welke kabel?

 
 
 
 
 
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 845
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

welke kabel?

 · 
Posted: 22.12.2018 - 12:57  ·  #1
Omdat de volume van mijn huidige carkit (nokia ck-7w) slecht is heb ik een parrot ck 3000 evolution op de kop getikt.
Dit omdat deze niet zo'n scherm heeft wat ik persoonlijk niet zo mooi vind en dus mooi in te bouwen is.
Deze wil ik inbouwen bij mijn HU 803. Hier heb ik dus een Iso2car kabel voor nodig.
Eerst via Volvotech geprobeerd een Volvo2parrot harnes te regelen, alleen zijn die voor de Parrot mki series en niet voor de ck.
Toen via Carkitstunter.nl via de configuratie op de iso2car kabel 86190 uit gekomen. Deze kabel besteld en vanochtend radio gedemonteerd en geprobeerd de carkit aan te sluiten. Helaas, werkt niet. Heb ik nu de verkeerde kabel. Kan het sowieso niet op de HU 803. Of doe ik iets verkeerd. Via de carkit-shop.nl kom ik weer op een andere kabel uit, namelijk de 84958. Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en weet het antwoord??
NK-S90
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 386
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 22.12.2018 - 13:42  ·  #2
Goedemiddag. Deze carkit kan wel op een Hu803. De kabels worden oa verkocht bij automat. Je kunt het beste met de radio los in de auto en de carkit los er heen gaan en hem terplekke proberen. Er zijn namelijk een aantal bijna gelijke kabels maar 1 echter werkt er maar.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 22.12.2018 - 23:18  ·  #3
De getoonde kabel lijkt me prima. Wel heb je nog een mute box nodig voor je center speaker.

Je zegt dat deze kabel niet goed is, wat lukt er dan precies niet?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 22.12.2018 - 23:19  ·  #4
Ik zie trouwens dat je uit Friesland komt. Ik woon in Leeuwarden, je mag altijd even langskomen, dan sluiten we het samen aan.
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 845
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 23.12.2018 - 09:42  ·  #5
Als ik hem aansluit zoals ik denk dat het hoort, gebeurt er niks.
Het toetsenbord licht niet op, ik hoor niks behalve de radio. Mijn telefoon ziet en herkent de Parrot en ik kan verbinding maken met de Parrot. Ik hoor en zie alleen niks helaas. De groene iso2car stekker gaat in de radio en de andere groene iso2car stekker gaat op de groene Volvo stekker die uit de radio komt. De rest van de iso2car stekkers komen op de Parrot stekkers.
Daar zit ook een mute box op. En als de centerspeaker niet gemuted wordt kan ik mee leven. Wordt niet vaak gebruikt. Hoop alleen dat ik niet een kapotte Parrot op de kop heb getikt.
Dat je in Leeuwarden woont is bekent. Heb al eens speakers bij je opgehaald, toen had je volgens mij nog 2 Volvo's. Heb er overigens nog 3 van over had alleen de linksvoor nodig.
Als het niet wil kom ik zeker graag een keer langs
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 23.12.2018 - 12:38  ·  #6
Zit het witte stekkertje aan de achterkant van het display nog wel goed vast?
Als ik het goed lees kun je dus wel verbinding maken, maar komt er geen spanning op het display, display en knoppen doen dus niets, klopt dat?
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 845
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 23.12.2018 - 14:09  ·  #7
Heb geen display alleen knoppen. Ck3000 evolution.
En de knoppen horen verlicht te zijn, opnemen/ophangen en een draaiknop voor volume. De draad loopt rechtstreens naar de blauwe box en daar zit pas de stekker. Zal het morgen weer eens proberen,misschien heb ik wat verkeerd gedaan.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 23.12.2018 - 16:49  ·  #8
Wat ik bedoel is niet de stekker die ik de blauwe box gaat, maar de stekker die in het blokje van de knoppen gaat. Die lijkt er aan vast te zitten, maar intern zit er een connector op de print. Bij de knoppen van de CK3100 kun je het aan de achterkant, door de openingen heen, goed zien. Als er eens teveel trek op staat kan die stekker intern dus losraken, dat is wat ik bedoel. Kun je bij die van jouw aan de binnenkant ook een witte stekker zien, door de openingen in de behuizing heen?
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 845
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 24.12.2018 - 11:19  ·  #9
Hij doet het!!!!!
Heb gekeken wat Doeke beschreef maar kon niet in het kastje kijken. Wat wel te bekijken was is de stekker van het kastje die naar de blauwe box loopt. Die hoort er op 1 manier in maar past op 4 manieren. Daar zat dus de fout.

deze zat dus niet goed. Een kwartslag gedraaid



Hij doet het nu in iedergeval. Kan volume van carkit nu fatsoenlijk regelen met een mute van de radio.
Heren bedankt voor het meedenken
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: welke kabel?

 · 
Posted: 24.12.2018 - 17:43  ·  #10
 
Selected quotes for multi-quoting:   0