Welke keuze Navi

 
 
 
 
 
Volvo-V70-D5
 
Avatar
 
Subject:

Welke keuze Navi

 · 
Posted: 13.09.2010 - 10:29  ·  #1
Hallo,

Sinds kort eigenaar van een D5 uit 2004 (wel MY 2005).
Alles zit erop en eraan, behalve RTI.
Ben nu dus op zoek naar alternatief.
Al gekeken naar Garmin Nuvi 765.
Verdere naspeuringen leidde tot VDO PC 5700/5200.

In hoeverre is het mogelijk om één van deze systemen te combineren met RTI scherm.
Zijn er nog andere (wellicht) betere oplossingen/combinaties??

Wel vind ik een RTI scherm mooi, dat zou wat mij betreft wel voorkeur hebben.
Wel lees ik her en der dat het orginele Volvo navi-systeem nogal laat is met updates, dure DVD's heeft enz.

Wie kan mij van nuttige info voorzien.

Alvast bedankt.
V70Foxtrot
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 14.09.2010 - 17:00  ·  #2
duitse tomtom kopen?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39706
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 16.02.2011 - 21:49  ·  #3
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1877
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 17.02.2011 - 00:10  ·  #4
Ik gebruik verschillende navigatie systemen op dit moment , onder andere een garmin (op de motor) is goed niet goedkoop en een 6.5 voor de bediening . volvo rti tja als de dvd speler het blijft doen mooi ingebouwd natuurlijk , maar gaat hopeloos mank met de updates veel te duur en te laat , dan heb ik nog een becker nav in mijn andere auto , maar is een oudje werkt op cd's , en alleen gesproken en met pijltje op het scherm van radio dure cd's en eigenlijk nooit up to date .
TomTom one gebruiksvriendelijk ,goedkoop effe an de computer en hopsakee rijden maar .

Zijn mijn persoonlijke ervaringen , maar succes met je zoektocht .

Grt Olaf
Gijs
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 18.02.2011 - 11:25  ·  #5
Op zich valt het updaten van RTI mee, gevalletje Marktplaats checken heb ik gehoord....voor originele update kan je inderdaad elk jaar een nieuwe TomTom kopen ;-)
CJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Venlo
Leeftijd: 47
Berichten: 153
Geregistreerd: 04 / 2009
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 19.02.2011 - 23:00  ·  #6
Tegenwoordig hebben de meeste smartphones ook al navigatie.
Ikzelf heb eigenlijk zelden navigatie nodig, maar ik gebruik indien nodig mijn Nokia telefoon met navigatie. Deze heb ik sinds ik hem in bezit heb (aug 2010) al 2x kunnen updaten.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 14.07.2012 - 20:30  ·  #7
Quote door CJ

Tegenwoordig hebben de meeste smartphones ook al navigatie.
Ikzelf heb eigenlijk zelden navigatie nodig, maar ik gebruik indien nodig mijn Nokia telefoon met navigatie. Deze heb ik sinds ik hem in bezit heb (aug 2010) al 2x kunnen updaten.


Ik heb afgelopen week mijn Android toestel voorzien van IGO software voor de Android. Qua navigatie functies biedt IGO software nog steeds meer dan bijv. Garmin aanbiedt.

Vandaag heb ik kunnen ondervinden dat (In duitsland) het zoeken van een Mc Cafe langs de route met IGO prima gaat en dat dit iets is waar je met Garmin van kunt dromen. Met de zelf geimporteerde lijst met LPG stations kun je hetzelfde truukje uitvoeren, en zo kun je dus op je reis onderweg telkens het volgende LPG station vinden, zonder daarbij niet te weten of je hiervoor nu veel of weinig om moet rijden.

Nadeel van de Smartphone? Het schermpje vind ik te klein (heb maar een eenvoudig toestelletje), en de GPS ontvangst is niet zo goed als een normaal navigatiesysteem. Het meest irritant vind ik de afwezigheid van real-time verkeers informatie (bijv. TMC).

