Welke zomerband onder mijn V70 d5 2007

Iemand die kan zeggen welk merk en type het beste zijn?

 
 
 
 
 
jhalgra
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 9
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Welke zomerband onder mijn V70 d5 2007

 · 
Posted: 13.02.2012 - 11:17  ·  #1
Beste V70-vrienden,

Graag zou ik van iemand met kennis 7 ervaring vernemen welke banden(zomerbanden) ik het beste onder mijn v70 kan zetten. Ik heb weinig verstand van banden, maar heb wel eens gehoord dat je "harde" en "zachte" banden hebt.
Ik wil graag banden waar ik een tijd mee toe kan. Ik rijd redelijk stevig, maar ben geen coureur die door bochten scheurt.. Is, mijns inziens, een v70 niet de geschikte auto voor..
Wie kan mij adviseren? Mijn hartelijke dank!

Jelle
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Welke zomerband onder mijn V70 d5 2007

 · 
Posted: 13.02.2012 - 14:35  ·  #2
Ik rij met michelin banden , zijn zeker niet de goedkoopste , maar mijn ervaring over de jaren is dat je er wat meer km's mee kunt rijden en dat de grip goed is ook bij nat weer ook als de band al wat gesleten is .
Volgens mij een van de beste allrounders , maar ik neem altijd een model met een symmetrisch profiel , die asymmetrische banden zijn lawaai banden , maar vaak pas als je er een paar 1000km mee gereden hebt .
Ik doe al jaren banden voor family en vrienden , heb de apparatuur in mijn hobbie schuur daarvoor , het is dus gebaseerd op enige ervaring .
Mijn advies neem een top merk band zeker als je ook nog aardig wat km's rijdt , dan bespaar je uiteindelijk omdat ze vaak langer meegaan en rolweerstand wat lager is (verbruik ) maar toch wel het belangrijkste goede grip onder alle omstandigheden , en wat minder vaak de banden wisselen scheelt ook wat centjes .
Er zij overigen goedkope banden die weinig slijten , maar de grip is erg slecht is mijn ervaring , vooral bij nat weer , en dat hebben we nogal eens .

Succes
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Welke zomerband onder mijn V70 d5 2007

 · 
Posted: 13.02.2012 - 18:21  ·  #3
... voor de komende periode zonder vorst al nieuw gekocht "Michelin Primacy HP", die ik ergens in een test als goed tot zeer goed heb zien scoren. Nu zelf nog ervaring op doen straks .... :love:
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Welke zomerband onder mijn V70 d5 2007

 · 
Posted: 05.03.2012 - 00:28  ·  #4
Heb zelf ook Michelin Primacy HP er onderliggen (zomers). In mijn beleving een van de betere banden die ik heb gehad en dat zijn er nogal wat (Michelin dan, niet perse Primacy HP, de PS3 is ook een goede band).

De Primacy HP is een band die zeer comfortabel rijdt, goede grip bij nat en droog weer.
Goed contact heeft met het wegdek, voor mij de belangrijkste punten.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Welke zomerband onder mijn V70 d5 2007

 · 
Posted: 05.03.2012 - 00:40  ·  #5
Quote door Bert69

Heb zelf ook Michelin Primacy HP er onderliggen (zomers). In mijn beleving een van de betere banden die ik heb gehad en dat zijn er nogal wat (Michelin dan, niet perse Primacy HP, de PS3 is ook een goede band).

De Primacy HP is een band die zeer comfortabel rijdt, goede grip bij nat en droog weer.
Goed contact heeft met het wegdek, voor mij de belangrijkste punten.


Hier ben ik het mee eens, heb deze banden ook een keer onder mijn
S60 gehad(eerst de ps3 en nu de primacy HP) en vind deze erg goed rijden.

Ik rijd zo afentoe wel eens wat harder door bochten en dergelijke maar de primacy hp houd zich goed vast aan de weg, ook rijd deze band op onverharde wegen goed(heb niet voor niks een awd).

De band kost wat, maar dan heb je ook wat.
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Welke zomerband onder mijn V70 d5 2007

 · 
Posted: 05.03.2012 - 11:26  ·  #6
Ik heb net een setje Kumho Ecsta Le Sport KU39 225/45 R17 94Y XL met wangbescherming besteld voor onder mijn S60. Is de 2de keer dat ik deze banden nu heb, bevallen mij goed, zeker gezien prijs/prestatie.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0