welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 
 
 
 
 
berkie73
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 19
Geregistreerd: 05 / 2022
Subject:

welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 26.12.2022 - 01:14  ·  #1
heb vraagje welke olie zou zou ik in mijn volvo v70nn 2.0D uit 2009 moeten doen al vast bedankt
Rossi
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 26.12.2022 - 07:21  ·  #2
0w30 van het type A5/B5. Castrol gaat er bij Volvo officieel in. Ik en vele andere forumleden hebben goede ervaringen met Ardeca.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 26.12.2022 - 11:19  ·  #3
Oepsie.. een nieuwe olie discussie op komst :-).

Kleine tip: ZOEK eerst eens op het forum voordat je die vraag stelt. Met een simpele search heb je zo voor paar uur leesvoer / nieuwe kennis / geestelijke verrijking etc.
En als je de motorkap opendoet zie je geen sticker?

Rossi heeft een antwoord al gegeven, een (zelfde) antwoord staat ook 33 keer in het instructieboekje trouwens...
Ook op de Volvo site zelf kan je instructieboekjes inzien en snel die vraag opzoeken. Kostte mij minstens 6 seconden Google Fu: https://www.volvocars.com/nl/support/manuals/v70/2008w20


Op pagina 290 valt te lezen dat je er ook soms 5w30 in mag stoppen voor de D4204T motor.
https://az685612.vo.msecnd.net…ual_nl.pdf

Ik klink een beetje sarcastisch waarschijnlijk, omdat die Google actie sneller is dan de vraag stellen hier op het forum. :-) Wellicht is de motorkap openen nog sneller, maar wie weet staat je auto ver weg en heeft iemand ooit die sticker eraf gehaald..)
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 02.01.2023 - 15:15  ·  #4
Sarcastisch, maar vooral ook onvriendelijk (en kijkend naar de datum van posten niet echt in de sfeer van… LOL)
Desalniettemin als we alleen nog maar zaken mogen vragen die hier nog nooit eerder gevraagd werden dan kunnen we beter stoppen met het forum.

Soms is de verkregen ervaring die een grote groep gebruikers heeft een afwijkende van hetgeen een fabrikant op zijn sticker zet of in het instructieboekje.
(Meest simpele voorbeeld is het voorschrift van Volvo ten aanzien van de ATF…)
Daarnaast bestaat er zoiets als voortschrijdend inzicht.
Oliemerken types soorten additieven etc die er 12 jaar geleden niet waren, dus ook niet beschreven werden zijn er nu wel, en andersom zijn er ook verdwenen.

Hoe dan ook indien een onderwerp mij niet aanstaat dan onthoud ik me van commentaar en ga verder.
Daar jaag ik niemand mee weg en blijft het forum ook nog gezellig en interessant ook voor degene die wat minder kennis bezit.

A propos de zoekfunctie, die is niet zo handig voor wat minder bedreven toetsenbordtijgers. (Laat staan als je mobiel zoekt)

On topic

https://ardeca.lubricantadvisor.com/nl/recommendation/52306

(De eerdere aanbeveling was dus ingeval van Ardeca dus niet de juiste heren!)
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 02.01.2023 - 19:33  ·  #5
+1! Laten we het leuk en vriendelijk houden.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 02.01.2023 - 20:14  ·  #6
De eerste week van het nieuwe jaar is net begonnen en de jeuk gevende reactie op het eerste correcte antwoord op de vraag is al weer een feit.

Flevodirk legt vriendelijk en uitgebreid uit aan een beginnend forum lid wat de mogelijkheden zijn het antwoord op zijn vraag zelf te vinden.

Ik kom hier voor mijn plezier en om anderen nu en dan een tip tegeven bij het oplossen van een probleem.
De reactie die Flevodirk kreeg slaat nergens op. Probeer de grijze massa in je hoofd even te gebruiken voor je je toetsenbord aanraakt.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 02.01.2023 - 21:27  ·  #7
Dank je Willy, je slaat de spijker op zijn kop!

