Welke route raden julie aan van Utrecht - Maranello

ries123
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Welke route raden julie aan van Utrecht - Maranello

· 
Posted: Gisteren om 09:35  ·  #1
Zoals de titel al zegt, welke route werkt in jullie ervaring goed richting Italië? We willen op vrijdag 4 juli vertrekken en liefst een overnachting. Echter is Zwitserland schreeuwend duur en lees ik geen goede vooruitzichten voor de drukte bij de Gotthard. Rijd ik beter via Stuttgart, Ulm en Inssbruck? Ik ben nog nooit met de auto die kan op geweest dus ben benieuwd naar jullie ervaringen. We rijden niet met caravan.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

Re: Welke route raden julie aan van Utrecht - Maranello

· 
Posted: Gisteren om 09:57  ·  #2
Begin van het vakantieseizoen, dan is het eigenlijk nooit een goed idee om op een vrijdag te vertrekken. Afgezien van de drukte in Oostenrijk heb je ook nog de wegafzettingen in Duitsland wat tot veel ellende kan leiden.
We zijn vele malen die kant op geweest en meestal ging ik via oostenrijk. Vaak 's avonds laat weg en de nacht doorrijden, zodat je 's morgens de Alpen over bent.
Ook handiger met kleine kinderen, 's nachts rijden.
Maar als je toch een overnachting inlast, zou ik via Zwitserland gaan. Overnachten ergens in Zuid-Duitsland en de volgende ochtend op tijd eruit en rustig naar je bestemming rijden.
Qua tol maakt het weinig meer uit. Zwitserland €44,- voor een heel jaar.
Oostenrijk twee maal een 10-dagenvignet plus een paar maal trajecttol, wat het misschien nog wel duurder maakt.
PS: houd je wel netjes aan de snelheid in Zwitserland ;)
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 10:10  ·  #3
Gewoon lekker overdag , mijdt de ochtend en avond spits je meot toch wat eten , ga dan de snelweg af en zoek een dorpje , helft van het geld voor veel beter eten , , en geniet lekker van de omgeving , in de nacht rijden er is geen zak aan , je ziet niks , en vermoeidheid speelt dan een veel grotere rol .
ALs je haast hebt , kun je beter met vliegtuig gaan of thuis blijven , druk is het overal tegenwoordig .
Heen over Duitsland Oostenrijk .terug over Zwitserland Frankrijk Luxemburg , België , hebben we paar jaar geleden ook zo gedaan , en beviel erg goed , gewoon een ander omgeving heen en terug .
Maak van de reis ook vakantie .
Wij gaan altijd gewoon en zien wel hoe ver we komen , booking erbij als we het zat zijn , en dan zoeken we plek om te slapen , hoogseizoen wel lastiger , maar altijd nog gelukt , ook wel is een dag later aan gekomen , nu met camper is het wat makkelijker , altijd bed bij de hand !
Wij mijden de snelweg tegenwoordig , met de camper , lekker binnendoor , leuker rijden , omgeving vaak veel leuker , wel dag langer onderweg .
Sussec en veel plezier .
ries123
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 10:25  ·  #4
Ik zie wat je zegt Hans, heb het meer gehoord om ‘s nachts te rijden met kids. Maar heb bijna 5 jaar nachtwerk gedaan en de 61 afgereden richting Koblenz. En ik ben er wel klaar mee. Wil graag wat zien van de route, ook voor de gasten die mee zijn. Qua overnachtig wordt Zwitserland m gewoon niet qua kosten dus dan misschien toch Zuid Duitsland en dan op zaterdagmorgen de Gotthard door zien te komen.

Zijn er hier die via Ulm/Innsbruck naar Italië rijden?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 12:03  ·  #5
Je bedoelt de Brenner denk ik?
Ulm - Innsbruck nog nooit gereden. Is geen snelweg, dus wel mooie uitzichten.
Maar de A22 is wel de route richting Gardameer. 🤔
Tsja, ik rijd ook liever overdag. Maar aan de andere kant valt er ook weinig te zien op de duitse autobahn.
Veldweg
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 12:19  ·  #6
Ja, ik heb wel een goeie tip: je springt in je Volvo, gaat de A2 op, dan de A10/A9 en je stopt bij Schiphol.
Daar heb je hele grote bussen met zijflatjes eraan gelijmd, die ook een beetje omhoog gaan.
Daar in Italiëland stap je uit, huurt een (liefst) Volvo en tadaaa!

