Welke ?

Voorbanden keuze...

 
 
 
 
 
RayCis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 70
Homepage: raycis.nl
Berichten: 205
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Welke ?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 13:24  ·  #1
Ik wil binnen 5 wkn 2 nwe voorbanden laten monteren (met uitlijnen erbij); en zit te aarzelen tussen de 2 op de pic getoonde merken...Het prijsverschil is niet groot, en de Goodyear scoort zelfs beter op 't lijstje, ik ben de Michelin gewend -dat had ik altijd op mijn Renaults zitten- die bevielen goed en waren behoorlijk slijtvast.

Wie heeft ervaring met die Goodyears? m.n. de slijtvastheid ervan?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 14:01  ·  #2
Mijn keuze zouden in dit geval de Michelins zijn. Hoger brandstofverbruik betekent over het algemeen een betere wegligging. Hoe hoger de weerstand, des te beter de wegligging is.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 16:55  ·  #3
Ik sluit me geheel bij Patrick aan! Michelin is ook van betere kwaliteit naar mijn mening! :)
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 16:59  ·  #4
Goodyear is verre van slecht, neem dat van mij aan. Ik was er zeer tevreden over.
Toch zou ik ook voor de Michelins gaan. Dat is hier gewoon de betere band in de praktijk.

Nogmaals, aan beiden kun je je geen buil vallen. Beiden goed.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 17:06  ·  #5
Nee ik zeg ook niet dat Goodyear slecht is. Integendeel! Maar als je kiezen mag dan is de keuze voor mij snel gemaakt. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 20:39  ·  #6
Beiden zijn goed, lijkt meer op een luxe probleem.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 10.06.2013 - 20:41  ·  #7
Hij had de keuze al gemaakt zei ie straks op Skype Hans haha. Het worden de Michelin's! ;) P.S. Is jouw skype overleden? :D
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 12.06.2013 - 02:36  ·  #8
Vind die energielabels bij banden toch wat wazig, de kwaliteit bij nat wegdek vind ik handig en lijkt me ook eenvoudig te testen maar een C of een E aan brandstofverbruik hangen is een beetje wazig.

Als je dit aan een motor hangt weet je wat het verbruik is maar wat is nu het meer of minder verbruik bij een band met label C of E een liter per tank of 5% bij alle auto's (lijkt me sterk) en van meerdere factoren afhankelijk.

Gezien wij gelijk aan euro's denken als we een tankje zien met een letter erbij dan moet men ook een letter aan de duurzaamheid van de band hangen want vaak degene met een hoger bandstofverbruik zijn ook banden die langer mee gaan.

Persoonlijk vind ik de 2e letter die veel meer over veiligheid zegt toch een stuk belangrijker dan de eerste.
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 12.06.2013 - 08:47  ·  #9
Oftewel, het energielabel voor banden is waardeloos. Het idee is leuk, de uitvoering kansloos. Je kunt op het label namelijk niet zien hoe de banden presteren bij droog weer, wegligging, remweg etc. Ook kun je er niet aan aflezen hoe slijtvast een band is. Leuk dat ze aangeven dat de band het prima doet in de regen, maar ik hoop dat het weer beter is in de zomer.
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 12.06.2013 - 10:38  ·  #10
Ben het eens dat het energielabel kansloos is. Het valt of staat met de bandenspanning én met de zwaarte van het rechtervoetje! :sick: O-)

Groet, Hans.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 12.06.2013 - 20:15  ·  #11
Energielabels stellen sowieso geen reet voor is mijn idee! :'( :sick: :sick:
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 51
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Berichten: 366
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 12.06.2013 - 21:38  ·  #12
Tegenwoordig zijn de A merk allemaal oké, heb jaren Michelin banden onder mijn auto's gehad. Wel altijd vier gelijke banden rondom. mijn ervaring is, hoe zwaarder de auto hoe sneller ze kaal waren. Rij nu met Vedestein Cento rond, bevalt erg goed.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 12.06.2013 - 22:19  ·  #13
Die Sporttracs inderdaad ook bij mij! Nu eens kijken wat dit met de nieuwe uitlijning gaat doen! ;)
Walter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lommel
Leeftijd: 52
Berichten: 190
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Welke ?

 · 
Posted: 13.06.2013 - 14:53  ·  #14
Om te antwoorden op de "originele" vraag(beetje laat misschien :ninja: )

Heb zelf jarenlang met Goodyear gereden(eerst de F1 Eagles,als laatste met de F1 Eagles Assymetrico)bevielen heel goed,zijn zachter als Michelins(en dus "plakken" beter)uitleg als meer brandstofverbruik en dushogere rolweerstand en dus betere wegligging is een beetje kort door de bocht :bandit:

Persoonlijk ken ik ook Michelin(en deze gaan langer mee(hardere band,dus goedkoper) Goodyear ligt beter op de weg,maar is dus duurder(slijten sneller)

gr,walter
 
Selected quotes for multi-quoting:   0