Wie heeft wat uitleg over deze foto's?

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4857
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Wie heeft wat uitleg over deze foto's?

 · 
Posted: 10.02.2017 - 15:25  ·  #16
Ik ben weer wat verder.
2 wat langere ritjes gedaan waarbij steeds 1 keer gas en 1 keer op benzine gereden is.
Verschil tussen long term fuel is maar een klein beetje waarbij benzine heel iets lager is.

Maar ook geeft mijn obd2 dongle enkel actuele waardes weer.
Dus start ik hem op staat LTF op 14 en ga ik rijden varieert hij een beetje, maar telkens omlaag.
Ga ik hardr rijden daalt hij.
80km is LTF van 12
100 is dan tussen 10 en 11
120 tusseN 9 en 10
140 tussen 8 en 9

Benzine of gas maakt bitter weinig uit.
Starten we de app op de snelweg bij 120 km/uur begint de LTF gelijk op 9

Een langere rit geeft een avg van ca 9.5

Dus gemiddelde long term fuel is bij die van mij ca 9.5
De foto's hierboven zijn bijna allemaal gemaakt bij korte ritjes wat niet een geweldig representatief beeld geeft.

Echter.......

De waarde is wel wat hoger wat VolvoS60racer noteerd.

Dat betekend dus structureel langer doseertijden van de brandstof.
Gevoelsmatig zeg ik dat er dan teveel zuurstof in de uitlaatgassen zit waardoor de ecu probeert bij te sturen dmv extra brandstof?

Heb ik de laatste stelling juist geformuleerd?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4857
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Wie heeft wat uitleg over deze foto's?

 · 
Posted: 11.02.2017 - 11:32  ·  #17
Ik weet dat ik ook in een jaar tijd keer de P0422 melding gehad heb.

Dat kan ook lekkage van het uitlaat systeem zijn.
Maar ook een temperatuur of druksensor in het inlaat deel.

Volgens mij noemen ze dat een map sensor?
Of hij meet onderdruk in de inlaat?

Ook kan er de oorzaak van zijn dat de waardes hoog zijn.

Jammer dat het zo koud is om met de auto te prutsen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0