Wegrijden

 
 
 
 
 
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 08:13  ·  #1
Ik ben al 5 jaar uitermate tevreden over mijn V70 D5 maar er is een ding dat mij :devil: en dat is het wegrijden.

Als ik bij een stoplicht of iets dergelijks wegrijd duurt het na het intrappen van het gaspedaal te lang voordat hij ook aanrijd, er zit een soort van wachttijd tussen.
is dit normaal en hebben meer mensen daar last van of is het soms alleen bij de diesel versie

ben benieuwd naar de reacties.
Knor34
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zaandam
Leeftijd: 45
Homepage: klann-online.de
Berichten: 99
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 09:09  ·  #2
Quote door erwin v70

Ik ben al 5 jaar uitermate tevreden over mijn V70 D5 maar er is een ding dat mij :devil: en dat is het wegrijden.

Als ik bij een stoplicht of iets dergelijks wegrijd duurt het na het intrappen van het gaspedaal te lang voordat hij ook aanrijd, er zit een soort van wachttijd tussen.
is dit normaal en hebben meer mensen daar last van of is het soms alleen bij de diesel versie

ben benieuwd naar de reacties.


Google eens "Fly by Wire" je gaspedaal heeft geen kabeltje, vandaar de trage reactie, petitie voor duitse stoplichten is misschien een oplossing? (die worden eerst oranje alvorens groen)
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 09:39  ·  #3
Komt bij niet bekend voor...........Misscien een andere interpretatie van 'lang' ^_^
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 10:56  ·  #4
Ligt misschien aan regio Eindhoven, Erwin, want ik hier in Nuenen heb er ook een beetje last van, maar dan meer als ik afrem, en weer optrek. Dat duurt effetjes...
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 11:57  ·  #5
begrijp de link van regio en gas geven niet....
Als je dat indduwt moet er toch reactie komen..?
Of ligt het aan de turbo?
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 12:00  ·  #6
Quote door John uit Drenthe

begrijp de link van regio en gas geven niet....



Ach , hier gaat het allemaal wat gemoedelijker.....Nehmen we voor alles wat Meer tijd :P
Dus wat is dan 'lang' ?
EdwardP
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amstelveen
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Berichten: 394
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 12:07  ·  #7
In het begin moest ik er ook even aan wennen dat hij niet direct reageerde op gasgeven, maar ja, na twee dagen ben je daar wel aan gewend. O-)
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 12:18  ·  #8
Jouw vraag is niet helemaal duidelijk.
Je hebt een automaat zag ik?

bedoel je dan dat de bak traag reageert? Zodra je in D schakelt, duurt het dan even?
Of, zoals de andere opmerking, "fly by wire" is traag? Dat zou dan weer te merken moeten zijn aan een tragere reactie van de motor (toerental).

Welke van de 2 of misschien beide heb je "last"van?

zodra ik het gas intrap, begint de motor harder te lopen. En mijn geartronic vertaalt dat nagenoeg direct in een versneld wegrijden.

Enige traagheid die ik bemerk is wanneer ik vanaf hogere snelheid redelijk hard rem, de bocht neem en dan weer gas geef. Dan zit er zo'n 2 seconden in eer de V70 de juiste lagere versnelling heeft geschakeld en echt wil gaan trekken..
Daar moet je wel rekening mee houden als je op een provinciale weg nog effe vóór die aankomende vrachtauto (van links) wil invoegen en voor wil blijven...maar ook die traagheid is te voorkomen door handmatig te schakelen, en/of, gas er op houden in de bocht...
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 14:39  ·  #9
Quote door John uit Drenthe

begrijp de link van regio en gas geven niet....
Als je dat indduwt moet er toch reactie komen..?
Of ligt het aan de turbo?


Hier in Drenthe gaat alles gewoon wat sneller John. Daar in Brabant duurt het welhaast twee seconden voordat de rechter voet naar beneden gaat nadat men denkt aan wegrijden... De verkeerslichten staan daar ook wat langer op groen, anders zou er geen auto doorheen komen...

Zonder gekheid: ik herken het ook niet, motor en GT reageren juist heel vlot op het gas, de auto springt meteen weg bij een dot gas. Na het afremmen versnelt de auto ook redelijk snel, als je met beleid gas geeft. Met meer gas schakelt de GT terug en dat kost wat tijd.
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 15:23  ·  #10
Roffeltje komt in de buurt.
bij afremmen en weer gas geven zit ook een vertraging tussen, maar dat zelfde heb ik ook van stilstand naar aanrijden.
als ik gas geef in N stand reageert hij wel meteen maar in D niet. kan het soms liggen dat het een AWD is ???????

En Mekstra zefls in Drenthe doet hij het :P :P
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 01.03.2014 - 15:27  ·  #11
Nee Stijn ligt niet aan de regio, hij doet het ook in Limburg, Zeeland, Overijssel en zelfs in Italië, Zwitserland, Duitsland en Oostenrijk. :D :D :D
BlueStar
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 64
Berichten: 151
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 03.03.2014 - 18:02  ·  #12
Met Polestar Tuning heb je helemaal nergens meer last van :D :D :D
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 04.03.2014 - 15:24  ·  #13
even serieus:
ik heb ook een auto met automaat, een T5. Het effect van traag reageren op gasgeven bij accelereren vanuit stilstand heb ik ook.
Dat is een eigenschap aan automaten, er zit nl. een vloeistof koppeling in (torque convertor), deze moet eerst op toeren komen voordat deze koppel door kan gaan geven bij een D5 zou je er minder last van moeten hebben omdat daar de turbo al snel mee blaast, bij mijn T5 komt de turbo er pas in boven de 2750tpm dus ik heb bij het wegrijden ook best een vertragend effect van die automaat .

er is trouwens een trucje voor wat door veel dragracers wordt toegepast:
Dat is het 'loaden' van de torque convertor , je geeft een beetje gas (bv 2000tpm) terwijl je met je andere voet op de rem stil blijft staan, als het dan groen wordt laat je je rem los , geef je gas bij en weg schiet de auto. zonder dat vertragend effect.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 04.03.2014 - 15:33  ·  #14
///MODS EDIT :

Topic verplaatst van nieuws, naar reparatie en hulp.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wegrijden

 · 
Posted: 04.03.2014 - 18:53  ·  #15
@TeeFive:

Heeft jou T5 250pk nokkenasverstellers op zowel in- als de uitlaat? Mijn T5 260pk schiet vanuit stilstand meteen weg bij een dotje gas, GT pak ook meteen op. Ik heb ook wel eens een 2.4d uit 2007 gereden met GT en herinner mij ook geen vertraging bij wegrijden. Rijdt lichtvoetig.
Waar zit dit verschil in?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0