Welke radio?

 
 
 
 
 
bolleton
 
Avatar
 
Subject:

Welke radio?

 · 
Posted: 27.10.2011 - 19:52  ·  #1
Hallo, ook ik heb onlangs een 2.4T uit 2000 (niet classic) aangeschaft met een hopeloos slechte (niet originele) radio er in. Ik heb een SC 805 gekocht maar die komt uit een classic en de stekkers komen niet overeen. Zijn daar verloopstekkers voor of gaat dit niet werken?
Of een andere radio: liefst origineel, ik stel geen hoge eisen, wil gewoon goede muziek en een cd kunnen afspelen. Welk type past er in en sluit aan bij mijn eisen? Heeft iemand iets in de aanbieding? (de 805 is te koop!)

Ton
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 27.10.2011 - 20:20  ·  #2
hallo Ton,

Je zou een wat Volvo demontagebedrijven kunnen afbellen of op marktplaats kunnen kijken.
De meest makkelijke optie in jouw geval is de HU 603, bij voorkeur eentje die ook uit een volvo van 2000 komt.
Wel loop je de kans dat je nog langs de dealer moet voor de software.
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 27.10.2011 - 20:48  ·  #3
Ik heb ook en 2.4T uit 2000, en ik heb er een HU-803 in zitten en heb werkelijk waar schitterend geluid! Die, of de HU-603, hoort er volgens mij eigenlijk in. En dan heb je zeker niks te klagen hoor. Ik heb helaas niets in de aanbieding, maar misschien dat iemand anders hier op het forum wel iets voor je heeft, er worden zat radio's omgebouwd hier geloof ik ;)
En anders naar een Volvo demontage bedrijf, dealer of sloopbedrijf. succes!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 27.10.2011 - 21:02  ·  #4
Quote door Tijnieboy

Ik heb ook en 2.4T uit 2000, en ik heb er een HU-803 in zitten en heb werkelijk waar schitterend geluid!


Dat is inderdaad waar :-) , maar...zijn zijn luidsprekers hier wel voor geschikt ? :o
Voor de HU 803 ( incl. losse versterker voor onder de bijrijdersstoel ) heb je minimaal High Performance nodig ! <_<
Dit is de reden waarom ik de HU 603 adviseer ( met ingebouwde versterker ) , deze is nagenoeg plug and play.
Mocht deze niet voldoen, dan kan er als optie altijd nog een versterker onder de bijrijdersstoel geplaatst worden.
Alle beschikbare opties zijn hier te vinden:
http://accessories.volvocars.c…sories.mvc
Wel even het type auto en modeljaar invullen. ;-)
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 28.10.2011 - 18:01  ·  #5
Volgens mij is de SC805, die Ton al heeft, voorzien van iso-aansluiting en in dat geval kan hij volstaan met een verloop kabeltje van de dealer. Als hij geen hele hoge eisen stelt, is dat verreweg de goedkoopste oplossing.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 28.10.2011 - 23:16  ·  #6
Quote door V70 2.4T

Volgens mij is de SC805, die Ton al heeft, voorzien van iso-aansluiting en in dat geval kan hij volstaan met een verloop kabeltje van de dealer. Als hij geen hele hoge eisen stelt, is dat verreweg de goedkoopste oplossing.


Mee eens, dit is inderdaad de goedkooste oplossing, maar hij geeft vervolgens wel aan dat deze te koop staat. :o
Kennelijk wil hij er eentje die past bij zijn dashboard en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. :-)
bolleton
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 11:28  ·  #7
Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik weer mee verder. Ik wilde de 805 weer verkopen omdat ik te horen had gekregen dat ie niet zou passen. Als ie inderdaad ISO aansluitingen heeft en het met een verloopstekker wel past, dan ben ik klaar. Bedankt voor alle tips, ik laat weten hoe het afloopt!
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 13:45  ·  #8
Quote door Bigdog

Quote door Tijnieboy

Ik heb ook en 2.4T uit 2000, en ik heb er een HU-803 in zitten en heb werkelijk waar schitterend geluid!