Lol, sorry, moest even :)
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 12:33  ·  #7
heb wel wat routes in google staan, kan ik je wel mailen als je wilt. incl. een zeer goede lunch locatie in Ferrari dorp :-)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 12:36  ·  #8
Quote door Veldweg

Ja, ik heb wel een goeie tip: je springt in je Volvo, gaat de A2 op, dan de A10/A9 en je stopt bij Schiphol.
Daar heb je hele grote bussen met zijflatjes eraan gelijmd, die ook een beetje omhoog gaan.
Daar in Italiëland stap je uit, huurt een (liefst) Volvo en tadaaa!

Lol, sorry, moest even :)

Een volvo huren in Italië? 😱
Vliegen....als je met zijn tweetjes bent en naast Schiphol woont...ok.
Maar met vrouw en kind(eren) moet de Volvo tot de laatste cm³ worden volgestouwd. En je hoeft niet te kijken op een paar schoenen/pak luiers meer of minder. 😀
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 14:12  ·  #9
We (m,v + 2 kids) zijn een jaar of 5 geleden die kant op gereden. Door Duitsland en vlakbij de Zwitserse grens een hotelletje gepakt
Dacht dan zijn we op tijd bij de gotthard tunnel. Maar het was ontiegelijk druk al in de ochtend. Het was sowieso toch nog een stukje. Dan hadden we waarschijnlijk om 5 uur moeten vertrekken.
Daarna bleef het maar druk. Eigenlijk tot aan de bestemming in Toscane/Umbrie.
Zo’n afstand hebben we daarna in 3 keer gedaan. Dus 2 overnachtingen. Kost wel wat meer tijd en geld, maar na 6 uur autorijden (inclusief pauzes) ben ik er wel klaar mee en lonkt een koud biertje.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 14:21  ·  #10
Mocht je door Oostenrijk gaan houdt je dan aan de snelheid. 80 is echt 80 etc.. Het beste is zelfs voordat je het snelheidsbord ziet om die snelheid te rijden. De verkeersboetes zijn daar niet mals.

Met de Pasen even op en neer geweest naar Kroatië en er staan ook wel mobiele flitsers.
Veldweg
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 15:30  ·  #11
Quote door ohz274

Een volvo huren in Italië? 😱

Als het lukt: ja! Je gaat nu toch niet zeggen da je liever een ander merk huurt als je daar bent? Straks krijg je een levenslange ban hier ;)

Quote door ohz274

En je hoeft niet te kijken op een paar schoenen/pak luiers meer of minder. 😀

Dit wil ik ook wel betwisten: luiers kan je daar kopen en vraag eens aan je vrouw waar ze liever schoenen koopt: Scapino of ergens in Italië ;)
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 15:57  ·  #12
Voor wie hier nog gebruikt maakt van FB. Er is een groep op FB specifiek voor routes van NL naar Italie. "met de auto naar Italie" & "Italie roadtrips" Daar geeft men bijna realtime aan wat de beste routes zijn en wat waar op welk moment vast staat.
witnie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 22:42  ·  #13
Als autoliefhebber zeg ik: over München! Zorg dat je op voorhand een fabrieksbezoek bij BMW hebt geboekt en neem vooral ook een kijkje in bmw welt en het bmw museum. Erg de moeite waard!
elevating
VolvoV70forum member
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 08:17  ·  #14
Als je de Gotthard tunnel wil vermijden, en je hebt lekker tijd; neem de Gotthard pass (en dan de oude route) en geniet van dit:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ries123
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 09:59  ·  #15
Quote door elevating

Als je de Gotthard tunnel wil vermijden, en je hebt lekker tijd; neem de Gotthard pass (en dan de oude route) en geniet van dit:

Prachtig, zijn er 2 routes voor wat betreft de pass? Welke afslag heb jij genomen?

Selected quotes for multi-quoting:   0