Maar ook ik ging uit van bepaalde dingen om eerlijk te zijn en dat zou ik niet mogen doen..

Persoonlijk verwacht ik gewoon dat je/iemand “IETS” doet voordat hij/zij een vraag op een forum stelt.
Dat “iets” kan dus meerdere dingen zijn; even boekje bladeren, motorkap openen of google fu.

En ja, het “jeukt’ me dan wat als ik een dergelijke vraag gesteld zie worden.. —> maar dat is mijn interpretatie, dus wie weet heeft TS dat wel gedaan, maar niet vermeld? (Tip, wel vermelden) en wie weet heeft ie alle andere dingen wel gedaan? Ik ging uit van niet, maar dat is niet juist; ergo ik ben mede fout.

Maar, als je dan niks meer moet of mag zeggen, dan wordt het ook saai en is er geen lering/verbetering voor de persoon is mijn motto. Dus ik zeg wel vaak wat van dingen. Maak ik daarbij fouten? So be it, opstaan en weer doorgaan.. :-)

Anyway. TS: succes met je zoektoch naar de juiste olie, je hebt als het goed is nu meer info, kennis en wijsheid.

@Noob mijn kennis en ervaring is niet bepaald groot, 6-7 jaar geleden kon ik alleen maar “tanken en pinnen”. Maar toen ik die S60 kocht nam ik me voor om e.e.a. bij te leren qua autotechniek om zo de auto goedkoper te kunnen onderhouden. En vooral veel doen; vallen en opstaan en van anderen leren. Bij elke sleutelmeeting had ik alle klussen zoveel mogelijk voorbereid, YT filmpjes bekeken en instructies doorgenomen, zat ik vast dan vroeg ik kort om hulp zodat ik verder kon. Dat is volgens mij de juiste houding… (Maar dat is slechts mijn mening).

Einde discussie en gewoon doorgaan. :-)
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 02.01.2023 - 21:40  ·  #8
Quote door flevodirk

Dank je willy, je slaat de spijker op zijn kop!


Echt? Hebben wij ooit hier tegen jou gezegd dat je de zoekfunctie moest gebruiken?
Een hele dissertatie geschreven over hoe Google werkt? Hoeveel hits dat gaf?


Quote
@Noob mijn kennis en ervaring is niet bepaald groot, 6-7 jaar geleden kon ik alleen maar “ tanken en pinnen”. Maar toen ik die S60 kocht nam ik me voor om e.e.a. bij te leren qua autotechniek om zo de auto goedkoper te kunnen onderhouden. En vooral veel doen; vallen en opstaan en van anderen leren. Bij elke sleutelmeeting had ik alle klussen zoveel mogelijk voorbereid, YT filmpjes bekeken en instructies doorgenomen, zat ik vast dan vroeg ik kort om hulp zodat ik verder kon. Dat is volgens mij de juiste houding… (Maar dat is sechts mijn mening).


Mooi dat jij daar zo in staat en over denkt Dirk, maar dat betekent niet dat anderen daar ook zo in moeten staan.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 03.01.2023 - 00:59  ·  #9
De vraag van TS is beantwoordt, dus er kan een slotje op dit topic.

Dan hoeven we ook niet verder uit te wijden over alle bla, bla die weer ontstaat.

Mods, graag actie.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39716
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: welke moterolie in een volvo v70 nn 2.0D uit 2009

 · 
Posted: 03.01.2023 - 13:34  ·  #10
Ik ben geen onderwijzer, maar snap heel goed dat niet iedereen even handig is met de board-software.
Ik krijg regelmatig een PM van de mede leden met vragen en als ze er dan nog niet uitkomen, vervolgens een nieuw topic starten, daar hebben wij als team geen enkel probleem mee.

Een beetje begrip onderling zou fijn zijn.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0