welke velgen op V70 III

wat is mooi?

 
 
 
 
 
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 07.03.2021 - 18:43  ·  #1
Hoi allemaal,

Op zoek naar 17 inch velgen.
natuurlijk wil ik origineel Volvo blijven.
Maar welke velgen passen er mooi onder de V70 III?

auto is donkerblauw, blackline.

origineel zitten er 16 inch onder. toch een beetje een "blote billen gezicht" in mijn ogen.

Dus...... iemand suggesties? eventueel met fotootje erbij?
aanbieden mag natuurlijk ook maar dan liefst via PB om topic niet te bevuilen
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 651
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 07.03.2021 - 19:49  ·  #2
Saga's.... zie onderschrift.
nicoo
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Berichten: 272
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 07.03.2021 - 20:08  ·  #3
Mocht je canicula’s overwegen, doe maar een Pb.
Bennie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne, Nrd Brabant.
Berichten: 57
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 07.03.2021 - 23:49  ·  #4
Bij 17 inch kunt je ook aan type ,, , Pandora , Rex , en Njord denken .

Ik zelf heb type Pandora er onder zitten met 225 / 50 / 17 banden , 7 spaaks en voordeel daarvan vind ik makkelijk zuiver houden want je kan er goed bij met een spons.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2390
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 00:02  ·  #5
Je moet je echt goed inleren welke velgen voor de V70NN ( type 3) er allemaal zijn, maar als je op de officiële site van Volvo kijkt kun je zien welke velgen Volvo voor dit model allemaal geleverd heeft.
Persoonlijk ben ik van mening dat 1 of 2 maten groter (18 en 19 inch) nog beter oogt voor de dit model, maar dat is persoonlijk. Zelf ben ik heel tevreden met de 19 inch Erakir velgen onder mijn XC70 waarmee het beslist GEEN stuiteren is.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 718
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 07:15  ·  #6
Eens. Zelf heb ik ook 17" velgen, maar zou graag een maatje groter willen.
17" is mijn optiek de kleinste maat die mooi staat op de P3 auto's...
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2182
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 08:19  ·  #7
Ik heb 17" Balder op de V70, maar 18" staat echt beter. Ik ben alleen een beetje huiverig voor twee dingen, een is het verlies aan comfort, ik moet dat echt ervaren, van horen zeggen dat het wel meevalt is me toch teveel risico om een hoop geld aan uit te geven. Het tweede is dat er bij het uitparkeren hier regelmatig een stoeprandje wordt meegenomen en met 17" loop je nog niet het risico dat het je velgen beschadigt, met 18" is dat gegarandeerd. Zeker omdat ik niet de enige ben die in deze auto rijdt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3200
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 08:25  ·  #8
Ik heb op mijn XC90 22” liggen met platte bandjes. Maar in combinatie met de luchtvering blijft de auto zeer comfortabel. In de winter heb ik er een set smallere banden onder op 18” lichtmetaal. Op die combinatie is de auto wel/nog comfortabeler, maar op de zomerwielen is de auto strakker qua wegligging. Robert heeft gelijk mbt de gevoeligheid van de velgen. Ik heb er een set AlloyGator velgbeschermers op gemonteerd. Deze kan je bij schade weer bijwerken en beschermen je dure velgen goed! Aanrader.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 718
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 08:56  ·  #9
Was meteen even gaan googlen op die Alloygators, maar de site van Alloygator werkt bij mij totaal niet.
@Pieter, Waar heb je ze laten plaatsen of heb je dat zelf gedaan?
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 09:11  ·  #10
Quote door brinkie

Ik heb 17" Balder op de V70, maar 18" staat echt beter. Ik ben alleen een beetje huiverig voor twee dingen, een is het verlies aan comfort, ik moet dat echt ervaren, van horen zeggen dat het wel meevalt is me toch teveel risico om een hoop geld aan uit te geven. Het tweede is dat er bij het uitparkeren hier regelmatig een stoeprandje wordt meegenomen en met 17" loop je nog niet het risico dat het je velgen beschadigt, met 18" is dat gegarandeerd. Zeker omdat ik niet de enige ben die in deze auto rijdt.


