Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 
 
 
 
 
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 15.12.2021 - 10:10  ·  #1
Komt er ook nog een rubriek "Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen" ? dan zou ik de eerste geweest zijn met een stuurtje wat ik wilde omwisselen, het origineel eruit en de drie spaak erin, vind ik net wat mooier, de vorm van het stuur enz...maar ik krijg de airbag niet los, gedaan wat er overal staat maar gisteren bezig geweest en vandaag ook weer ... nu kap ik ermee want ik raak ver van vrolijk... ha ha.. dus dat laat ik een tijdje rusten voor ik kwaad word, nou is het niet dat ik onhandig ben, maar dit,....echt verkeerd dat omhoog wippen van dat systeem... en ik lees overal een fluitje van een cent enz enz... schaam , schaam,...mij lukt het niet.. maar.... ooit komt het goed..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 44
Berichten: 2053
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 15.12.2021 - 10:33  ·  #2
Balen als een ogenschijnlijk eenvoudige klus tegenzit! Hopelijk lukt het de volgende keer wel, heb het nooit gedaan dus aan een tip kan ik je niet helpen.
Wel mooi dit facelift stuur. Maar dat zou dus 1 op 1 overgezet moeten kunnen worden in de NN ?
Heb wel eens bij de N gekeken voor een 3 spaaks stuur maar dat paste niet in mn 2002 v70. Volgens mij iets met de airbag ook.
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 15.12.2021 - 13:15  ·  #3
Oei, ik overwoog al om eens zo'n fancy metalen rand te bestellen ter vervanging van mijn mat plastic variant.
Maar als ik dat zo hoor dan waag ik mij er maar niet aan. Ben al niet zo fan van airbags demonteren.... (ik ken mezelf)
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 651
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 15.12.2021 - 13:34  ·  #4
Moet toch echt wel kunnen lukken, ik heb hem er ook al een keer afgehad.
Het is wel even zoeken naar de juiste manier van die lipjes omhoog wippen inderdaad (stand van schroevedraaier en welke kant opdrukken) .

Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 15.12.2021 - 14:19  ·  #5
Der niet aan beginnen ... zo moet je maar niet denken.. gisteren en vandaag lukt het even niet maar binnenkort wel... het is inderdaad de juiste schroevendraaier hebben... met het foefje maar als ik voel dat het niet lekker gaat dan stop ik tegenwoordig... is gewoon beter... en het is inderdaad zo overzetten, airbags zijn hetzelfde alleen op dit stuur zitten meer knoppies zag ik dus die zal ik wel overzetten van het oude stuur,... ik zat al te denken of het stuur van een v90 nieuw model misschien ook wel past, best mooi... ha ha,.. waarom eigenlijk...?? tis gewoon leuk, oja en die sturen daar sterft het van, v40 v60 v70 enz... allemaal hetzelfde en ze kosten compleet met de knoppies en het zilveren gedeelte maar 5 tientjes... mooie kleine upgrade voor een klein bedrag...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39690
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 15.12.2021 - 17:56  ·  #6
Quote door Ciske

Komt er ook nog een rubriek "Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen" ?


Daar post je toch in ? 🤔
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 15.12.2021 - 21:11  ·  #7
Ja ja... ik ben gek :D .. dat klopt trouwens maar mooi dat deze rubriek er nu is... ik zal niet de enige zijn waar het niet bij wil lukken ...in ene keer dan... maar het komt goed.. hoop ik... ha ha..
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 15.12.2021 - 23:02  ·  #8
trouwens nog een vraagje, de handleiding van het verwijderen van de airbag en stuur, die praten over het contact in stand één, nou hebben we geen sleutel dus ik neem aan dat ik dan de startknop in moet drukken zonder de voet op de rem en dan de accu losgooien? iemand die het weet voor ik dat al fout doe... die drie minuten wachten eer ik de airbag los haal zal geen probleem zijn... want daar doe ik nu al twee dagen over..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39690
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 06:29  ·  #9
Klopt, dit heeft met het stuurslot te maken.
Knop even indrukken en vervolgens de accu ontkoppelen.
Persoonlijk zou ik minimaal 5 minuten wachten, alvorens de boel los te halen.
Voorkomen is beter dan genezen.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 708
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 09:46  ·  #10
Het stuur verwijderen is echt goed te doen,ik kan het ook 8-) Had je deze video al gezien? Zijn methode van met accu vast de airbag loswippen zou ik niet toepassen, maar hij laat wel mooi zien wat voor soort veer je nou moet losdrukken. Let ook goed op het blokkeren van de stuurhoeksensor met een schroefje.

Stuur p3 vervangen
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 09:54  ·  #11
precies, ik ben alweer begonnen maar moet even pauzeren... had een schroevendraaier pas gemaakt om het weer te proberen maar dat is geen succes... die 5 minuten gaat geen probleem zijn.. moet toch eerst met de accu er nog op de airbag los zien te krijgen omdat ik het stuur nog moet draaien om de andere kant los te maken... daarna wacht ik minimaal 5 minuten en dan zal ik de stekkers pas los maken van de airbag... maar eerst maar eens één kant los zien te krijgen... creatief zijn nu... want ik zie hem nog niet los komen...,... de video heb ik deze week al bekeken,.. gelukkig ben ik niet de enige die lang moet klooien om het voor elkaar te krijgen ... optimistisch blijven... al is dat moeilijk, bedankt voor het meedenken heren.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 10:45  ·  #12
En los!!!, gelukkig, nu de rest goed inlezen en de video nog maar eens bekijken.... wat ik precies moet doen met de stuurhoeksensor ... op het gemakkie... moet goed komen nu...
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 13:00  ·  #13
En klaar, gelukkig geen storingen... super dat het vandaag wel lukte... niet het leukste werkje maar eenmaal de airbag los dan is het zo gepiept... weer blij mee... heeft het nut? mja... tis toch het zicht en het stuurtje is net wat fijner om vast te houden.. bedankt voor het meedenken!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39690
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 17:42  ·  #14
De aanhouder wint, zo blijkt.
En het ziet er ook nog eens donders goed uit.👍🏻
Laurens V70n fan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kampen
Leeftijd: 30
Berichten: 89
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Wat wilde je vandaag aan je Volvo doen ?

 · 
Posted: 16.12.2021 - 19:55  ·  #15
Het ziet er zeker goed uit, netjes hoor!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0