Welke Xenon voor een V70 MY 2011 raden jullie aan ?

 
 
 
 
 
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Xenon H7 Storing vrij gemonteerd eindelijk :D !

 · 
Posted: 25.12.2013 - 13:04  ·  #1
Sorry jongens, ben nog van de oude garde. Wat is can bus en wat heeft het te maken met Xenon verlichting? Denk eraan om het ook in te bouwen. Schijnt een bak meer licht te geven..? Heb ook iets gelezen over de problemen die ik krijg met mijn lampunits. Lenzen oid? Mijn modeljaar is 2011.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Xenon H7 Storing vrij gemonteerd eindelijk :D !

 · 
Posted: 25.12.2013 - 13:48  ·  #2
Met de komst van steeds meer electronica kwam de behoefte die systemen ook te kunnen uitlezen.
Daarnaast wordt de canbus techniek gebruikt om functies aan te sturen.

CAN-Bus interface is ontwikkelt om in de hedendaagse auto’s die uitgerust zijn met een CanBus systeem digitale signalen om te zetten naar bruikbare analoge signalen.
Elektronische systemen zoals navigatie/ radio kunnen eenvoudig worden gelinkt met het Can-Bus systeem in de auto. Signalen zoals speedpulse, geschakelde plus 15, achteruitrijsignaal, verlichting, kunnen nu worden gekoppeld en gebruikt gaan worden voor de navigatie units. Ook ABS, (D)STC, ontsteking, inspuiting, timing, remslijtage, regensensor / ruitenwisserssturing, vloeistofniveau's tot bandenspanning aan toe wordt in moderne auto's via Can-bus aan de CANbus doorgegeven en via het display of signaallampjes aangegeven of zorgen sturingen aan onderdelen of systemen.

Voorbeeld;
Stel je hebt origineel H7 lampen in je auto (55W), welke je om gaat bouwen naar Xenon (35W).
De computer meet vervolgens een andere weerstand en "denkt" dat de lamp kapot is.
Vervolgens krijg je een melding "storing dimlicht".
Dit kun je opheffen met zgn. CAN bus ballasten, welke ervoor zorgen dat de auto een lamp ziet van 55W i.p.v. 35W.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Xenon H7 Storing vrij gemonteerd eindelijk :D !

 · 
Posted: 25.12.2013 - 14:26  ·  #3
Bedankt Bigdog, super antwoord!!. Die canbus is dat soms een glasvezelkabel? Dan wordt een en ander voor mij een stuk duidelijker. Lijkt mij alleen een duur systeem. Wanneer je daar problemen mee krijgt ben je aan de beurt denk ik! Na waterschade bijvoorbeeld.
Heb jij nog tips voor Xenon voor mij? Alvast bedankt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Xenon H7 Storing vrij gemonteerd eindelijk :D !

 · 
Posted: 25.12.2013 - 14:36  ·  #4
Glasvezel is iets anders, maar de Canbus heeft wel een overeenkomst;
Er gaan meerdere signalen over een kabel (en bespaart hiermee een flinke hoeveelheid extra kabels).
Qua Xenon denk ik dat de forumleden je hier wel verder kunnen helpen, aangezien er hier al een flink aantal zo'n upgrade hebben gemaakt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke Xenon voor een V70 MY 2011 raden jullie aan ?

 · 
Posted: 25.12.2013 - 14:45  ·  #5
Quote door waal70

CANbus is een koperkabelpaar (high en low) en werkt met voltageverschillen. Een soort geavanceerde morse-code. Niet optisch/glasvezel dus. Misschien op de allernieuwste Volvo's wel, maar volgens mij mag het dan geen CAN meer heten.

Er zit ook nog een LIN netwerk in je auto, dat is 1 draad, daar wordt gewerkt met blokpulsen (korte stroomstootjes)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0