welke velgen op V70 III

wat is mooi?

 
 
 
 
 
johanh72
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mokum
Leeftijd: 51
Berichten: 118
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 11:07  ·  #16
misschien is dit wat voor je ?
18”

grt j.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
johanh72
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mokum
Leeftijd: 51
Berichten: 118
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 11:09  ·  #17
of met 17” pandora
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 11:42  ·  #18
18" Bor lichtgrijs, 245-40-18, de auto is zwart 452 black sapphire.
Ook in zeer betaalbare imitaties te koop. Wellicht komen de originele Volvo velgen uit dezelfde fabriek :D

flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 13:59  ·  #19
18 inch doet het prima op de P3 vind ik.. De max is 19 inch voor zover weet (wie weet 20 zelfs?) \
Dus in die verhouding is 18 echt niet overdreven.
Als je de maat banden los ziet dan lijkt het wel overkill maar onder auto is de velg/band combi gewoon prima goed.

Ook weggedrag merk ik weinig van eventueel verlies van comfort dus wat mij betreft zou ik de 18 inch rakkers aanraden.

Ik zoek zelf nog voor een eventuele diehard wintersport-set ook een setje 18 inch, de Magni bv.. met die gedraaide spaken.
En die lijken me nog redelijk makkelijk schoon te houden qua pekel/modder/ etc.
https://accessories.volvocars.com/nl-nl/V70(08-)/Accessories/Sections/styling/2016

Iets betere link: o.a. velgen zoeken

Ik ben toch de auto nu aan het wassen, hier een plaatje.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 14:14  ·  #20
Ik heb 245/40/18 onder mijn 111. Niet hobbelen of stoten. Niet aanlopen. Is een prettig rijdende maat onder de auto.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 14:34  ·  #21


Deze zitten er fabiek af onder , 18inch Ymir , zie ze zelden , en vind ze er goed onder staan .

Zou ze niet groter willen , moest hier flink aan wennen , kwam van de N op 17ich , en die was een stuk zachter , Nederlandse wegen zijn goed , dus is het prima te doen , 80% is retour werk over de snelweg , maar zou je veel b wegen en stad en dorp rijden dan is 17ich stuk prettiger .
DE looks bepalen bij de meeste schijnbaar , voor een dagelijkse woon werk auto , ben ik meer van het comfoor .
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 16:38  ·  #22
Nou Olaf, ik moet eerlijk zeggen dat looks me niet onberoerd laten, maar bij mij moet dat zeker niet ten koste van comfort gaan hoor :-)
Ik heb tijdens de proefrit daar echt goed opgelet en bewust de eerste de beste woonwijk gepakt met hobbels en drempels, die gingen prima goed met deze.
De volgende dag heb ik in een V60 gereden die had 19 inch R-design spul en ook daar gingen de hobbels goed ... (ik snapte het ook niet eigenlijk).

Ik heb juist een vorige-vorige auto weggedaan (Peugeot GTI) omdat ik na 4,5 jaar dat knoeperharde onderstel minder begon te waarderen..
Een ritje naar vrienden in Friesland was een hele onderneming qua rug e.d. geworden. Diezelfde rit met de Volvo S60 enige maanden later, was heerlijk aangenaam en in een zucht voorbij.

Dus ik heb mijn portie harde vering/banden wel gehad vind ik zelf.. Maar ik heb geen ervaring met 17 inch op de Volvo III maar mijn eerste ervaring met eentje - die op 18 staat- is helemaal niet slecht. 😇😎
De S60 -op 17 inch- was steviger op drempels vond ik, maar daar was de vering/demping wat aan vervangen met steviger spul.

P.S. Die velgen van je kar staan idd helemaal goed
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 22:34  ·  #23
Ik denk dat niet alleen het formaat van de velg het comfort bepaald maar ook de vering van je auto.
De C30 R-Design van zowel mijn vrouw als die van mijn zoon staan op 17 inch in de zomer, in de winter op 16 inch. De C30 van mijn zoon is vanaf fabriek verlaagd: die staat voor echt lager dan achter. De ruimte tussen voorwiel en spatscherm is bij de C30 van mijn vrouw enkele centimeters, bij die van mijn zoon past net 1 vinger !!! Ik rij wel eens met beide C30's maar die van mijn zoon ben ik niet gecharmeerd van het comfort.
Op mijn XC70 heb ik 19 inch (wel met 45 ipv van 35 of 40 bij de V70) en de auto is hiermee zeer comfortabel, wil echt geen kleinere maat.
Maar bij de XC70 gaat het bovenal voor de looks en nagenoeg alle XC70NN bezitters zijn van mening dat die Erakir velgen hier een immens grote bijdrage aan leveren.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 24.04.2021 - 23:11  ·  #24
Eens. Mijn XC90 staat op 22" zomerwielen, maar in combinatie met de luchtvering is de auto absoluut comfortabel.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 25.04.2021 - 20:46  ·  #25
Quote door PvL

Eens. Mijn XC90 staat op 22" zomerwielen, maar in combinatie met de luchtvering is de auto absoluut comfortabel.


