Dat de kwaliteit van vervangingsonderdelen nog wel eens te wensen overlaat, is hier al regelmatig voorbij gekomen.
Hier weer een staaltje van een waterpomp met plastic schoepen, die binnen 120.000 km allemaal afgebroken zijn.
Dan sta je, in dit geval de buurman met zijn V70, dus ineens met een motor die oververhit raakt.
(En met schoepen die nog ergens in het koelwatercircuit circuleren....).
Hier weer een staaltje van een waterpomp met plastic schoepen, die binnen 120.000 km allemaal afgebroken zijn.
Dan sta je, in dit geval de buurman met zijn V70, dus ineens met een motor die oververhit raakt.
(En met schoepen die nog ergens in het koelwatercircuit circuleren....).
. Betekent ook vaak 'voor een duppie op de eerste rang willen zitten'.... Er worden honderden bedrijven gebeld met de vraag wie het goedkoopste is met de complete distributie te vervangen. Wel, dan krijg je dit dus...... Beter om een paar centen meer uit te geven en er een gelijk een goede pomp op te laten monteren (die ook meteen een stuk duurder is en de distributiewissel daardoor ook meer geld gaat kosten) als zo'n ding erop laten frotten.... Er zijn zelfs bedrijven die voor de complete wissel, incl waterpomp en andere onderdelen, 300 euro vragen. Als je de tijd uitrekent wat zo'n monteur moet kosten, weet je al dat dit eigenlijk niet kan.