welke druk per injector?

 
 
 
 
 
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

welke druk per injector?

 · 
Posted: 06.05.2013 - 21:52  ·  #1
Vrienden,

Wat zijn de juiste gegevens betreffende de injectoren D5 185pk T4 motor 2006?

Wat is de normale druk?

Is er verschil tussen de 163 en de 185 PK injectoren?

De brandstofpomp, wat kost deze?

Als ik het roetfilter er tussen uit haal, gaat de machine in noodloop, dat is normaal. Maar mag er dan veel rook, zeg maar roet uit de uitlaat komen?



Alvast bedankt, Roland. :-/
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 06.05.2013 - 22:06  ·  #2
Injectoren lijken allemaal hetzelfde bij de fase 2 blokken.

Druk brandstof pomp durf ik niets over te zeggen, misschien is dat het grote verschil per motorisering?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 06.05.2013 - 22:41  ·  #3
Roland, en dat je motor dan niet geheel lekker loopt en dus roet en rook produceert lijkt mij niet een bepaald rare gedachte! :) Maar heb je nu dan alweer gedonder met jouw auto kerel?

Groetjes,

Tristan
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 06.05.2013 - 22:59  ·  #4
Rampenbak is het!
Gereviseerd bij het bedrijf van de oud voorzitter van de BOVAG-revisie. Henk Mannessen. Ik snap niet dat de revisie op een ramp is uitgelopen. Wanneer moet je stoppen met kosten maken? Nu komt er misschien een brandstofpomp bij... Valt niet in de garantie bij die gehaaide mensen natuurlijk. Tja jongens, als iemand mij kan helpen graag. Helemaal genoeg van Volvo. Toch is de bedoeling er nog 10 in te blijven rijden. Eerste Volvo, de 760 Turbo Intercooler, ja een uniek exemplaar, was ook al een hele dure ervaring geweest. Moeilijk hoor, huwelijk leidt er ook onder.

sorry voor de frustraties.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 06.05.2013 - 23:11  ·  #5
Wat is er nu weer mee dan joh? Pfff, dit gun ik je dus echt niet!! :(
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 06.05.2013 - 23:17  ·  #6
op de snelweg regenereert ie om de 50 kilometer. conclusie, motor blaast erg veel roet in het filter.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 06.05.2013 - 23:23  ·  #7
Zit de EGR klep niet vast en is deze goed gangbaar? Jemig wat een gedoe zeg! Bah! :sick:
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 07.05.2013 - 00:25  ·  #8
tja, morgen maar weer eens bellen met Mannessen. Of dat ze een keer tijd hebben. Ik moet er echt zelf achteraan zitten. Ze zouden bellen als ze tijd voor de V70 hadden, is al weer 6 weken geleden. Ach, het komt allemaal goed, maar ik ben het echt beu, niet alleen voor de euro's, maar telkens weer terug omdat het ergens niet goed zit. En dan de verrassing wat het moet kosten. Achteraf was een ruilmotor de beste oplossing geweest blijkt maar weer. Nu begint ook de HU850 kuren te vertonen. Als je de motor start klink er geen muziek maar om de paar seconde hoor je een condensator via de boxen ontladen. Soms na 20 seconde is er muziek, soms pas na 20 minuten. Rara wie het weet mag het zeggen. Ik den de bekabeling tussen HU en versterker......
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 07.05.2013 - 00:28  ·  #9
P.S. een vervuilde EGR geeft dezelfde symptomen heb ik al eens gelezen! :) Sterkte met de "rampenbak" en ik volg je sowieso! Ik begon eens ook met zo een rampenbak maar zeg je wel daarbij dat ik nu echt super veel van 'm hou! Sja de dingen kunnen af en toe raar lopen! ;)

Groeten,

Tristan
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 07.05.2013 - 00:32  ·  #10
Quote door roland kosters

tja, morgen maar weer eens bellen met Mannessen. Of dat ze een keer tijd hebben. Ik moet er echt zelf achteraan zitten. Ze zouden bellen als ze tijd voor de V70 hadden, is al weer 6 weken geleden. Ach, het komt allemaal goed, maar ik ben het echt beu, niet alleen voor de euro's, maar telkens weer terug omdat het ergens niet goed zit. En dan de verrassing wat het moet kosten. Achteraf was een ruilmotor de beste oplossing geweest blijkt maar weer. Nu begint ook de HU850 kuren te vertonen. Als je de motor start klink er geen muziek maar om de paar seconde hoor je een condensator via de boxen ontladen. Soms na 20 seconde is er muziek, soms pas na 20 minuten. Rara wie het weet mag het zeggen. Ik den de bekabeling tussen HU en versterker......


Ik denk dat je hier weleens goed kan zitten. Eventueel een doorgesleten kabel of kabels in de deursponning? Trek het rubber er maar eens af en wellicht zie je het al! ;) Maar sjonge dit is niet leuk! Ook bij een ruilmotor weet je niet wat je verwachten kunt heh!? Ik verdenk je EGR klep. En ik zou je graag helpen in deze. Man man wat een horrorstory! :S
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 07.05.2013 - 00:37  ·  #11
bedankt voor het aanbod, nu eerst even proberen te slapen, trusten.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 07.05.2013 - 00:39  ·  #12
Slaap lekker kerel! Enneuh, dat aanbod staat altijd! Het wordt tijd dat je eens kan en mag genieten van die auto!

Trusten en tot snel!
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 07.05.2013 - 00:45  ·  #13
Ik heb de wagen nu 3 1/2 jaar. De eerste 50.000 waren perfect. De laatste 50.000 van garage naar garage. Tja, wie zal het zeggen hoe laan het zware weer aanhoudt.

Ik zal een keer de Pastoor vragen of hij de Volvo een keer wil wassen met heilig water.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 07.05.2013 - 00:55  ·  #14
Dat is een idee inderdaad! :D Maar het moet te vinden zijn! Ik zou beginnen bij de inlaat in deze! En ja, ik wil je graag helpen! ;)
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: welke druk per injector?

 · 
Posted: 07.05.2013 - 09:21  ·  #15
EGR, tja, motor is net helemaal uit elkaar geweest.

Revisie bedrijf gebeld.... Brandstof systeem valt niet onder de garantie. (Injectoren wel.)
AUW!

Waar kan ik heen? Ik zit al in Belgie! ( Het Goede Doel )
 
Selected quotes for multi-quoting:   0