Luchtvering rocks!😍. Op mijn shortlist van hybride estates stond ook de Mercedes C 350e Een mooi gelijnde kar MET luchtvering!
In de jaren 2015-2016 was dit een soort zakelijke bijtellingsknaller en er zijn nu heel veel uit de lease gekomen.

Maar goed, ik heb nu een leuke V70, ik zal dus niet klagen.

Behalve die fijne vering had die Mercedes ook heeel veel pk’s en koppel en met een simpele tuning had je meen ik 330 pk en 700Nm koppel!!! Jawel, dat kon de automaat aan blijkaar... Hiermee rijd je een Volvo V70 T5 of T6 het snot voor de ogen vrees ik😜

Praktisch was ie niet zo erg, door het batterijpakket werd er een stuk van de laadvloer afgesnoept. Dus lekker volladen voor de wintersport is er eigenlijk niet bij en moet je nog steeds creatief beladen. Met de V70 wordt het straks wel gewoon volgooien en vertrekken :-)
Florisdodermond
Supporting Member
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Locatie: Gendt
Leeftijd: 22
Homepage: volservice.nl/
Berichten: 407
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 25.04.2021 - 20:55  ·  #26
Quote door flevodirk

Quote door PvL

Eens. Mijn XC90 staat op 22" zomerwielen, maar in combinatie met de luchtvering is de auto absoluut comfortabel.


Luchtvering rocks!😍. Op mijn shortlist van hybride estates stond ook de Mercedes C 350e Een mooi gelijnde kar MET luchtvering!
In de jaren 2015-2016 was dit een soort zakelijke bijtellingsknaller en er zijn nu heel veel uit de lease gekomen.

Maar goed, ik heb nu een leuke V70, ik zal dus niet klagen.

Behalve die fijne vering had die Mercedes ook heeel veel pk’s en koppel en met een simpele tuning had je meen ik 330 pk en 700Nm koppel!!! Jawel, dat kon de automaat aan blijkaar... Hiermee rijd je een Volvo V70 T5 of T6 het snot voor de ogen vrees ik😜

Praktisch was ie niet zo erg, door het batterijpakket werd er een stuk van de laadvloer afgesnoept. Dus lekker volladen voor de wintersport is er eigenlijk niet bij en moet je nog steeds creatief beladen. Met de V70 wordt het straks wel gewoon volgooien en vertrekken :-)


Mijn oude baas had precies zo'n Mercedes, dat was een prachtige snelle auto! Alleen is mijn Volvo liefde toch net iets groter ;) En zo'n Mercedes zal wel een beste cent kosten...
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 25.04.2021 - 21:50  ·  #27
Tja leuk hoor die luchtvering van een Mercedes, 1 ding weet je zeker , dat ze een keer lek gaan , dit was van een 500 serie met 8 cilinder diesel , die motor had trouwens ook problemen , maar de linker voorpoot was 2000€ .
En ja dan mag je ook nog naar de dealer om het in te leren , voor 300€ .
Dit was 10 jaar terug , dus doe er nog naar 20% bij .

Nieuw kopen en op tijd weg doen , maar ja dat kost €€€€
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 25.04.2021 - 22:24  ·  #28
Nee, die hoge prijzen zijn voor de S- klasse (en willicht E-klasse) met ABC.
Rond de 1000 euro per poot. Maar die gaan niet zo snel stuk als de ABC uitvoeringen begreep ik.

Zekerheid heb je nooit, in mijn auto zitten Nivomats.. ook niet bepaald spotgoedkoop als ze stuk gaan. (En dat zullen ze ooit doen)
Hier een prijsje: https://www.auto-onderdelen24….heveerpoot
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 25.04.2023 - 13:56  ·  #29
Mooi topic, exact wat ik nu aan het onderzoeken ben. Ik zoek een 18 inch set voor zomerbanden en op mijn huidige Canicula set gaan dan winterbanden.

Voorkeur voor de Zubra of Bor 18 inch, maar moet een net geprijsd setje vinden op MP. Wil er graag nieuwe banden op zetten ipv een gebruikt/ gecupt/ouder etc set banden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 25.04.2023 - 14:31  ·  #30
Ik had Cratus velgen (18") onder NN liggen, die vond ik ik erg mooi staan. Lekkere dikke sloffen eronder, standaard dacht ik 245 breed.
Dat is de geleverde velg onder de R Design meen ik (bij de mijne uit 2011 dan..)
Ze zijn ook nog eens erg makkelijk schoon te maken (pluspunt ;-) )
Plaatje voor het idee:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0