WELKE MAAT WINTERBANDEN BIJ 17 INCH?

 
 
 
 
 
Teevijf
 
Avatar
 
Subject:

WELKE MAAT WINTERBANDEN BIJ 17 INCH?

 · 
Posted: 26.08.2010 - 23:36  ·  #1
Welke maat winterbanden monteren jullie bij zomermaat 225/45-17?

Ik dacht zelf aan 205/50-17 zodat er eventueel nog sneeuwkettingen op kunnen.

Iemand ervaring mee?
Norsk V70D5
 
Avatar
 
Subject:

Re: WELKE MAAT WINTERBANDEN BIJ 17 INCH?

 · 
Posted: 01.09.2010 - 21:02  ·  #2
Hallo Teevijf

Ik heb 225/45/17 de standaard maat voor 17" volvo V70N
Ik zou 1 maat smaler gaan 215 dan moet je wel even kijken of je voor 45 of 50 gaat.
Wij hebben Contie winter contact 5 in deze maat onder de auto maar zowel ik als mij vrouw zijn er niet blij mee, de auto dweild over de weg.
We gaan nu terug naar Hakkapeliitta 5 of 7 van Nokian op de (16" velg met spikes en op de 17" zonder we hebben dubbel set om heen en weer te rijden naar mijn ouders in NL)
Hakkapeliitta 5 of 7 (met en zonder spikes)
komen hier in Noorwegen samen met Michelin (met spikes)het beste uit de test.

Kijk eens op http://www.autobandenmarkt.nl/ daar heb ik erg goede ervaring mee.

Groeten en sterkte met je keuze
Eric
Teevijf
 
Avatar
 
Subject:

Re: WELKE MAAT WINTERBANDEN BIJ 17 INCH?

 · 
Posted: 02.09.2010 - 20:56  ·  #3
Hoi Eric,

Bedankt voor je reactie. Zouden er bij 215/45-17 eventueel nog sneeuwkettingen om kunnen denk je?
Deze band is wel zeer voordelig als Nokian WR G2 in de VR uitvoering.........................dus best interessant!
VR heeft mijn voorkeur maar is in de meeste maten/merken behoorlijk prijziger dan HR.
Met autobandenmarkt.nl heb ik trouwens ook zeer goede ervaringen.
www.topbanden.com is soms nog iets voordeliger trouwens, ligt er net aan welke maat / merk je zoekt.

Gr. Hans
Norsk V70D5
 
Avatar
 
Subject:

Re: WELKE MAAT WINTERBANDEN BIJ 17 INCH?

 · 
Posted: 15.09.2010 - 21:13  ·  #4
Hallo Hans

Yes er zijn ketting voor deze maat te krijgen maar dan moet je niet schrikken als je rond de 150,- euro voor een setje kwijt bent.
Een ander ding is als je 17" winterbanden rijd en je wil met ketting gaan rijden als het echt bar en boos word op de wegen hoop ik niet dat je jouw S60 te veel hebt verlaagd.

Ik heb in de drie jaar dat wij in het noorde wonen nog geen 1 keer ketting er op gelegt.
Als je in Nederland blijft zal ik me over ketting niet druk maken, een ander verhaal word het als je in Oostenrijk rijd daar hebben ze ketting plicht en als het aangegeven is dat je met ketting moet rijden en je rijd zonder hangt er een fikse boete aan vast.(word gecontroleerd we hebben er twee jaar gewoond en ik ben er op de duure manier achtergekomen)
Bij een ongeluk waar jij niks aan kan doen en er is aangegeven dat je met ketting moet rijden ben je deel schuldig.(dit geld ook voor het rijden met zomerbanden in de wintermaanden voor Duisland en Oostenrijk.)

Nokian Hakka RSI is misschien ook een optie?
Als je je banden besteld vraag even of ze ook ketting verkopen voor deze maat en zo ja vraag om een mooie deal,vragen kost je niks.

groeten
Eric
Norsk V70D5
 
Avatar
 
Subject:

Re: WELKE MAAT WINTERBANDEN BIJ 17 INCH?

 · 
Posted: 18.09.2010 - 18:35  ·  #5
Hi
Nog even iets,
kettingen voor 17" ik heb ze hier in een post order boekje gevonden voor 199,- nok dat is zo rond de 24,- euro en wel in de maten:
215/40/17 en 215/45/17
http://www.jula.no/snokjettinger-2-pakning-129957
dus het kan wel voor een ok prijs alleen weet ik niet of je in NL voor de zelfde prijs kan slagen.
Eric
Herman62
 
Avatar
 
Subject:

Re: WELKE MAAT WINTERBANDEN BIJ 17 INCH?

 · 
Posted: 18.09.2010 - 19:59  ·  #6
ik heb zojuist mijn winterbanden op originele volvovelgen binnen gekregen van Handelshus de Vos. Ik heb hier dezelfde maat banden op als mijn zomerbanden 225/50/17. Ik moet zeggen een perfecte service. Over een maand gaan ze onder mijn V70 2.5T van 2008.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0