wegdraaien bij 18 inch

voortractie

 
 
 
 
 
benegassi
 
Avatar
 
Subject:

wegdraaien bij 18 inch

 · 
Posted: 18.05.2013 - 16:28  ·  #1
Moet zeggen na 4000 kilometers gereden te hebben met mijn v70 moet ik zeggen dat het leuke wagen is om me te rijden.
Maar wat mij dwars ziet is de voor-tractie op "18 inch nebula" velgen wat mij soms een eng gevoel geeft op hobelige wegen en bochten.
Ik heb hiervoor lang met 4x4 gereden (quattro audi A6 2002) op dezelfde stukken die ik nu rijd en moet zeg dat ik zeker nie op dezelfde ervaring gereden kan worden als voorheen.
Wat ik ook percies ervaar is dat er soms een dood moment is bij het sturen alsof het gevoel met de baan weg is en niet echt durf bij te sturen.(wegglijdend gevoel vooral bij nat weer)
Aan wat zou dit kunnen liggen stuurbekrachtiging,veranderen van velgengrootte,ophanging wat ik zou deze graag willen chippen maar bij dit gevoel heb ik toch mijn twijfels over dat de wagen dit aankan.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: wegdraaien bij 18 inch

 · 
Posted: 18.05.2013 - 16:57  ·  #2
Grotere velgen is voor het weggedrag zeker niet altijd een verbetering. Het onafgeveerd gewicht is hoger, waardoor de schokdemper/veer niet adequaat meer zal (kan) reageren op oneffenheden. Heb een Ford Puma hobbyautootje gehad, dat op 17" inch Ford Softlines (vrij zware velg) met Toyo Proxes T1R minder voorspelbaar reed dan de originele 15" met Semperit zomerbandjes.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: wegdraaien bij 18 inch

 · 
Posted: 18.05.2013 - 20:07  ·  #3
Ik heb ook 18inch Nebula en ik heb geen klagen over de grip, ook niet bij slechte wegen, integendeel, hij kleeft echt goed.
Lijkt erop dat de schokbrekers moeite hebben de aansluiting te houden.
Kan ook zijn dat het een bandenprobleem is.
Overigens, bedenk wel dat je nu een 2 wielen voorwielen aangedreven auto hebt, dat is geen vierwielaandrijving.
Rome
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 50
Berichten: 97
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: wegdraaien bij 18 inch

 · 
Posted: 18.05.2013 - 20:31  ·  #4
Heb ook Nebula 18 inch, geen enkel probleem, rijdt magnefiek !
 
Selected quotes for multi-quoting:   0