Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

 
 
 
 
 
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 05.03.2013 - 19:44  ·  #16
Ik heb het afgelopen jaar op Michelin Pilot Sport 3 rondgereden. Prima bevallen.

Tom
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 05.03.2013 - 19:48  ·  #17
Mmh, dat klinkt wel hardleers dan, inderdaad.
Kunnen nog wel een lesje klantbehandeling krijgen. Met 8 banden van dat merk krijg je een klant voor het leven als je zoiets goed oplost...

Ik heb 1 keer hoogteslag in een conti gehad, dat heeft de bandenboer zonder morren opgelost (uiteindelijk, na eerst drie keer de halve loodvoorraad op te plakken, maar dat terzijde)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 05.03.2013 - 19:55  ·  #18
Ach, er kan altijd weleens iets misgaan.
Op zich niet erg, mits het goed opgelost wordt.
Als ik dit soort kunsten bij mijn klanten uithaal, dan zie ik ze nooit meer terug en terecht.
Verkopen is leuk, maar service is minstens zo belangrijk, zo niet nog belangrijker.
Marc W
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Betuwe
Berichten: 182
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 05.03.2013 - 20:16  ·  #19
Ik ga ff shoppen op internet want ondanks dat ik bij een dealer werk zijn de banden prijzen erg verschillend.
Waarschijnlijk blijf ik toch Michelin spekken ( sorry BigDog) O-)

THX voor de reactie's

Marc
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 05.03.2013 - 20:27  ·  #20
Quote door Marc W

Waarschijnlijk blijf ik toch Michelin spekken ( sorry BigDog) O-)


Begrijpelijk, want ze maken(op een uitzondering na) goede banden. ;-)
Succes.
Leonium
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: westen van het land
Leeftijd: 62
Berichten: 101
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 08.03.2013 - 23:59  ·  #21
Toen ik mijn V70 naar mijn garage bracht voor de aankoopkeuring, zag een monteur mijn Dunlop SP banden en zei meteen dat dat een hele verstandige combi was met deze Volvo.
Hij zei dat ik daar haaks de bocht mee door kan.
Ik moet zeggen dat ik in de 4 weken dat ik deze black beauty rijd echt ervaren heb dat ie aan de weg kleeft. Zal het gewicht van de auto ook wat mee te maken hebben....
Ik ben Michelin fan, omdat ik veel Franse auto's heb gehad. Maar ik weet ook dat auto/band combinatie heel belangrijk is. Ik ben nu al geneigd te denken dat de perfecte combi aanwezig is.
Enige is wel dat ik ik bij optrekken vrij gauw doorslip, maar het vergt ook wel even gewenning om de 2.4 in bedwang te houden, als je uit een Micraatje komt met een 1.3 motor en CVT aandrijving....
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 09.03.2013 - 02:53  ·  #22
Quote door Bigdog

Op mijn wielen zitten momenteel Continental's, deze hebben goede grip.
Ik wilde overstappen naar Michelin, maar ga dit niet meer doen dank zij hun belabberde service.
Zullen dus nieuwe Conti's gaan worden.


Ik heb 's winters Conti's 830 eronder, helemaal top en zomers Michelin. Het is me de laatste maanden opgevallen dat de Good Year Eagle F1 Ass. 2 erg goed uit de bus komt bij alle testen die ik gelezen heb. Ik zou ze op zich wel willen proberen maar heb nog teveel rubber op de banden.

Misschien een goed alternatief :-)
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 09.03.2013 - 10:04  ·  #23
Ik ben altijd erg fan van Continental banden. Maar deze zijn dan ook altijd stevig geprijsd! Op dit moment rijdt ik op Vredestein banden (Snowtrack 3 in de winter en Sportrac 5 in de zomer).

Deze banden zijn meer seizoensgebonden, maar ze zijn zeer gunstig geprijsd!

