Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

oa Bevestigingsbeugel, kabelboom en Mat

 
 
 
 
 
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 02.07.2014 - 09:24  ·  #1
Vorige week bij Rima een Subwoofer gekocht voor 65 euro waarvan de versterker niet zou werken.
Gisteren eens even flink doorgemeten en aan een pulsgeneratortje gehangen: Gewoon werken!!
Denk iemand hem geprobeerd heeft zonder goed aangesloten paarse remote..

Heb er niet heeel veel verstand van maar de remote van de versterker wordt met een massa geschakeld. Normaal is dit een plus+, bij aftermarket versterkers, dacht ik ;)
Na de massa als remote gebruikt te hebben ging er een groen lampje aan en klonk er een piep :)

Scheelt weer een hoop geld...

Helaas was de sub verder niet compleet met beugel(liefst inclusief schroef) en subwoofermatje. :)
Vandaar dat ik hoop dat iemand dit nog over heeft en te koop.. Voordat ik zelf een beugeltje moet knutselen. Wel vervelend dat dit niet gewoon bij de dealer te bestellen is trouwens.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 02.07.2014 - 09:46  ·  #2
Dan heb je voor niet veel geld een lekkere sound in de auto(al heb ik het nog niet gehoord met sub).
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 02.07.2014 - 09:57  ·  #3
Inderdaad scheelt weer ruim 200 euro... Kan mooi in het spaarpotje voor de Ferrita :)
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden, kan wel wat laag en eigenlijk ook mid van achteren bij. Nu komt het laag/mid behoorlijk van voren. Bij jou heb je dat mooi in balans met de hoedenplankspeakers :(
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 02.07.2014 - 10:11  ·  #4
Je mag altijd komen luisteren in mijn auto hoor als het niet bevalt in je eigen auto :)

Tis vooral even spelen en zoeken naar hoe je het het beste vind klinken.
Ik was in me vorige auto met de hu-803 maanden aan het zoeken naar een lekkere instelling.
Moet immers met verschillende muziek soorten goed en vol klinken.

Merk nu al wel dat mijn deurpannelen het niet leuk vinden en wat gaan resonantie geven.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 02.07.2014 - 10:38  ·  #5
of kom eens bij mij luisteren haha...
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 02.07.2014 - 11:29  ·  #6
Boomcar :) 2x 12" had ik vroeger ook in mijn Alfa 156. Tegenwoordig wil ik iets minder gehoorbeschadiging oplopen :) Destijds lijkt mijn rechter oor, door de 2x 12" infinity en JBL T595 Limited hoedenplanks, aardig pijnlijk geworden te zijn bij hoog volume. Ben dus wat voorzichtiger geworden..
Al moet ik zeggen dat de premium sound ook al aardig de pijngrens opzoekt als je even lekker opendraait, straks met de sub nog weer meer.

Uiteindelijk gaan we maar voor HIFI op een zachter volume ;)
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 02.07.2014 - 12:02  ·  #7
Quote door gillerbee

of kom eens bij mij luisteren haha...


Ja das niet eerlijk :)
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 02.07.2014 - 12:14  ·  #8
Moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de instelling van het hidden menu in mijn Hu803.
Enige wat ik af en toe nog bij moet draaien is de bass of treble voorop maar dat is normaal. Elke muziek is anders..

Merk trouwens goed dat, zoals bij veel versterkers, hij echt even warm moet worden voordat hij lekker warm en vol klinkt :) (minuutje of 5 warmdraaien)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 03.07.2014 - 00:04  ·  #9
Even hard spelen vindt hij ook fijn.
Nadien duidelijk door tekender.
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 09.07.2014 - 19:32  ·  #10
Heb vandaag de subwoofer en kabelboom ingebouwd! Nu nog software!

Heb bij de dealer een kabelboom (€58 euro), krikbakje en reservewielbevestiging gekocht.
Sub heb ik eerst even getest direct op de accu: + op + van de accu, massakabel en paarse remote op de min van de accu.
Ennn de sub werkt gewoon!! :)

Vervolgens de kabelboom ingebouwd, de paarse remotekabel was even spannend... Je moet de hoofdkabel uit elkaar halen om de draad aan te sluiten.
Verder lijkt het erop dat het missende beugeltje niet noodzakelijk is, hij zit er behoorlijk stevig in. Rechts zit hij vast en vooraan zit hij klem op de krikbak..

Kan het kloppen dat de software nodig is om de Sub te laten werken? Hij doet nu niks maar kan me voorstellen dat een update nodig is om de remote te schakelen??

Als ik een draad van de min van de accu bij de stekker op de paarse zet werkt hij. Weliswaar relatief zacht maar dat zal de software update wel oplossen.
mga1600
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Holland Noord
Leeftijd: 75
Berichten: 32
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 09.07.2014 - 23:46  ·  #11
Quote door djgodlike

Heb vandaag de subwoofer en kabelboom ingebouwd! Nu nog software!


Kan het kloppen dat de software nodig is om de Sub te laten werken? Hij doet nu niks maar kan me voorstellen dat een update nodig is om de remote te schakelen??

Als ik een draad van de min van de accu bij de stekker op de paarse zet werkt hij. Weliswaar relatief zacht maar dat zal de software update wel oplossen.


De software is niet nodig om de subwoofer te laten werken weet ik uit ervaring (ik bouwde er al twee in). Je weet dat er op het ding een regelknop zit? Je moet je wel realiseren dat het geen volume is wat telt, maar het "onderaardse" geluid wat de toevoeging geeft.

Wat betreft de aansluiting van de paarse draad: de precieze locatie ervan in het stekkerblok is afhankelijk van het chassisnummer van de auto. Wat mij daarbij (ook?) in eerste instantie nekte ie dat het tekeningetje van de gebruiksaanwijzing vanaf de penzijde van de stekker is, niet vanaf de draadzijde. Even andersom denken en het werkte! Succes!
mga1600
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Holland Noord
Leeftijd: 75
Berichten: 32
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 09.07.2014 - 23:49  ·  #12
....trouwens...ik denk dat ik nog een subwoofermat heb liggen op zolder. Heb je die al of moet ik gaan zoeken?
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 09.07.2014 - 23:52  ·  #13
Heb de paarse inderdaad na eerst verkeerd gestoken te hebben nu op de goeie plek: nr2. Als het goed is klopt dat inderdaad met mijn chassisnr. 450402. :( toch werkt hij nog niet... Maar dus wel als ik hem naar de min met een losse draad erbij insteek...

Het lijkt er dus niet op dat de remote draad door software geactiveerd wordt?
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Wie kan me helpen aan Volvo V70 Subwoofer onderdelen? :)

 · 
Posted: 10.07.2014 - 16:06  ·  #14
Heb de sub aan de praat zoals het hoort nu! Moet helaas eerlijk bekennen dat ik tot 2 keer toe de paarse verkeerd had zitten. Beetje onduidelijk is het wel.

Moet zeggen dat ie goed meedoet. Heb de knop in het midden staan. Vraag me af of de software iets toevoegd, net nog uitgelezen maar geen storing!
Nu nog de alarmsensor in de hemel dempen, trilt als een malle nu.

PS ik hou me aanbevolen voor het matje! :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0