Wel of geen aanrader ??

2.4t chippen

 
 
 
 
 
louis88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ens, NOP
Leeftijd: 35
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Wel of geen aanrader ??

 · 
Posted: 19.06.2013 - 00:56  ·  #1
Goeie avond,

Ik zit er sterk over te denken om mijn s60 te laten chippen !!
Het is een s60 2.4t awd automaat met 225000 km op het klokje!!
Zouden jullie dit nog aan durfen? Of beter vdn niet?? Gr louis
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wel of geen aanrader ??

 · 
Posted: 19.06.2013 - 01:35  ·  #2
Louis,

Ik denk dat je dit prima kunt overwegen maar wel met originele Polestar tuning! Deze is duurder maar wel in Volvo productie. Hier op het forum is er genoeg over geschreven dus je vind je weg wel. Sowieso niet voor de B bedrijfjes kiezen. Ze zijn wel goedkoper maar denk dat je qua garantie bedrogen uit zou kunnen komen. Ik ga voor zekerheid! En daar is Polestar de top scorer. Gaat het niet dan zeggen ze het eerlijk. Gaat het wel dan is het maatwerk! ;)
Dominator
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Wel of geen aanrader ??

 · 
Posted: 19.06.2013 - 15:33  ·  #3
Ik heb het bij mijn vorige auto gedaan (Ford fuckus 1.6d) om wat meer power te krijgen, die had maar 90 pk ofzo.
Chiptunen scheelde idd wel wat, maar aan het einde vond ik het het geld (toen 400 euro) niet waard.
Ik weet niet wat jouw doel is ? Meer pk, koppel, zuiniger of sportiever rijden?
Zuiniger rijden deed ie bij mij niet, althans dat deed IK niet, want je gaat gewoon sportiever rijden en dus meer verbruiken.
Alles krijgt iets meer te verduren, de banden, de remmen, de turbo.
Daarnaast ging de auto na een jaar erg roeten, dikke zwarte rookpluimen :bandit: en toen heb ik hem ingeruild op de V70
Mijn huidige V70 heeft 165 pk, en daarmee kom ik goed genoeg vooruit. Als ik een snellere V70 wil, koop ik wel een V70R......
Maar ieder zijn eigen mening en zijn eigen euro's
louis88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ens, NOP
Leeftijd: 35
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Wel of geen aanrader ??

 · 
Posted: 19.06.2013 - 18:17  ·  #4
Ik ben geen hard rijder! Rij alleen wel vaak met aanhangers! En ik zag dat ze bij tunex 95 nm koppel bij maken! Leek mij wel intressant voor dat geld!! Maar ik geloof dat niet iedereen een hoge pet van hun op heeft!!
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Wel of geen aanrader ??

 · 
Posted: 19.06.2013 - 18:28  ·  #5
Ik zou het nog wel aandurven als ik jou specs lees, ik heb het met mijn vorige ook gedaan dit was dan wel een 2.5T AWD GT5 en deze is stukken sterker geworden van 210pk naar 270pk en van 320nm naar 403nm. Bij Fasttech waar ik geweest ben gaven ze aan dat het blok 2.5T iets meer krijgt na de tuning als de 2.4T
Ik had alleen de pech dat de tuning niet goed was gedaan waardoor ik later problemen ondervond, na het verwijderen van de tuning was het weer zoals het was alleen een stukje minder snel.

Ik raad je aan neem een goed bedrijf die al veel volvo's gedaan heeft; polestar of bijvoorbeeld een fasttech en volvotune. deze laatste maakt de tuning naar eigen wens.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Wel of geen aanrader ??

 · 
Posted: 19.06.2013 - 18:34  ·  #6
Quote door louis88

Ik ben geen hard rijder! Rij alleen wel vaak met aanhangers! En ik zag dat ze bij tunex 95 nm koppel bij maken! Leek mij wel intressant voor dat geld!! Maar ik geloof dat niet iedereen een hoge pet van hun op heeft!!


Zelf zou ik niet naar Tunex gaan maar dat komt meer door eerdere verhalen die ik daarvan gehoord heb, ik zeg hiermee niet dat ze niet kunnen tunen!

let niet alleen op de cijfers, die zijn soms nog al opgeblazen. Neem een tuner die voor jou goed voelt.
louis88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ens, NOP
Leeftijd: 35
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Wel of geen aanrader ??

 · 
Posted: 19.06.2013 - 19:34  ·  #7
De enige reden dat ik naar hun wil is de prijs!! Als het meer gaat kosten doe ik het gewoon niet! Hij trekt nu ook hard zat!!!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0