Welk merk Distributie riem

Tips

 
 
 
 
 
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welk merk Distributie riem

 · 
Posted: 23.09.2022 - 08:47  ·  #46
In de meeste gevallen krijg je de aankoopprijs vergoed.
De gevolgschade is meestal veel groter. Die zal vaak uitgesloten zijn.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welk merk Distributie riem

 · 
Posted: 23.09.2022 - 09:12  ·  #47
Verwijt? Willy, het zit je nog steeds dwars hè? Ik vind het nog steeds bangmakerij en ongefundeerde beweringen.

Bij wie ga jij steun zoeken als je Volvo waterpomp na een tijd stukloopt en je je koppakking mag vervangen? De dealer? Heeft die zich niet te houden aan dezelfde wettelijke garantieregelingen als een andere onderdelenleverancier? Dus bijvoorbeeld een Bogijn ook. Verder is de WP nergens gebonden aan een interval. (ik kan me hierover vergissen!) Dus 180dkm/10 jaar levensduur kun je niet claimen bij de dealer. Dan is 100dkm/5 jaar wellicht wel erg mooi volgens de magazijnman die jouw verhaal aanhoort. Wie gaat je in dat geval helpen? Je eigen portemonnee denk ik.. Daarnaast heb je zelf de hobbybob uitgehangen... Ook zoiets wat gewoon niet gedekt kan worden.

Waarom zijn riemen van Contitech slechter dan van Volvo? Waarom zijn INA rollen slechter dan Volvo? Waarom is een Aisin WP Inferieur tov een Volvo WP? Net zoals waarom haalt een SKF riem de 180dkm niet? Knapt een Volvo (of eigenlijk merkspecifieke) riem never nooit?

Zolang je niet onderbouwt wat je beweert, is het gewoon bangmakerij. Loze kreten als "Die halen de interval niet" of "Inferieure waterpompen" of "Het is gewoon rotzooi" kun je niets mee.

Geef eens harde bewijzen dat het ook daadwerkelijk zo is dat een riem van SKF of welk merk dan ook eerder knapt dan een riem van de dealer. Er zijn zat auto's die na de eerste paar jaar nooit meer een dealer zien. Bestellen alle Vakgarages bij VW, Volvo, Renault, Citroën, Opel en noem het allemaal maar op, distributiesetjes? Staan deze massaal 2 jaar later met kromme kleppen op de brug?

Willy: noem man en paard en dan kunnen we kijken of dat 'verwijt' (zoals jij het noemt) onterecht was of niet.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welk merk Distributie riem

 · 
Posted: 23.09.2022 - 14:56  ·  #48
Ik geef je op alle punten helemaal gelijk en beloof je plechtig dat ik nooit meer iets zal schrijven over onderdelen.
Jij maakt er een soort derde wereld oorlog van bij gebrek aan zinvollere bezigheden.
Gummiebeer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 43
Berichten: 136
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: Welk merk Distributie riem

 · 
Posted: 23.09.2022 - 18:26  ·  #49
Ik volg dit draadje een tijdje en ik denk dat er wel heel zwaar aan getild wordt. Misschien komt dat omdat men een distributiewissel "eng" vind, mede door "horror" verhalen van knappende riemen, vastlopende rollen enzovoorts.
Ook ik stond in het verleden er precies zo in terwijl het helemaal geen hogere wiskunde is. Ik weet nog goed hoe ik urenlang op het web zocht naar de beste set voor mijn toenmalige V40 uit 2000. Uiteindelijk komt het er op neer dat Gates, Contitech en INA gewoon (dealer)kwaliteit is en dat je de setjes met plastic schoepjes aan de waterpomp links moet laten liggen. De wissel heeft plaatsgevonden bij een forumlid van het 40forum, gewoon op straat. De oude set was al 20k "over tijd" maar er mankeerde niks aan, sterker nog, die kon nog zeker wel 10k mee. Niet dat je dat risico wil nemen overigens!

Volgend jaar laat ik de S60 voorzien van een verse set, laatste keer was bij 160k gebeurd. Stand nu is 295k dus eigenlijk moet het nu wel gebeuren maar de riem en rollen zien en voelen nog erg goed dus ik durf er nog rustig 10k op te zetten.

De horror verhalen zijn ook iets van vroeger lijkt mij of je moet er een Aliexpress setje op leggen in deze tijd..
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Welk merk Distributie riem

 · 
Posted: 25.09.2022 - 17:43  ·  #50
Dag allemaal, wat een hoop berichten die ik heb door gelezen. met zelfs een beetje een strijd. dat wou ik nou weer niet veroorzaken.

Ik heb even contact opgenomen met Estate Servise. die kwam met een Distributie set van Ina, Riem plus looprol etc en daarbij los een waterpomp van Aisin. komt rond de 220,-. Ik denk dat het die optie maar gaat worden.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Welk merk Distributie riem

 · 
Posted: 01.11.2022 - 20:42  ·  #51
Ik heb uit eindelijk een orginele set besteld met een Asin waterpomp.

Nummers,

Distributie set 30731727
Waterpomp 30751700-A

Nu kom ik er alleen niet achter of dit de juiste zijn aangezien er werd vermeld dat er ergens nog een verschil in zat? Als ik de nummers opzoek dan is het voor de S60 -09.
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Welk merk Distributie riem

 · 
Posted: 02.11.2022 - 14:45  ·  #52
Quote door VOLVOSCHEURDER

Ik heb uit eindelijk een orginele set besteld met een Asin waterpomp.

Nummers,

Distributie set 30731727
Waterpomp 30751700-A

Nu kom ik er alleen niet achter of dit de juiste zijn aangezien er werd vermeld dat er ergens nog een verschil in zat? Als ik de nummers opzoek dan is het voor de S60 -09.


Wat is je chassisnr? check ik het even in Vida als je die zelf niet hebt.
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Welk merk Distributie riem

 · 
Posted: 02.11.2022 - 14:51  ·  #53
Quote door VOLVOSCHEURDER

Dag allemaal, wat een hoop berichten die ik heb door gelezen. met zelfs een beetje een strijd. dat wou ik nou weer niet veroorzaken.

Ik heb even contact opgenomen met Estate Servise. die kwam met een Distributie set van Ina, Riem plus looprol etc en daarbij los een waterpomp van Aisin. komt rond de 220,-. Ik denk dat het die optie maar gaat worden.


Ik heb deze sets altijd op m'n T5 en R gemonteerd. Prima kwaliteit

https://www.autodoc.nl/ina/7883686

Ik demonteerde beide keren ook INA trouwens.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0