Welke vierseizoenenband?

 
 
 
 
 

Poll

Welke vierseizoenenband?
Goodyear Vector 4Season
 
1 (5.56%)
Michelin CrossClimate 2
 
8 (44.44%)
Vredestein Quatrac 5
 
4 (22.22%)
Andere (noteer onder)
 
5 (27.78%)
Total votes:18
This poll ends: 31.01.2023 - 00:00
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1687
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 21.12.2022 - 14:40  ·  #16
https://www.anwb.nl/auto/bande…m-s-banden

M+S hoeft geen winterband te zijn maar tot en met september 2024 toch geaccepteerd in Duitsland.
Echte winterband heeft
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 21.12.2022 - 14:44  ·  #17
Quote door bartk

https://www.anwb.nl/auto/bande…m-s-banden

M+S hoeft geen winterband te zijn maar tot en met september 2024 toch geaccepteerd in Duitsland.
Echte winterband heeft



2 seconden googlen haha:
https://www.michelin.nl/auto/t…imate-plus

Quote
Gecertificeerd voor grip en veiligheid op sneeuw[4].
Het loopvlakprofiel van MICHELIN heeft een V-vorm en 3D zelfsluitende lamellen die maximale grip en remgedrag leveren op besneeuwde ondergrond, ongeacht de leeftijd van de band, zodat u zelfverzekerd in de winter kunt rijden, of u nu door de bergen of door de stad rijdt. Gecertificeerd voor gebruik onder winterse omstandigheden (3PMSF)[4].
pbor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Berichten: 67
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 21.12.2022 - 15:38  ·  #18
Voor elk wat wils, en alle waar naar z'n geld.
Rijd je in een topproduct en wil je er het maximale uithalen (dan ben je eigenlijk wel aangewezen op een circuit, want de snelheden die daar bij horen zijn op de openbare weg toch eigenlijk onverantwoord / en niet toegestaan), dan topbanden. Anders, wat mij betreft, afweging maken van prijs / kwaliteit.

Ik, voor mij, probeer als een echte hollander ;-) voor een duppie op de eerste rij te zitten, en dat lukt tot op heden vrij aardig. Inmiddels 4 jaar in een '06 V70 2.4d 6mt, van 183,000 naar nu 366,000 km gereden, zuinig (1 op 18.5 gemiddeld), bandjes 205/55/16 (zomer - Hankook, winter - Kleber, ca.€65 per band gemiddeld, gaan ca. 75,000 km mee), per jaar €1500 aan onderhoud (all in, dus inclusief eea aan upgrades, oa Obbe :-)). Komt neer op iets minder dan 2 duppies per km all in (incl afschrijving, die wel lekker laag is).
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 21.12.2022 - 18:30  ·  #19
Ik vind er een heel groot nadeel aan zitten , en dat is het inleveren in remweg , nu gaat dat pas geleden bij warmere temperaturen , maar gezien ons klimaat , schat ik dat toch richting de 70% van de tijd .
Dus ik vind de zomerband jaar rond een beter optie in dit land .
GA je naar buitenland of wintersport , dan doe je jezelf ook te kort , dan een echte winterband .
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 21.12.2022 - 18:32  ·  #20
Quote door bartk

https://www.anwb.nl/auto/bande…m-s-banden

M+S hoeft geen winterband te zijn maar tot en met september 2024 toch geaccepteerd in Duitsland.
Echte winterband heeft




Dit inderdaad dus. Het is een compromis en tot een genoemde datum worden ze bij de oosterburen nog geaccepteerd.

Het werd in het begin al gezegd… dit zal altijd een discussie gedoe blijven…
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 21.12.2022 - 21:08  ·  #21
Ik heb Quatrac 5 onder de V70 met 252 PK gehad en was er eigenlijk niet blij mee.
Erg “zwabberig” en wringend in bochten.
Zou er nu niet meer voor kiezen onder zo’n zware auto met veel vermogen.

Wij hebben ze ook onder de Fiat Panda en daar bevallen ze goed.
Nu onder de MINI Clubman Cooper heb ik weer gewoon 2 sets met wielen, een zomer en winterbanden set.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 21.12.2022 - 21:51  ·  #22
Mijn V70 “kreeg” 4 nieuwe banden bij aankoop, merk Vredestein, soort moest ik ter plekke verzinnen, ik koos voor een vier seizoenen band. Leuk om een keer te proberen.

Dus ik heb ook de Quatrac eronder icm de 18 inch Sleipner velgen, Prima banden wat mij bereft, maar ik doe niet zo moeilijk met slofjes.

Ik vermoed dat de CC beter zijn, maar stevig aan de prijs, wellicht kan je een aanbieding scoren?
O ja, nu staat ie op oude wintersloffen, die kreeg ik er ook bij. Die zijn pas echt lawaaiig! :-)
Die oude sloffen staan wel weer op mooie velgen; de 18 inch Magni, erg blij mee.

