Het klinkt misschien wat voor de hand liggend, maar ik weet dat mijn auto nodig nieuwe rubbers nodig heeft, met 410k km zat er nog opvallend veel origineel/oud spul op. Draagarmen en fusee zijn inmiddels gedaan, nu nog het trillen in de auto wegwerken.
Stap 2 is de motorsteunen. Bekende issue bij Volvo's. Maar.. waar begin je? De bovenste kan ik nog wel bij en is makkelijk te doen, maar om het blok weer trillingsvrij te maken moeten vast meer rubbers vernieuwd worden. Dus mijn vraag: Welke rubbers zijn de 'usual suspects' bij trillen? Is er een zinnige manier van controleren of vervang ik ze beter sowieso?
Altijd weer die rubbertjes...
Quote
Extra info:
Het trillen is niet constant aanwezig: soms rij ik hele stukken trillingsvrij, soms heb ik in elke versnelling/snelheid boven 50-60km/h een trilling in de voortrein. Dit zou veroorzaakt kunnen worden door onbalans in de aandrijfas. Nu moet mijn rechter sowieso worden vervangen (homokineet heeft tijdje droog gelopen, is weer dicht & ingevet maar hij tikt nog bij volledige stuuruitslag) dus dat is al stap 1.
Het trillen is niet constant aanwezig: soms rij ik hele stukken trillingsvrij, soms heb ik in elke versnelling/snelheid boven 50-60km/h een trilling in de voortrein. Dit zou veroorzaakt kunnen worden door onbalans in de aandrijfas. Nu moet mijn rechter sowieso worden vervangen (homokineet heeft tijdje droog gelopen, is weer dicht & ingevet maar hij tikt nog bij volledige stuuruitslag) dus dat is al stap 1.
Stap 2 is de motorsteunen. Bekende issue bij Volvo's. Maar.. waar begin je? De bovenste kan ik nog wel bij en is makkelijk te doen, maar om het blok weer trillingsvrij te maken moeten vast meer rubbers vernieuwd worden. Dus mijn vraag: Welke rubbers zijn de 'usual suspects' bij trillen? Is er een zinnige manier van controleren of vervang ik ze beter sowieso?
Altijd weer die rubbertjes...