Eigenlijk vind ik de voordelen van de smartphone software opwegen tegen de nadelen er van. Het doet wat het moet doen. Met een wat snellere smartphone zal de software misschien nog wat vlotter draaien, maar op zich was een ritje oost-Nederland met IGO my Way 8.4 zeker niet iets om af te raden.

Er bestaan inmiddels ook Android based GPS raamsystemen, 5 inch of 7 inch.
RRO
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2010
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 23.08.2012 - 21:03  ·  #8
Ik heb een Alpine INA W910R dubbeldin navigatie in mijn MY2005 S60 en deze navigeert echt super. Hij barst van de functies, die je soms effe moet zoeken. Verder kun je lekker DVD`s/CD`s?MP3/.../... afspelen, (dual zone als je wil, zodat je voorin kunt navigeren of wat anders en achter DVD kunt kijken), heb je iPhone bediening via het touchscreen en verder audio-technisch bijna letterlijk oneindig veel mogelijkheden.

1 nadeel: Het kost een lieve duit... :)
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 20.08.2013 - 10:14  ·  #9
Hallo,

Mijn RTI dvd-rom wil ik vervangen, ik denk aan een VDO PC 5200 navigatie computer, nu heb ik begrepen dat er ook nog een aparte interface bij moet. Nu kan ik een VDO PC 5200 en een Carvision interface kopen, volgens de verkoper moet dit werken op het RTI scherm. Iemand hier ervaring mee of weet iemand welke (andere) interface zeker werkt?

Link Carvision interface: http://www.carvision.nl/index….09&lang=NL

Link PC 5200: http://www.dcccl.nl/migrated/w…ort-GB.pdf
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39706
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 20.08.2013 - 18:28  ·  #10
Hoi Tommie,

Je zou het eens bij Bob van Volvotech kunnen proberen, of onze moderator V70 2.4T.
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 19.09.2013 - 21:35  ·  #11
Ik gebruik Garmin Nüvi 2595LM met livetime update nu twee jaar en dit werkt voor mij voldoende, ca. 4X/jaar staat er een update klaar en het blijft ook grafisch steeds up to date gebrik het in Nederland, en twee keer/jaar door West&Zuid Europa.
Ik heb voor de gein dit jaar met vakantie de iPhone5 met Googlemaps aan ernaast gehad en zoveel als mogelijk de instellingen gelijk gezet en qua snelheid, herberekeninstijd etc. ontlopen ze niet veel alleen de dekking in tunnels etc,. is bij de Garmin beter.
Heb hiervoor Becker gehad met SD. kaartjes en CD. (duur) maar dat blijft behelpen en als er weer eens ergens infrastructuur veranderd is duurt het jaren voordat er nieuwe software komt.
Als ik de Garmin niet had gehad zou de iPhone ook perfect werken. :D
Ik gebruik de Nüvi ook als carkit.
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 20.09.2013 - 11:06  ·  #12
Ik gebruik al sinds een aantal jaren Sygic voor Android, erg over te spreken. Zozeer zelfs, dat ik na een aantal jaren :bandit: gebruik gewoon besloten heb het programma te kopen.
Groot voordeel is dat de kaarten gewoon op de SD kaart staan dus geen internetgebruik tijdens navigeren. Daarnaast frequente updates (over het algemeen elk kwartaal). De prijs valt ook erg mee, geloof dat ik iets van 45,- kwijt was.

http://www.sygic.com
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 20.09.2013 - 11:40  ·  #13
Wellicht is dit ook nog een interessante optie:
http://www.bluepower.se/en/pro…ers/volvo/
De eerste versies waren vroeger niet geheel storing vrij maar volgens mij is de betrouwbaarheid bij latere generaties stukken beter geworden.
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 20.09.2013 - 12:05  ·  #14
Wow dat ziet er wel heel gaaf uit Arthur! Maar ook even voor sparen zie ik... :)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39706
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke keuze Navi

 · 
Posted: 20.09.2013 - 18:31  ·  #15
Volvotech is gestopt met de distributie vanwege de onbetrouwbaarheid.
Mooi toestel, lijkt net origineel, maar hoe zit het met de ondersteuning ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0