welk merk wiellager?

 
 
 
 
 
mrsillywalks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 96
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 18.10.2019 - 15:01  ·  #61
Quote door Ninjabiker

Quote door Musicus

Ik bedacht vandaag: Kan het wellicht ook komen door een aandrijfas? Of zou je het dan alleen moeten merken bij flink insturen?
Het lijkt er namelijk op dat het probleem niet is verdwenen...

Ik heb een identiek geluid, alleen bij insturen naar links. Nieuwe winterbanden gaf geen verbetering.
Ik hou dit Topic in de gaten...


Hetzelfde probleem gehad, alleen bij naar links sturen en iets gas er op. Nieuwe homokineten en lagers voor, voortrein werd een stuk rustiger en stabieler. Maar links bocht met gas en weer dat gevoel. Toen eens naar de stuur bekrachting gekeken en geflushed (15 min werk en dure olie bij de Brezan) Kwam echt chocobruin eruit en nu weer mooi groen. Instant verbetering en geluid en trillings vrij.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 27.10.2019 - 09:29  ·  #62
Gisteren de stuurbekrachtigingsolie weer eens vervangen. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk bij bochten naar links. Helaas hoorde ik wel dat het lager van de stuurpomp (dat grote wiel waar de multiriem over ligt) een slepend geluid maakt.... Ik heb het asje een beetje gesmeerd, kijken of dat helpt. Anders zal er wel een andere pomp in moeten?

Wat betreft het geluid bij bochten, wellicht ligt het aan de motorsteun bij de distributie. Volgens mij is deze behoorlijk ingezakt, want als ik op plaatjes van nieuwe steunen kijk staat het rubber blok veel hoger. Kan iemand dit beamen, of heeft iemand een foto van hoe hoog deze steun moet staan? Wat je nu krijgt is dat bij bochten naar links het blok gaat overhellen naar rechts en meer op het subframe komt te liggen. Met trillingen en geluid tot gevolg.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: welk merk wiellager?

 · 
Posted: 27.10.2019 - 13:29  ·  #63
Die steun heeft de beste tijd wel gehad, inderdaad.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0