Welke diameter remschijf

 
 
 
 
 
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 18:31  ·  #16
Quote door ohz274

Dat pulserend remmen.....schijven krom


Zou je dan ook niet een trillen in je stuur moeten hebben?
Maar een keertje andere remschijven eronder dan. Ach, kost ook geen drol in Duitsland bij de Motointegrator.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 18:55  ·  #17
Quote door S80 Kinetic

Quote door ohz274

Dat pulserend remmen.....schijven krom


Zou je dan ook niet een trillen in je stuur moeten hebben?
Maar een keertje andere remschijven eronder dan. Ach, kost ook geen drol in Duitsland bij de Motointegrator.


Op hogere snelheid en krachtig remmen misschien.
Ik had het ook, schijven waren nog niet eens zo oud. Een set nieuwe en het was weg.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 18:59  ·  #18
Quote door ohz274

Quote door S80 Kinetic

Quote door ohz274

Dat pulserend remmen.....schijven krom


Zou je dan ook niet een trillen in je stuur moeten hebben?
Maar een keertje andere remschijven eronder dan. Ach, kost ook geen drol in Duitsland bij de Motointegrator.


Op hogere snelheid en krachtig remmen misschien.
Ik had het ook, schijven waren nog niet eens zo oud. Een set nieuwe en het was weg.


Een keertje uittesten in Duitsland dan maar. Alhoewel je daar tegenwoordig ook niet die hoge snelheden meer kan rijden. Gewoonweg te veel drukte overdag. Setje remschijven/blokken zijn de kosten niet.
Wat zou je aanraden? Ik zou Brembo schijven willen monteren. Maar bij de Motointegrator hebben ze momenteel geen Brembo blokken. Is het monteren van een ander merk blokken dan die van Brembo op Brembo remschijven aan te raden? Of krijg je dan ook weer rare trillingen?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 19:10  ·  #19
Quote door ohz274

Quote door S80 Kinetic

Quote door ohz274

Dat pulserend remmen.....schijven krom


Zou je dan ook niet een trillen in je stuur moeten hebben?
Maar een keertje andere remschijven eronder dan. Ach, kost ook geen drol in Duitsland bij de Motointegrator.


Op hogere snelheid en krachtig remmen misschien.
Ik had het ook, schijven waren nog niet eens zo oud. Een set nieuwe en het was weg.



Precies deze combi idd. Pulserend remmen op lage snelheid. Bij hogere snelheid 120/130+ eerste keer lekkere vibratie in het stuur.
Bij tweede keer remmen is dat dan al stuk minder maar lekker is het niet.

Ligt hier idd een compleet set voor rondom klaar.

Heb gekozen obv advies hier voor ATE schijven en ate ceramic blokken.

Voor bestellen idd even goed meten.. ik dacht 305 te hebben maar heb dus 285 en moest dus ff op zoek naar grote remtangen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 19:28  ·  #20
Ik heb er nu ATE powerdisc 305mm op zitten met gewone blokken. Bevalt goed.
Kostte €150,- bij motointegrator, alleen de schijven.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 20:16  ·  #21
Quote door ohz274

Ik heb er nu ATE powerdisc 305mm op zitten met gewone blokken. Bevalt goed.
Kostte €150,- bij motointegrator, alleen de schijven.


Welke inchmaat banden heb jij op je auto?
Volgens de online catalogus van Brembo horen er 305mm schijven op een auto met 16inch velgen. Dat zijn de schijven met de koelvinnen rond de naaf. Echter heb ik er momenteel 285mm schijven, zonder koelvinnen, op zitten terwijl ik wel 16inch velgen heb. Eigenlijk horen er dan toch 305mm schijven op?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 20:51  ·  #22
Turbo’s hebben “koelvinnen” op de naaf.
Ongeblazen uitvoeringen hebben dit niet.
Dit is wel aan te passen, een set grotere schijven (met “koelvinnen op de naaf) en andere brackets.
Klauw en blokken blijven hetzelfde.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 21:41  ·  #23
Uit voorgaande posts leidt ik af dat 285 schijven geen koellamellen hebben op de naaf en de 305 wel. Je ziet het ook duidelijk op de foto's bij de onderdelen.
285mm geen koellamellen: https://www.skandix.de/en/spar…d/1004864/
305mm wel koellamellen: https://www.skandix.de/en/spar…d/1004867/

Dit is wat musicus schreef in zijn post uit 2018.
Quote

Het verschil tussen 286 en 305 kan je namelijk zien aan de koellamellen bij het hart van de schijf.
Al maakt dat inderdaad niet uit als het alleen om de blokken gaat. Die zijn bij 305mm en 286mm hetzelfde.


