Wie herkent dit geluid?

 
 
 
 
 
Iggy1
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 7
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Wie herkent dit geluid?

 · 
Posted: 06.12.2015 - 09:33  ·  #1
Bemerk sinds een week of twee een onrustbarend geluid van mijn 2004 Volvo V70. Het is nog wat luider en venijniger dan het bijgesloten audiofragment doet vermoeden.

Het geluid lijkt te komen in de buurt van de linkerband/koplamp onder de auto. Meestal is het er wel, soms niet. Soms gaat het weg tijdens het rijden.
Zelfs bij stilstand gaat het nog enige tijd door voor het geluid ermee stopt. Toen ik bij de garage aanreed deed ie het natuurlijk weer net niet..

Sorry ben een auto analfabeet dus heb zelf niet de motorklep open gedaan voor onderzoek (zou ik waarschijnlijk meer schade aanrichten dan oplossen..). Heb een afspraak gemaakt met Volvo Verkerk voor komende vrijdag, maar wellicht komt iemand dit geluid bekend voor? Alle suggesties zijn welkom, waarvoor alvast mijn hartelijke dank. :thumb:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wie herkent dit geluid?

 · 
Posted: 06.12.2015 - 09:44  ·  #2
Hoi Iggy,

Kan je een foto maken met de motorkap open en dan met ene pijltje aangeven uit welke omgeving het komt?
Heb je koplampwissers? Die aandrijfmotortjes gaan nog wel eens spoken...
Marc de Rooij
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 56
Berichten: 162
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Wie herkent dit geluid?

 · 
Posted: 06.12.2015 - 10:18  ·  #3
Is je vrouw niet een hulpstuk kwijt :shame: :shame: :shame:

Klinkt als een relais dat niet meer goed schakelt of een motortje die niet goed loopt. Wel een beetje vreemd dat het pulserend is.
Iggy1
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 7
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wie herkent dit geluid?

 · 
Posted: 06.12.2015 - 10:34  ·  #4
Bedankt Plein 69, het zou best weleens met de koplampen te maken kunnen hebben, want daar in de buurt lijkt het geluid vandaan te komen. En inderdaad heeft mijn V70 koplampenwissers....

Dat zou dan weer meevallen, als dat het geval blijkt. Het geluid lijkt een beetje van onder de auto vandaan te komen, helemaal up front links. Zal eens kijken hoe nauwkeurig ik het kan lokaliseren en dan een fotootje maken.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wie herkent dit geluid?

 · 
Posted: 06.12.2015 - 10:39  ·  #5
Makkelijkst is bij je koplamp het stekkertje van de wisser los trekken. Als het dan stop heb je de oorzaa gevonden.
Kan ook nog de motor van de hoogte verstelling zijn.
Wil maar gebeurt zelden ook van slag raken.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Wie herkent dit geluid?

 · 
Posted: 06.12.2015 - 11:49  ·  #6
Dat klinkt idd alsof het het motortje van de hoogteverstelling is. Controleer dat anders ff met je lichten aan, schijnent tegen een muur oid en dan je hoogte verstelling veranderen.
Iggy1
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 7
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wie herkent dit geluid?

 · 
Posted: 06.12.2015 - 13:22  ·  #7
Bedankt! Hier kan ik wat mee!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0