Rechts wil ik vanmiddag de buitenste stuurkogel vervangen. Er zit speling op en ding moet worden vervangen.
Op zich relatief eenvoudige klus. Zit alleen even te twijfelen over het aanhaalmoment en wil de boel wel graag veilig vast.
De moer om de stuurkogel op het draadeind van de binnenste stuurkogel te borgen kom ik nergens tegen en zal flink vast moeten(?). Heb daar bij uitlijnen ook nooit iemand een aanhaalmoment zien gebruiken.
De kogel in het fusee is de vraag... In het lijstje met aanhaalmomenten zie
De 1e , met 80Nm, is meen ik die borgmoer waarmee de buitenste stuurkogel geborgd word.
de 2e , kogelgewricht van stuurstang naar stuurhuis met 100Nm is de binnenste en nu niet van toepassing.
ik twijfel tussen nr 3 en 4. In filmpjes van autoparts/auto doc gebruiken ze 70&65 maar wel in gewoon alu fusee stukken
70 of 50 is best een verschil . Welke is de juiste hiervoor?
Zelf neig ik naar 70Nm , maar heb wel gewoon een ALu fusee stuk..
Op zich relatief eenvoudige klus. Zit alleen even te twijfelen over het aanhaalmoment en wil de boel wel graag veilig vast.
De moer om de stuurkogel op het draadeind van de binnenste stuurkogel te borgen kom ik nergens tegen en zal flink vast moeten(?). Heb daar bij uitlijnen ook nooit iemand een aanhaalmoment zien gebruiken.
De kogel in het fusee is de vraag... In het lijstje met aanhaalmomenten zie
De 1e , met 80Nm, is meen ik die borgmoer waarmee de buitenste stuurkogel geborgd word.
de 2e , kogelgewricht van stuurstang naar stuurhuis met 100Nm is de binnenste en nu niet van toepassing.
ik twijfel tussen nr 3 en 4. In filmpjes van autoparts/auto doc gebruiken ze 70&65 maar wel in gewoon alu fusee stukken
70 of 50 is best een verschil . Welke is de juiste hiervoor?
Zelf neig ik naar 70Nm , maar heb wel gewoon een ALu fusee stuk..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).