wie kan mij helpen?

koppelings probleem?

 
 
 
 
 
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 28.10.2011 - 21:06  ·  #1
Het hoort sowieso niet zo. Als je geluk hebt kan er te weinig olie in de bak zitten, bonken en gieren is dan een mogelijkheid. Hopelijk heb je dan nog geen blijvende schade. Zsm laten checken!
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 28.10.2011 - 21:28  ·  #2
Zoek even op het forum hier het topic over Powerflush.

Succes! En welkom ook.......
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 28.10.2011 - 22:50  ·  #3
Welkom op het forum.
Wat Steve aangeeft is zeker een goede suggestie, kijk hier maar eens.
Hopelijk kun je dan binnenkort wel van de Volvo genieten.
Succes.
ennema1
 
Avatar
 
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 09:15  ·  #4
Quote door Bigdog

Welkom op het forum.
Wat Steve aangeeft is zeker een goede suggestie, kijk hier maar eens.
Hopelijk kun je dan binnenkort wel van de Volvo genieten.
Succes.


het is een schakel. en er zit nog garantie op maar de dealer probeerd het af te schuiven (is wel logies maar niet eerlijk) ik heb een afspraak voor maandag want hij lekt ook olie op de distri. keeringen van de vvt en de nokkenas zijn lek.slechte zaak voor een volvo dealer ik ben benieuwt of alles nog goed komt zijn wel dure reparaties. maar intussen geniet ik wel van de auto. aleen te weinig pk 140. dat is het volgende probleem in het koop contract staat dat het een 170 moet zijn.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 10:12  ·  #5
Quote
het is een schakel. en er zit nog garantie op maar de dealer probeerd het af te schuiven (is wel logies maar niet eerlijk


hoezo is logisch? je zegt dealer? volvo dealer? zoja dan vind ik dit hele verhaal ronduit schandalig.... en dat pk verhaal al helemaal.... euhm... óf je hebt heel weinig betaald, óf het is een hele mooie uitvoering maar anders is de auto niet zo byzonder dat je dit zou kunnen overwegen om te accepteren....
ennema1
 
Avatar
 
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 13:15  ·  #6
Quote door gillerbee

Quote
het is een schakel. en er zit nog garantie op maar de dealer probeerd het af te schuiven (is wel logies maar niet eerlijk


hoezo is logisch? je zegt dealer? volvo dealer? zoja dan vind ik dit hele verhaal ronduit schandalig.... en dat pk verhaal al helemaal.... euhm... óf je hebt heel weinig betaald, óf het is een hele mooie uitvoering maar anders is de auto niet zo byzonder dat je dit zou kunnen overwegen om te accepteren....


ik heb ook zo mijn twijfels. maar ik wacht maandag nog even af.het is een volvo dealer bij mij uit de buurt . anders zit er niks anders op dan het koopcontract te ontbinden en weer op zoek te naar een andere roffel. maar jullie snappen wel dat ik enorm baal.
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 13:41  ·  #7
Klinkt allemaal niet erg best nee. Als het maandag niet gefikst is/wordt, op een schappelijke manier, dan zou ik idd zo snel mogelijk het koopcontract ontbinden, want het rammelt aan alle kanten geloof ik ;) succes ermee!
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 15:06  ·  #8
Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering? Gelijk erbij betrekken en dit aan de dealer laten weten, dat zal zeker veel helpen.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 15:12  ·  #9
Quote
Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering? Gelijk erbij betrekken en dit aan de dealer laten weten, dat zal zeker veel helpen.


goeie! sta je sowiso sterker!
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 29.10.2011 - 20:20  ·  #10
Gewoon met auto en al de winkel binnenrijden als ze niet luisteren.
Een 140 pk auto verkopen voor 170 pk kan simpelweg niet, zeker niet als dealer.
Hoe kom jij er trouwens bij dat de auto 140 pk heeft en geen 170?

Een schreeuwerig huilerig geluid bij snelheden boven de 120 km hoort niet bij een v70 classic deze heb ik namelijk ook gehad.
Juist op hoge snelheden loopt de 140 pk motor aka de roffel het mooist.

Bonken met overschakelen denk ik persoonlijk met mijn beperkte ervaring aan de koppeling.
Deze volledig vervangen met alles erbij komt al snel op de 1000 euro bij een dealer mag je denken aan minimaal 1.500 euro. Het hoort niet dat kan ik je wel vertellen.
ennema1
 
Avatar
 
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 30.10.2011 - 09:10  ·  #11
Quote door MrN

Gewoon met auto en al de winkel binnenrijden als ze niet luisteren.
Een 140 pk auto verkopen voor 170 pk kan simpelweg niet, zeker niet als dealer.
Hoe kom jij er trouwens bij dat de auto 140 pk heeft en geen 170?

Een schreeuwerig huilerig geluid bij snelheden boven de 120 km hoort niet bij een v70 classic deze heb ik namelijk ook gehad.
Juist op hoge snelheden loopt de 140 pk motor aka de roffel het mooist.

