog even over denken, met de bandenmaat 235/40 zal ik niet hoeven verlagen... (hoop ik) zou wel eens een onverlaagde volvo v70 op 19 inch bor willen zien... iemand die een foto heeft of ze zelf heeft, in 19 inch met die bandenmaat???
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 17.12.2021 - 17:44  ·  #22
Deze velgen vind ik trouwens ook heel mooi, heico volution vii, ook 19 inch, schreeuwend duur zag ik... en dan ook in deze kleur, gewoon grijs zilver. vind ik bij de bor velgen ook het mooiste, zo licht mogelijk van kleur.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39716
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 17.12.2021 - 19:48  ·  #23
Er zijn er ook, welke met velgen van de nieuwe series rondrijden.
Dat is ook niet verkeerd en prijstechnisch ook leuk.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 17.12.2021 - 21:19  ·  #24
Quote door Bigdog

Er zijn er ook, welke met velgen van de nieuwe series rondrijden.
Dat is ook niet verkeerd en prijstechnisch ook leuk.


Daar moet ik me dan eerst in verdiepen welke dat er allemaal passen, best moeilijk een mooie velg vinden, je ziet het pas wanneer het onder de auto zit en als het dan tegen valt dan is dat best zonde... op de foto kan de velg mooi zijn maar onder de auto tegenvallen... moeilijk, moeilijk.. je moet het zien bij iemand die ongeveer dezelfde auto heeft.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

BLIS retrofit.

 · 
Posted: 31.12.2021 - 17:18  ·  #25
De blis spiegels monteren op de V70.
Tijdens ombouw kwam de bedrading los van het verwarmingselement. Meteen nieuwe besteld bij de dealer. In het nieuwe jaar verder met de retrofit van het blis systeem…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Wim85V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 38
Berichten: 28
Geregistreerd: 07 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 31.12.2021 - 21:10  ·  #26
moet je veel aanpassen voor Blis

Gr Wim
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 31.12.2021 - 21:24  ·  #27
Bij mijn model niet, extra bedrading en camera in buitenspiegels, knopje middenconsole en a-stijl afdekkapjes met ledjes en software in cem laden.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 05.01.2022 - 18:12  ·  #28
Wat klopt hier niet?? en wat mag ik weer gaan doen... vandaag alweer een klein uurtje bezig geweest met de airbag maar het lukt me weer niet echt.,. maar stoppen wanneer het niet leuk meer is , dat is mijn motto tegenwoordig... dat ik dat weer niet gezien heb.. ik rij zo weinig en al helemaal niet in het donker, toevallig vanmorgen wel en toen zag ik het verschil in verlichting.. ik heb dus wel de knoppen van links over gezet met cruisecontroll etc maar niet die van rechts, ik dacht toen "dat zal wel het zelfde zijn".. niet dus,.. groen licht en wit licht.. ach ja.. Dit gaat ooit nog mijn specialiteit worden... airbags loshalen bij Volvo's :Thumbsup: komt goed...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39716
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 05.01.2022 - 19:43  ·  #29
Veel geluk heb je er niet mee.
Aan de andere kant, de aanhouder wint.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 05.01.2022 - 21:17  ·  #30
Quote door Bigdog

Veel geluk heb je er niet mee.
Aan de andere kant, de aanhouder wint.


Komt zeker goed Hans, ik ga denk ik samen met mijn neef een stukje gereedschap maken waar dat makkelijker mee kan, hij werkt bij stahlwille en hij kijkt komend weekend even mee of er niet iets moois te maken is waarmee dat iets makkelijker mee gaat... we gaan het zien.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0