Bij 15inch velgen horen volgens de specificaties de 285mm zonder koellamellen erop te zitten. Bij 16inch velgen horen volgens de specificaties de 305mm met koellamellen erop te zitten.
Nu heb ik 16inch velgen maar toch de 285mm schijven erop zonder de koellamellen. Vandaar mijn vraag, zitten er dan nu verkeerde erop?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 25.03.2023 - 22:56  ·  #24
Quote door S80 Kinetic

Quote door ohz274

Ik heb er nu ATE powerdisc 305mm op zitten met gewone blokken. Bevalt goed.
Kostte €150,- bij motointegrator, alleen de schijven.


Welke inchmaat banden heb jij op je auto?
Volgens de online catalogus van Brembo horen er 305mm schijven op een auto met 16inch velgen. Dat zijn de schijven met de koelvinnen rond de naaf. Echter heb ik er momenteel 285mm schijven, zonder koelvinnen, op zitten terwijl ik wel 16inch velgen heb. Eigenlijk horen er dan toch 305mm schijven op?


Ik heb de auto gekocht met 285mm schijven met 17" velgen. Volgens mij was dat standaard. Deze schijven hadden volgens mij gewoon ook koelvinnen.
Ik heb geupgrade naar 305mm schijven. Hierbij heb ik 17" zomervelgen en 16" wintervelgen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 26.03.2023 - 10:53  ·  #25
Yep , dit heb ik ook. Gekocht met 17” en 285mm.
Misschien dat er overigens nog verschil zit tussen handbak en automaat.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 26.03.2023 - 12:43  ·  #26
Quote door ohz274

Quote door S80 Kinetic

Quote door ohz274

Ik heb er nu ATE powerdisc 305mm op zitten met gewone blokken. Bevalt goed.
Kostte €150,- bij motointegrator, alleen de schijven.


Welke inchmaat banden heb jij op je auto?
Volgens de online catalogus van Brembo horen er 305mm schijven op een auto met 16inch velgen. Dat zijn de schijven met de koelvinnen rond de naaf. Echter heb ik er momenteel 285mm schijven, zonder koelvinnen, op zitten terwijl ik wel 16inch velgen heb. Eigenlijk horen er dan toch 305mm schijven op?


Ik heb de auto gekocht met 285mm schijven met 17" velgen. Volgens mij was dat standaard. Deze schijven hadden volgens mij gewoon ook koelvinnen.
Ik heb geupgrade naar 305mm schijven. Hierbij heb ik 17" zomervelgen en 16" wintervelgen.


Als je gaat upgraden, dan moet je naar ik aan neem ook je remklauwen vervangen? Ik heb net even gekeken en mijn 285mm schijven die passen maar net aan in de remklauw. Wat betreft de velg is het geen probleem, die heeft nog ruimte genoeg over om 305mm schijven te monteren. Maar met die remklauw dat gaat echt niet lukken. Verschil in diameter is 20mm, dus de 305mm schijf komt dan 10mm hoger uit. Dan gaat dus die remklauw niet meer passen.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 26.03.2023 - 13:07  ·  #27
Quote door S80 Kinetic

Quote door ohz274

Quote door S80 Kinetic

Quote door ohz274

Ik heb er nu ATE powerdisc 305mm op zitten met gewone blokken. Bevalt goed.
Kostte €150,- bij motointegrator, alleen de schijven.


Welke inchmaat banden heb jij op je auto?
Volgens de online catalogus van Brembo horen er 305mm schijven op een auto met 16inch velgen. Dat zijn de schijven met de koelvinnen rond de naaf. Echter heb ik er momenteel 285mm schijven, zonder koelvinnen, op zitten terwijl ik wel 16inch velgen heb. Eigenlijk horen er dan toch 305mm schijven op?


Ik heb de auto gekocht met 285mm schijven met 17" velgen. Volgens mij was dat standaard. Deze schijven hadden volgens mij gewoon ook koelvinnen.
Ik heb geupgrade naar 305mm schijven. Hierbij heb ik 17" zomervelgen en 16" wintervelgen.


Als je gaat upgraden, dan moet je naar ik aan neem ook je remklauwen vervangen? Ik heb net even gekeken en mijn 285mm schijven die passen maar net aan in de remklauw. Wat betreft de velg is het geen probleem, die heeft nog ruimte genoeg over om 305mm schijven te monteren. Maar met die remklauw dat gaat echt niet lukken. Verschil in diameter is 20mm, dus de 305mm schijf komt dan 10mm hoger uit. Dan gaat dus die remklauw niet meer passen.


Nee, de remklauwen bepalen de afstand niet maar de brackets waar de remklauwen weer in vast zitten wel.

Oftewel, enkel de grotere remschijf en de bracket waar de remklauw mee vast zit is nodig. Dan komt de remklauw dus 10mm verder naar buiten en past het dus wel met je 305mm schijf.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke diameter remschijf

 · 
Posted: 26.03.2023 - 13:33  ·  #28
Ja, precies!
Dan maar eventueel bij Rima op zoek gaan naar grotere brackets!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0