Welk gasklephuis?

 
 
 
 
 
Philip
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuw Bergen
Leeftijd: 56
Berichten: 33
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Welk gasklephuis?

 · 
Posted: 14.03.2014 - 21:06  ·  #1
Aangezien alle symptomen lijken te wijzen op een defect gasklephuis moet ik het maar gaan vervangen. Nu heeft een occasiondealer in de buurt een nader gasklephuis erop geschroefd om te kijken of deze werkt (een zo goed als nieuwe, met gele sticker) maar het effect was nihil.

Nu kan ik me daar op zich diverse redenen voor bedenken:
1) zaak vervangen zonder accu los te koppelen - was volgens hem niet mogelijk
2) geen andere software geladen
3) t ding is ook kapot
4) de storingen worden niet veroorzaakt door het gasklephuis

De vraag is eigenlijk, welk type gasklephuis doet t goed op een S60 uit 2002?
Gezien de prijzen van de Volvo dealer lijkt me een tweedehandsje niet zo gek, ik verwacht echt geen 100.000 km meer te rijden in deze auto.
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welk gasklephuis?

 · 
Posted: 14.03.2014 - 21:27  ·  #2
Volgens mij heeft ieder gasklephuis zijn "eigen" software. Zo'n 3 jaar geleden het gasklephuis van mijn Classic laten vervangen bij een universele garage. Na montage van een nieuw gasklephuis kun je in noodloop naar de dealer om software te laden.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Welk gasklephuis?

 · 
Posted: 14.03.2014 - 22:10  ·  #3
Bij de dealer ben je 300 a 400 kwijt afhankelijk of er nieuwe software moet worden ingeladen.
Gasklephuis is een ruil onderdeel / statiegeld onderdeel.
Ga hiervoor gewoon naar de dealer en laat hun eerst uitlezen met vida en hun hem plaatsen.

Uiteindelijk makkelijker en goedkoper.

Bij mijn V70 had ik het gasklep gereinigd omdat ik ook allemaal foutmedeldingen en slechte verbranding had.
Gereinigd maar mocht maar kort baten want later bleek dat de contact punten geheel waren ingesleten.

Er zijn zoveel klachten geweest via radar, consumentenbond etc dat het vervangen en inleren van een gasklephuis een fixt price is geworden.
Philip
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuw Bergen
Leeftijd: 56
Berichten: 33
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Welk gasklephuis?

 · 
Posted: 14.03.2014 - 22:17  ·  #4
Quote door Plein69

Bij de dealer ben je 300 a 400 kwijt afhankelijk of er nieuwe software moet worden ingeladen.
Gasklephuis is een ruil onderdeel / statiegeld onderdeel.
Ga hiervoor gewoon naar de dealer en laat hun eerst uitlezen met vida en hun hem plaatsen.

Uiteindelijk makkelijker en goedkoper.

Bij mijn V70 had ik het gasklep gereinigd omdat ik ook allemaal foutmedeldingen en slechte verbranding had.
Gereinigd maar mocht maar kort baten want later bleek dat de contact punten geheel waren ingesleten.

Er zijn zoveel klachten geweest via radar, consumentenbond etc dat het vervangen en inleren van een gasklephuis een fixt price is geworden.



Gemakkelijker zeker! Uitlezen heb ik gedaan - bij aanschaf van d auto meteen zo'n vida ding gekocht.
Ik heb m na eerder gestotter ook schoongemaakt, heeft 12000 km gewerkt, maar nu nog heviger gestotter.
Ik kan een gasklephuis voor € 175 overnemen, lijkt me een stuk goedkoper worden dan door de dealer laten vervangen, ik kan me toch niet voorstellen dat het laden van software tussen de €125 en €225 gaat kosten?

Overigens kreeg ik ik november bij de dealer in Arnhem te horen dat het vervangen van zon ding rond de €500- € 600 zou gaan kosten. Bestaat er geen vastgestelde prijs voor?
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Welk gasklephuis?

 · 
Posted: 15.03.2014 - 20:32  ·  #5
ETM kost ca. 300, de software ongeveer 30 euro. Via de dealer kost de ETM 550 plus 30 plus montage. De montagetijd is afhankelijk van type; S80 met t6 is wel ietsje meer werk dan een met atmosferische vijfpitter.

PS Gebruik voor reiniging van ETM liever geen remmenreiniger. Beter is Forté air intake cleaner of reiniger van Wynn's. Demontage is dan trouwens ook niet nodig, alleen de inlaatslang los. Even sprayen, en klaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0