Welke Lambda sensor en meer

V60 2005 2.0T

pantarhei
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Welke Lambda sensor en meer

· 
Posted: 10.01.2017 - 20:57  ·  #1
Lambda sonde schijnt defect te zijn volgens uitlees bericht. Heb helaas geen kopie echte uitlees ontvangen. Indicatie kosten garage €335
Ook wordt aangegeven lek in vacuümslang, echter niets aan auto te merken bij rijden, loopt als een zonnetje

Nu lees ik her en der dat beide sondes gelijk vervangen verstandig is, evenals de LMM. Kan iemand mij uitleggen waarom ?

Tevens aan het zoeken welke onderdelen ik precies nodig heb. Heb een monteur, maar moet onderdelen zelf regelen.
Betreft een S60 uit 5/2005 2.0T met nu 190.000 km op de klok. Auto loopt goed, ook stationair niets aan te merken. Verbruik ook oke voor winterse omstandigheden

Tevens op zoek naar tankklepslot en scharnier, iemand tips om die niet tegen de hoofdprijs te kunnen kopen?
pantarhei
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Welke Lambda sensor en meer

· 
Posted: 10.01.2017 - 21:07  ·  #2
Bedankt volvoracer voor je snelle reactie

Vervangen niet zo'n punt tenzij heel kostbaar. Zijn wel snel defect dan bij nu 190.000 km eigenlijk al wat langer.

Welke moet ik hebben en wat is handig adres? Sparkplugs geeft er maar een aan op chassisnummer
pantarhei
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.01.2017 - 21:27  ·  #3
Zou ik met lek niet wat moeten merken bij het rijden? Loopt echt mooi door de toeren en ook stationair, voldoende koppel in elk gebied
pantarhei
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.01.2017 - 10:57  ·  #4
Heb in de bosch catalogus gezocht en zie dan drie maal diagnose sonde en twee maal regelsonde en drie universele diagnose sondes. Nu heb ik nog steeds geen benul welke twee ik moet hebben. Kenteken wil die niet opzoeken, dus gaat op type
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 11.01.2017 - 11:44  ·  #5
Dat is afhankelijk van je motor nr.
Is een onderdeel van het vin nr

Wat is je vin?
pantarhei
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.01.2017 - 17:34  ·  #6
Hoe zie je dat Volvo racer?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.01.2017 - 19:57  ·  #7
Als je het Bosch artikelnummer weet, loont het om eens te kijken op de Duitse eBay. Moet wss binnenkort voor mijn Avensis ook 1 of meerdere lambda sensoren vervangen (leuk, er zitten er 4 in :devil:). Origineel Toyota (van Denso) doen ze rond de 250/300 euro per stuk. Origineel Denso (dus zonder Toyota doosje en niet op lengte, te lang, maar dat is niet erg) doen ze rond de 70 euro op ebay.de
pantarhei
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.01.2017 - 20:14  ·  #8
Hmmm als ik een uitdraai van mijn auto uit vida heb, weet ik het dan exact?
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 11.01.2017 - 20:41  ·  #9
Quote door VolvoS60Racer

Ja dan kun je Bosch nummer & Volvo nummer aan elkaar linken, en dan zal het 100% goed zijn. Maar ook de Bosch is gewoon goed qua informatie. Bosch levert zelf de elektronica voor deze auto's, bobines, sommigen zeggen ook de bougies, Luchtmassameter, de lambda sensoren en natuurlijk niet te vergeten de ECU zelf.

Enige is dat je met VIDA exact kunt aangeven welk modeljaar jouw auto is, en soms zit er op kantelpunten (adhv chassisnummer) net een verschil tussen << laatste 6 cijfers chassisnummer of >> laatste 6 cijfers chassisnummer. Dat staat netjes in VIDA aangegeven als dat van toepassing is.

Klopt.
En in zijn geval zijn er 2 opties ivm chassisnr wat wijzigt.

Selected quotes for multi-quoting:   0