welk merk wiellager?

 
 
 
 
 
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 10:34  ·  #46
Yup, ook bij rechtuitrijden hoor je cuppende banden. Ik heb de redesteins voor op 2.9 bar gezet om het cuppen niet te horen en was blij toen ze op waren. Er zit nu Unitoyal onder voor met 2.6 bar en dat rijdt een stuk prettiger en stiller. Helaas cuppen de vredesteins, die banden zitten nog achter en je hoort ze nog steds. (die staan nu op 2.8 bar om de cuppende delen van de weg te houden)

Hier ook neber nooit meer Vredesteins. Het mogen dan wel Nederlandse banden zijn, maar ze zijn niet geschikt voor de S80, waarschijnlijk zijn ze meer geschikt voor licht spul. (oude dafjes enzo)
Marty360
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Berichten: 61
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 11:01  ·  #47
Met mijn 360 (inderdaad een soort oude DAF ;) ) rijd ik al ruim 2 jaar op Vredesteins, met volle tevredenheid. maar als ik nu deze verhalen hoor kan het inderdaad wellicht zijn dat de band te zacht is voor zware V70s.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 18:39  ·  #48
Hier ook geen problemen met cuppen van de vredestein banden, sporttrac5. En mijn broer rijdt naar volle tevredenheid met ultrac sarin op zijn 1700 kilo wegende jaguar, dus dan moet een S80 ook kunnen.
En juist conti staat er om bekend te gaan cuppen, dus die zou ik zeker niet nemen.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 18:51  ·  #49
Vanochtend heb ik de winterbanden eronder gezet om uit te sluiten dat het aan de banden ligt. Het geluid was nog steeds aanwezig en uitsluitend te horen bij een bocht naar links. Zelfs bij licht slingeren op de weg merkte je verschil tussen bochtje naar rechts of bochtje naar links. Het ligt dus niet aan eventueel cuppende banden.
Daarna naar m'n werk gereden waar ik een brug had gereserveerd. Was echt een fluitje van een cent want alle bouten waren prima met de hand los te krijgen. Wiellager zat er natuurlijk nog maar een paar maanden op. Was wel verbaasd wat ik tegenkwam. Binnenzijde van het lager was blauw uitgeslagen. Waarschijnlijk van de hitte?
Ik weet niet zo goed of het zin heeft om dit te reclameren? Ik heb de lagers destijds gekocht via Motointegrator dus opsturen zal al een flinke duit kosten. Of moet ik contact opnemen met FAG?
Kan ik iets verkeerd hebben gedaan met monteren waardoor dit is ontstaan?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Marty360
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Berichten: 61
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 19:11  ·  #50
Voor zover ik heb gelezen zijn dit dichte wiellagers (je kunt d'r zelf geen vet in proppen) dus ik denk dat het of 1. fabrieksfout met te weinig/verkeerde vet of 2. je hebt 't te strak vast gezet waardoor 't niet meer soepel kan lopen.
Bij mijn 360 laatst ook de lagers los gehad, vastzetten kwam daar erg nauw. Eerst vast met een X hoeveelheid Nm en vervolgens exact 90 graden terugdraaien.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 19:30  ·  #51
Dat blauwe hoort. Is verhardingsproces in fabriek.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 19:43  ·  #52
Dat is apart, want de SKF lager die ik heb gemonteerd heeft dat niet. Die is mooi glimmend zilver...
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 20:04  ·  #53
Ik zag het laatst ook bij een fag (nieuw) lager. Heb nu snr liggen, En die hebben het ook niet.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 20:28  ·  #54
Heb ook eens 2 wiellagers besteld maar uiteindelijk bleek het euvel iets ander en toen heb ik ze weer verkocht. Degene die ze kocht maakte ook een opmerkingen over het blauw uitgeslagen staal. Maar het waren toch echt nieuwe nog niet gemonteerde lagers.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 17.10.2019 - 20:37  ·  #55
Ok. Dan zal ik denk ik gewoon pech hebben gehad. M'n verlies nemen en doorgaan of heeft het zin om contact op te nemen met FAG?
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 18.10.2019 - 06:24  ·  #56
Ik zou als je contact opneemt, altijd contact zoeken met de verkoper.

Je hebt namelijk een overeenkomst met de betreffende verkoper, en de fabrikant is daar geen partij in.
Die hoeft je dus ook niets te bieden, en is ook (hoe krom het ook is) niet verplicht op garantie of wat dan ook te reageren
mrsillywalks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 96
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 18.10.2019 - 09:00  ·  #57
Blauw hoort heb laatst 2 nieuwe SKF wiellagers voor gemonteerd. Heb jij al een keer jouw stuurbekrachtigings vloeistof ververst?

Dat was namelijk bij mij het euvel...
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 18.10.2019 - 12:14  ·  #58
Ik zal binnenkort de stuurbekrachtigingsolie nog eens vervangen. Dat is al weer heel lang geleden. Ik bedacht vandaag: Kan het wellicht ook komen door een aandrijfas? Of zou je het dan alleen moeten merken bij flink insturen?
Het lijkt er namelijk op dat het probleem niet is verdwenen...
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 18.10.2019 - 12:25  ·  #59
De aandrijfas kan ook,

Als het bij flink sturen zou zijn, dan zou het in het geval van de aandrijfas de buitenste honokeneet zijn,

Als het bij belasting, en evt bij drempels is, of continu, dan zou het de binnenste homokeneet zijn (bak zijde)
Ninjabiker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lierop
Leeftijd: 54
Homepage: beernettskate.com
Berichten: 187
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 18.10.2019 - 12:43  ·  #60
Quote door Musicus

Ik bedacht vandaag: Kan het wellicht ook komen door een aandrijfas? Of zou je het dan alleen moeten merken bij flink insturen?
Het lijkt er namelijk op dat het probleem niet is verdwenen...

Ik heb een identiek geluid, alleen bij insturen naar links. Nieuwe winterbanden gaf geen verbetering.
Ik hou dit Topic in de gaten...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0