Als je wel eens een stoeprandje pakt is 17 inch veel beter dan 18" die rijd je dan sowieso gelijk kapot.
Zelf heb ik 18" fortuna's heb ze vorige jaar helemaal op nieuwe laten afdraaien maar hou mijn hart vast als ik in de buurt van trottoirs kom hahah
Qua comfort lever je niet heel veel in, ik vind het verschil tussen 17 en 18" niet heel groot, daarnaast zou ik persoonlijk niet groter dan 18" gaan.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4065
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 09:54  ·  #11
Eens met Mark en Brinkie. Ik ben zelf ook van 16 naar 17" gegaan, maar niet groter, vanwege comfort en bescherming velgen. Ik woon in Spanje en kom regelmatig op slecht wegdek (de voornaamste snelweg hier is beroerd betonwegdek). Wel heb ik bij de wissel een zeer merkbare verbetering in wegligging gemerkt, maar dat zal ook voor een belangrijk deel aan de banden gelegen hebben (van Kumho Ecowing van de vorige eigenaar naar Michelin Primacy 4, en ook nog een van 205 naar 225 breedte).
Ik heb gezocht naar velgen met gedraaide spaken omdat ik dat mooi vind (Rex, Pandora...) en ben uiteindelijk op een betaalbaar setje Pandora's uitgekomen. Foto staat in mijn webdagboek (WDB lin onder) pagina 4 maar die kan ik nu niet openen om te linken.
Ik vond het een hoop geld voor iets wat eigenlijk puur estethisch is (zelfs tweedehands), maar eerlijk gezegd denk ik nu vaak als ik op de auto afloop "wat een gave bak" terwijl ik bij de 16 inchers eerder telkens dacht "het is het net niet", de velgen maken echt een verschil. Dus al met al blij met de investering.

Edit: toch nog een ander plaatje gevonden met de 17" sloffen. Naar mijn smaak is dit de juiste bandenhoogte, niet te hoog zoals bij de 16" maar ook niet te plat, daar hou ik zelf niet zo van. 18" zou misschien ook nog kunnen, maar daar ga je hier geen lol van hebben (regelmatig slecht wegdek, soms onverhard en granieten stoepranden).


En hier met de oude velgen (16" en ook niet bepaald een spannend model)
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3200
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 11:00  ·  #12
Quote door Gimle

Was meteen even gaan googlen op die Alloygators, maar de site van Alloygator werkt bij mij totaal niet.
@Pieter, Waar heb je ze laten plaatsen of heb je dat zelf gedaan?


https://alloygator.com/nl/

Ik heb ze zelf geplaatst, stelt niet veel voor - zijn ook filmpjes te vinden op jijbuis.
Heb de set hier in de buurt kunnen kopen - waren op voorraad. Ik heb toen zwarte gekocht - valt niet / nauwelijks op.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 13:09  ·  #13
Ik heb nu een aanbod liggen van Sadia velgen 17 inch.
De Pandora en Rex zijn ook erg mooi.

Nog even zoeken ;)

Ik blijf bij 17 inch, ook ivm beschadigingen (het is de daily driver van mijn vrouw.......)
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 15:15  ·  #14
Hoorde de Sadia niet oorspronkelijk onder een v60?
Vind mooie velg overigens, ben benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.
Vind zelf de 17" Rex velgen erg mooi.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2182
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: welke velgen op V70 III

 · 
Posted: 08.03.2021 - 19:03  ·  #15
Is oorspronkelijk een met de V60 geleverde velg maar past op de Ford naven dus ook op de V70. Andersom kun je deze velgen op een Mondeo uit dezelfde periode knallen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0