Overigens koop ik mijn banden altijd op autobandenmarkt.nl of op reifen.com, vervolgens bel ik met dezelfde prijs naar profile. Ze willen vaak voor dezelfde prijs leveren en anders kom ik met eigen banden aan.
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 51
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Berichten: 366
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Vredestein Ultrac Cento

 · 
Posted: 10.03.2013 - 19:34  ·  #24
Mooie ervaringen, heb altijd zomerbanden van Michelin onder de auto's gehad. En als winterband de showtrack serie van Vredestein. Dit was altijd een goede combi voor mij.

Nu heb ik een setje om LM 17inch op de kop getikt met matige zomerbanden, dus moeten er nieuwe komen. Michelin en Conti zijn goede optie's, maar ook erg duur.

Ik zit nu te denken aan 225/45/17 Vredestein Ultrac Cento, wie heeft ervaring met deze Vredestein banden....
Mijn inziens een beter betaalbaar alternatief voor Michelin of Conti's.


Ik lees graag jullie reacties.
Groet,
Chris
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 10.03.2013 - 19:53  ·  #25
Nieuwe Gislaved Ultraspeed voor (kon ik niet kiezen :-() Merk kom je zelfs niet meer tegen bij testen.
Continental sportcontact 3 (tot eind dit jaar). Voor beide 235/40 18
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 10.03.2013 - 21:24  ·  #26
Quote door Waltersan

is het zo dat de tegenwoordige conti's nog steeds zo gaan cuppen?

ik heb een paar weken met michelin energy saver gereden (16"), en dat viel niet tegen, stil comfortabel, normaal bochtengedrag, weinig verschil met nat en droge weg.
nu zitten er andere wielen op, met Hankook ventus Prime2 rondom (16"), een band die ik nooit zou kiezen uit mezelf, maar deze doet het ook best goed. iets meer geluid dan de michelin, maar verder een prima band die alles netjes doet.


na een weekje sturen blijkt dat de Hankook toch merkbaar meer herrie maken op de snelweg dan de michelins. ook is de rechtuitstabiliteit slecht bij regen. (auto moet wel uitgelijnd, dus daar heeft het ook iets mee te maken, maar band is ook een duidelijk aandeel)

dus voor het eind van het jar komt er nog wel wat anders op, denk zelf aan michelin primacy, of uniroyal rainexpert, rij ik al jaren op met de BMW en bevalt ook erg goed.
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 31.03.2013 - 14:22  ·  #27
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 04.04.2013 - 09:26  ·  #28
Quote door wmkuipers

Voor mensen die nog nieuwe zomerbanden zoeken, je krijgt bij vredestein een itunes gift card:

http://vredestein.nl/itunes?lang=nl-NL


Hmm. als het nu een Ipad was geweest had ik het gewaagd :D

Zo zie je maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur/ervaringen, zal altijd zo blijven.

@ Leonium: de ideale combi bestaat niet op papier, dat is een verkooppraatje wat de verkoper (vaak) het beste uitkomt, de ideale combinatie is je eigen voorkeur.

Heb op mijn (lease) TDI's altijd Dunlop sport gehad, gingen erg lang mee (wel veel snelweg km's en zeer gunstig voor de leasemaatschappij).
Vond het een vrij harde band met inderdaad vrij snel doorslippen bij pittig optrekken, vooral bij nat wegdek.
Een eigenschap die ik bij mijn Michelin's nooit heb gehad, mijn persoonlijke voorkeur is dus... 8-)

Jongens ik kijk naar buiten en het sneeuwt hier........nog maar even laten liggen die zomerbanden.
Overigens wel zeer goede ervaring met Dunlop 3D wintersport, enorme grip bij nat/besneeuwd wegdek.
break
 
Avatar
 
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 06.04.2013 - 13:17  ·  #29
Michelin Primacy HP zomerband
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

 · 
Posted: 06.04.2013 - 13:20  ·  #30
beide s70's op hifly banden, erg stil en veel grip.

de v70n op michelin's.

groet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0