Met die premium merken kan je niet zoveel verkeerd doen is mijn mening, ik heb een persoonlijke voorkeur voor Continental en Michelin, maar de testen wijzen telkens andere banden aan, elk jaar weer anders (en dan vaak in een andere maat dan de mijne)
DJ

Ik ga in januari skiën dus dan wil ik graag echte winterbanden onder de kar en na de terugreis maar weer de gewone eronder eind februari oid.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 21.12.2022 - 23:53  ·  #23
Quote door flevodirk


Ik ga in januari skiën dus dan wil ik graag echte winterbanden onder de kar en na de terugreis maar weer de gewone eronder eind februari oid.


Das dus ook de reden dat ik weer 2 sets wielen heb voor de MINI
De 4 seizoenenbanden zijn prima voor NL maar niet goed genoeg voor de hogere wintersport gebieden wat mij betreft.

Vleesch noch visch…
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 22.12.2022 - 10:14  ·  #24
crossclimates heb ik jaren lang op de XC90 en xc70 gehad. Ik vond ze het hele jaar door een prima band. Beide auto's kwamen van de standaard volvo michelins af en in beide gevallen was het een vooruitgang. In ons klimaat vind ik het een prima band. zomer en winter. Goed kilometrage, niet al te veel lawaai en gewoon een prettige band.

Wat ik zou moeten missen aan de echte zomer of winterband, geen idee. De auto heeft me nooit ergens in de steek gelaten.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3173
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 22.12.2022 - 10:29  ·  #25
Quote door headlight
Heb drie auto’s gehad die op de Vredestein Quatracs geleverd zijn, persoonlijk vind ik het kl*te dingen. Lawaaierig en weinig grip.


Onze S40 staat ook op 4 seizoenen banden, inderdaad veel lawaai. Grip vind ik wel goed trouwens, ik weet niet eens wat voor banden het zijn. Langere remweg nog niets van gemerkt eigenlijk.
Ik heb 8 Primacy 4+ banden klaar liggen, 4 voor de S40. Zal een stuk meer rust geven.
Voor de echte winters kopen we er dan wel een setje winterbanden met velgen bij.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 22.12.2022 - 11:03  ·  #26
Quote door Benno123

crossclimates heb ik jaren lang op de XC90 en xc70 gehad. Ik vond ze het hele jaar door een prima band. Beide auto's kwamen van de standaard volvo michelins af en in beide gevallen was het een vooruitgang. In ons klimaat vind ik het een prima band. zomer en winter. Goed kilometrage, niet al te veel lawaai en gewoon een prettige band.

Wat ik zou moeten missen aan de echte zomer of winterband, geen idee. De auto heeft me nooit ergens in de steek gelaten.


Mij wel.
Toen ik nog geen awd had en er lag een hele kleine zeg 10 cm sneeuw kwam ik niet meer van mijn plek af.
Gleed alle kanten op.

Dat was voor mij de reden om niet meer voor 4 seizoenen band te gaan.
Tegen de tijd dat ik het echt nodig had…….
Stond ik nog stil.

Met winterbanden is me dat echt nooit gebeurd.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 22.12.2022 - 12:22  ·  #27
10 cm sneeuw is nou ook weer niet heel erg weinig, als je daar doorheen moet ploegen... is best een laag.
Zou leuk zijn als het deze winter nog een keer goed gaat sneeuwen, dan kan ik de vierseizoenen band goed uittesten.

Ik ben voor de N nog wel op zoek naar een setje 16 inch all seasons. Die kunnen geruild worden tegen een winter- en zomerset ;-)
benm
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: regio Harderwijk
Leeftijd: 57
Berichten: 48
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 22.12.2022 - 19:39  ·  #28
Ik was eerst van plan om het hele jaar op 4 seizoenen banden te rijden, maar ben van gedachten veranderd. De 4 seizoenen banden zaten er ook op bij aanschaf van mijn V70 op maar slijten naar mijn ervaring toch best hard in de zomer als je lange afstanden rijdt met hoge temperaturen, in ons geval tijdens de zomervakantie. Ik heb wel daarna nog 4 splinternieuwe Vredestein Quatrac All Seasons op laten zetten die ik nu dus zelf elk jaar wissel met de zomerbanden.

Dit bevalt me beter dan winterbanden want met 4 seizoen banden kun je langer doorrijden. Maar als vervanger van zomerbanden is mijn advies niet doen. Want ze slijten harder en verbruiken meer. En dan is 2 keer per jaar even wisselen een kleine moeite. Dat doe ik overigens zelf meestal zo rond sinterklaas en dan ergens in April.
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 67
Berichten: 304
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 23.12.2022 - 09:11  ·  #29
Dit is mijn 3de Volvo met de CC's. Toen ik mijn XC70 kocht zaten er Pirelli zomerbanden om. Naar de CC een groot verschil in sturen. Met de CC's een stuk lichter.

Ook bij zware regen is de CC een fijne band. Voor mij geen andere. Binnenkort voor vervangen.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Welke vierseizoenenband?

 · 
Posted: 23.12.2022 - 10:42  ·  #30
Zo te lezen is het “wel of niet” ook erg gebaseerd op wat je er mee wil gaan doen.
Voor NL prima, voor hogere gebieden in bijvoorbeeld de Alpen liever goede winterbanden?

Even goed overdenken dus waar je ermee naar toe zou willen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0