Welke radiator van Nissens is voor mij geschikt

Bifuelrijder
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

Welke radiator van Nissens is voor mij geschikt

· 
Posted: 16.04.2026 - 19:09  ·  #1
Radiator is lek. Dus op zoek naar vervanger. Nissens zal het worden maar het is mij niet duidelijk welk type.
Volgens Vida heb ik part number 31319056 nodig. Op de site van Nissens komt op dit part number type 65553A naar boven maar bij de omschrijving staat dat deze voor automatische transmissie is en ik hebben handbak.
Zoeken op kenteken op de Nissens site vind ik twee typen 65553A en ook 65557A voor de handbak.
Autodoc en daparto geven ook 65553A, dus ondanks de automatische transmissie aanduiding toch voor de 65553A gaan?
Bohmsje
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

Re: Welke radiator van Nissens is voor mij geschikt

· 
Posted: 17.04.2026 - 04:39  ·  #2
Ik vond het afgelopen jaar ook lastig om te bepalen welke voor mijn V70 geschikt was. Uiteindelijk; op radiator voor een automatische versnellingsbak zit iets wat je niet nodig hebt, dus ook onnodig om te bestellen. Uiteindelijk heb ik de 65557A besteld. Past perfect, doet het perfect
Bifuelrijder
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.04.2026 - 05:14  ·  #3
Oké, dank voor je reactie!
Bifuelrijder
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.04.2026 - 05:19  ·  #4
Wel raar dat autodoc en ook daparto de andere aangeeft?
Bifuelrijder
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.04.2026 - 05:36  ·  #5
Het ene type is gelast en de andere gesoldeerd! Dus er zijn meer verschillen
Bifuelrijder
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2026 - 20:48  ·  #6
De radiateur gisteren vervangen. Het paste. Natuurlijk zijn de aansluitingen voor de automaatbak niet aangesloten. . Is wel een gepruts maar toch prima zelf te doen.
Auto wel op stalen bokken gezet.
Achteraf had ik ook de condensor moeten vervangen deze ziet er niet echt goed meer uit.
Iets voor de volgende keer.
Bohmsje nog dank voor je reactie!
Bohmsje
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 26.04.2026 - 05:44  ·  #7
Wat heeft je doen besluiten om toch voor de automaat bak versie te gaan? Hier zitten toch zaken op die niet nodig zijn? Als ik de nummers door de 'alwetende' AI assistent van Google gooi, geeft deze ook aan dat de 65557a de betere was. Inderdaad met gesoldeerde ribben, wat voor betere koeling zou zorgen.

Ik zag bij mij ook dat de condensor het nodige aan steentjes opgevangen heeft. Heb toen bij mij direct de intercooler vervangen, omdat je dan sowieso de radiator eraf dient te halen. De condensor was ook bereikbaar vanuit de voorzijde, staat me iets van bij. Dus toen besloten de intercooler en radiator te plaatsen die echt nodig waren, en de condensor te laten hangen. If it aint broke, dont fix it. Een opmerking die ik hier frequent voorbij zie komen, anders blijf je aan de gang
Bifuelrijder
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.04.2026 - 07:50  ·  #8
Ik moest er één kiezen en de 65553a is het geworden omdat op de Nissens site mijn Volvo oe nummer overeen kwam en niet met het andere model. De 65553a heeft denk ik ook meer koelvermogen. Omdat ik de automaatbak koeling niet gebruik maar de koelribben er wel zijn.
Selected quotes for multi-quoting:   0