Dat is inderdaad waar :-) , maar...zijn zijn luidsprekers hier wel voor geschikt ? :o
Voor de HU 803 ( incl. losse versterker voor onder de bijrijdersstoel ) heb je minimaal High Performance nodig ! <_<


aah oke op die fiets. Ik heb dan weer geen idee of ik een High Performance heb, ook geen idee hoe ik daar achter kan komen ;) Kan me er wel iets van herinneren dat het in de verkoopadvertentie stond... :-/
bolleton
 
Avatar
 
Subject:

Update SC 805

 · 
Posted: 02.11.2011 - 20:07  ·  #9
Helaas gaat het met de SC 805 niets worden, bij navraag blijken er geen ISO aansluitingen op te zitten. Verloopstekkers schijnen dan ook niet (meer) te leveren te zijn.
Het zal dus een HU 603 worden, moet ik nog wel een oplossing voor de antennekabel zien te vinden want die heeft men er blijkbaar uitgeknipt! (zit nu een standaard antenne in en past weer niet in de 603***
De 805 is nu dus echt te koop, nog liefhebbers?
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 03.11.2011 - 00:34  ·  #10
Quote door bolleton

moet ik nog wel een oplossing voor de antennekabel zien te vinden want die heeft men er blijkbaar uitgeknipt!


o.O o.O Wat een ongelooflijke BLADHARK die dat gedaan heeft!!!!
De originele antenne is nl. een dual en er is voor een dikke 7,- Euro (jaja, hij was er vast op leeggelopen!) een verloop te krijgen van de originele Volvo aansluiting naar een universele.... (dan neemt hij wel maar een van de twee antennes, maar goed, dat doet hij na afknippen ook...). Ben je dan weer lekker mee :(
Zou op de sloop een andere halen en dan hopen dat de aansluitingen van beide antennes nog terug te vinden zijn en dan solderen.

Ben trouwens geregeld in weekeinden in Leiden en da's niet zo gek ver bij jou uit de buurt, dus als je er niet uitkomt, p.m. dan even.
bolleton
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 05.11.2011 - 19:22  ·  #11
vind ik wel een goede beschrijving! Ik ben er nog niet uit, er steken 2 dikke (antenne?) kabels uit het dash en die zijn afgeknipt. Op de radio zag ik naast de twee grote nog een kleine stekker aansluiting, die lijkt me weer wat klein voor die antennenkabels!
De "gewone"aansluiting komt overigens van een extra elektr. antenne die achter de spiegel op de voorruit is geplakt.
Als je weer in de buurt bent hou ik me aanbevolen (leiden is 10-15min)
Ik ben trouwens nog zoekende naar een HU 603, liefst met bekerhouder.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 06.11.2011 - 10:39  ·  #12
Quote door bolleton

er steken 2 dikke (antenne?) kabels uit het dash en die zijn afgeknipt.


Daar had V70 2.4T het over.
Je zou naar de sloop kunnen gaan en deze uit een demontageauto kunnen halen, c.q. afknippen en vervolgens weer in jouw auto solderen.
Ook zou ik nog de dealer raadplegen of deze stekker niet los leverbaar is, uiteraard alleen dan als de kabels nog lang genoeg zijn.
Succes.
bolleton
 
Avatar
 
Subject:

Eindelijk voor elkaar!

 · 
Posted: 19.12.2011 - 19:43  ·  #13
Beste mensen,
Inmiddels zijn mijn antennekabels hersteld met een stukje van de sloop, een HU 603 gemonteerd en speelt perfekt.
Aangezien alles funtioneert zonder inlezen bij de dealer vermoed ik dat de vorige 603 ooit is gestolen waarbij de kabels zijn doorgeknipt, lijkt me de meest logische verkkaring.

Allen bedankt voor de waardevolle info, dit onderwerp kan worden gesloten. (ik heb overigens nog wel de SC 805 te koop!)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke radio?

 · 
Posted: 19.12.2011 - 20:43  ·  #14
Quote door bolleton

Beste mensen,
Inmiddels zijn mijn antennekabels hersteld met een stukje van de sloop, een HU 603 gemonteerd en speelt perfekt.
Aangezien alles funtioneert zonder inlezen bij de dealer vermoed ik dat de vorige 603 ooit is gestolen waarbij de kabels zijn doorgeknipt, lijkt me de meest logische verkkaring.

Allen bedankt voor de waardevolle info, dit onderwerp kan worden gesloten. (ik heb overigens nog wel de SC 805 te koop!)


Mooi dat je het voor elkaar hebt gekregen.
Lijkt er inderdaad op dat ze het vermoedelijke originele exemplaar hebben "geholpen".
Afijn, nu alleen nog de SC805 verkopen.
Succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0