Bonken met overschakelen denk ik persoonlijk met mijn beperkte ervaring aan de koppeling.
Deze volledig vervangen met alles erbij komt al snel op de 1000 euro bij een dealer mag je denken aan minimaal 1.500 euro. Het hoort niet dat kan ik je wel vertellen.


op het kenteken bewijs staat 103kw dat is 140pk helaas het hoort een 123 kw te zijn. ik ga maandag terug ik ben benieuwt hoe ze het gaan oplossen ik denk dat het een andere auto wordt ik wacht het rustig af
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 30.10.2011 - 10:23  ·  #12
Gebruik de tip van Plorie
Quote

Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering? Gelijk erbij betrekken en dit aan de dealer laten weten, dat zal zeker veel helpen.


Bel ook even met de BOVAG en vertel daar je verhaal, mogelijk dat zij het voor je kunnen opnemen als je er zelf met de garagehouder niet uitkomt. Branche vereenigingen zijn er niet voor niets.

Het PK verhaal zal uitdraaien op een weles nietes spelletje ben ik bang voor. De garagehouder zal zeggen dat ie het gezegd heeft dat het een 140pk versie is en jij zult volhouden dat ie gezged heeft dat het een 170 versie is. Tenzij je het kunt aantonen dat er op een kaart of zo die bij de auto zat stond dat het om 170pk ging.

Belangrijk is om rustig te blijven en dus niet:
Quote

Gewoon met auto en al de winkel binnenrijden als ze niet luisteren.

Dat getuigd van onmacht en daarmee maak je alleen maar problemen inplaats van dat je openstaat voor een oplossing.
Als je rustig blijft ben je zelf in elk geval altijd de gene die de discussie open gehouden heeft.

Nogmaals, informeer bij je rechtsbijstand verzekering als je die hebt en bel zeker even met de BOVAG voordat je naar de garage gaat.
Zorg dat je goed beslagen ten ijs komt maar dreig er niet meteen mee. Zeg gewoon als jullie er niet uitkomen dat je benieuwd bent wat de BOVAG er van vindt.

Succes en laat even weten hoe het verlopen is.
ennema1
 
Avatar
 
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 30.10.2011 - 13:08  ·  #13
Quote door Steve

Gebruik de tip van Plorie
Quote

Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering? Gelijk erbij betrekken en dit aan de dealer laten weten, dat zal zeker veel helpen.


Bel ook even met de BOVAG en vertel daar je verhaal, mogelijk dat zij het voor je kunnen opnemen als je er zelf met de garagehouder niet uitkomt. Branche vereenigingen zijn er niet voor niets.

Het PK verhaal zal uitdraaien op een weles nietes spelletje ben ik bang voor. De garagehouder zal zeggen dat ie het gezegd heeft dat het een 140pk versie is en jij zult volhouden dat ie gezged heeft dat het een 170 versie is. Tenzij je het kunt aantonen dat er op een kaart of zo die bij de auto zat stond dat het om 170pk ging.

Belangrijk is om rustig te blijven en dus niet:
Quote

Gewoon met auto en al de winkel binnenrijden als ze niet luisteren.

Dat getuigd van onmacht en daarmee maak je alleen maar problemen inplaats van dat je openstaat voor een oplossing.
Als je rustig blijft ben je zelf in elk geval altijd de gene die de discussie open gehouden heeft.

Nogmaals, informeer bij je rechtsbijstand verzekering als je die hebt en bel zeker even met de BOVAG voordat je naar de garage gaat.
Zorg dat je goed beslagen ten ijs komt maar dreig er niet meteen mee. Zeg gewoon als jullie er niet uitkomen dat je benieuwd bent wat de BOVAG er van vindt.

Succes en laat even weten hoe het verlopen is.

wat betreft het pk verhaal in mijn koopcontract staat 170 pk dus dat is geen probleem ik zal zeker nog even contact opnemen met de bovag en bedankt voor de tips allemaal ik zal proberen rustig te blijven het gaat tenslotte om een dealer dus ik de stille hoop dat het nog goed komt aleen zal aan het vertrouwen gewerkt moeten worden want ik wil de auto eigelijk niet kwijt (hij roffelt zo lekker) ik laat morgen wel even weten hoe het afloopt
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 30.10.2011 - 13:19  ·  #14
Quote

wat betreft het pk verhaal in mijn koopcontract staat 170 pk dus dat is geen probleem ik zal zeker nog even contact opnemen met de bovag en bedankt voor de tips allemaal ik zal proberen rustig te blijven het gaat tenslotte om een dealer dus ik de stille hoop dat het nog goed komt aleen zal aan het vertrouwen gewerkt moeten worden want ik wil de auto eigelijk niet kwijt (hij roffelt zo lekker) ik laat morgen wel even weten hoe het afloopt



Succes morgen kerel.

En, echt, absoluut de moeite waard om rustig te blijven.
Beter 3 keer nadenken voordat je de eerste reactie geeft.
Een emotionele impuls reactie is vaak een heftige reactie. Probeer die te voorkomen en houdt het gesprek gaande en probeer altijd in oplossingen te denken.

Als je de auto niet kwijt wilt omdat hij zo lekker roffelt dan blijf je wel rond tuffen met 140PK. De andere uitvoeringen met meer PK's roffelen net zo lekker, zoniet, nog beter.

Succes morgen
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: wie kan mij helpen?

 · 
Posted: 30.10.2011 - 14:32  ·  #15
Een oplossing als ze alle mankementen maken en je financieel compenseren is natuurlijk ook om hierna de auto te tunen bij bijvoorbeeld tunex.
Dan heb jij ook 170 pk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0