Wie kan (en wil) mijn turbo en injectoren vervangen (opgelost)

EvdP
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Wie kan (en wil) mijn turbo en injectoren vervangen (opgelost)

· 
Posted: 25.07.2016 - 14:18  ·  #1
Ik heb voor mijn Volvo S80 2.0T uit 2000 (B5204T5) een andere turbo en grotere injectoren. Die moeten alleen wel gemonteerd worden en dat kan ik niet. Vandaar de vraag, wie kan en wil dit voor mij doen. Ik woon in Siddeburen, een beetje in de buurt zou wel mooi zijn. Ik heb de auto niet met een dag nodig, ik heb nog eentje als "reserve".
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Wie kan (en wil) mijn turbo en injectoren vervangen

· 
Posted: 26.07.2016 - 12:36  ·  #2
Tja je woont in de buurt maar ik ga dr eigenlijk altijd vanuit dat je zelf zoveel mogelijk doet en dat ik helpende hand toesteek... heb brug en spullen genoeg, maar wel tijd tekort. het huis vraagt nu ook aandacht. Daarnaast ik weet niet of je zo straffeloos injectoren en turbo kunt vervangen. moet er dan ook geen software en weet ik al niet wat meer aangepast worden? maar dat kan dan weer een leersmomentje voor mij zijn. das dan weer leuk.
EvdP
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.07.2016 - 14:45  ·  #3
Mijn expertises zijn tanken en pinnen helaas. Het is niet dat ik niets wil doen maar er zit een verschil tussen willen en kunnen. Velgje wisselen lukt me prima, maar dit is mij een brug te ver.

Ik rij met een breedband lambda. Volgens de man die die heeft geïnstalleerd moet het kunnen. De ECU zou het aan moeten kunnen. Om meer uit de combi te halen moet er wel wat worden afgesteld. Als de boel er eerst maar op zit.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2016 - 23:22  ·  #4
Ik zal de vervanging van de turbo eens bekijken. en dan nog op zoek naar tijd, maar daarvoor eerst werk maar eens inschatten.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 27.07.2016 - 21:35  ·  #5
Als je een extra handje nodig hebt... Roep me maar
EvdP
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.08.2016 - 08:19  ·  #6
Ik kan de topic titel niet aanpassen, maar ik heb iemand gevonden die mijn turbo en injectoren gaat vervangen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2016 - 08:39  ·  #7
mooi :thumb: laat vooral even weten hoe het gaat en afloopt :foto:
Turbotom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2016 - 15:27  ·  #8
Dapper hoor. Turbo en injectoren zijn kwetsbare onderdelen en er is niet veel nodig om de boel te slopen. Ik zou me wel drie keer bedenken voor ik een dergelijke ingreep aan de auto van een ander zou uitvoeren. Kan een hoop gezeur achteraf opleveren als het resultaat niet naar wens is .......

Tom
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wie kan (en wil) mijn turbo en injectoren vervangen (opgelost)

· 
Posted: 01.08.2016 - 19:12  ·  #9
Als je gewoon netjes en gestructureerd werkt (zoals idereen toch) dan is het niet heel spannend. De turbo is wel gedoe omdat je er slecht bij kunt, maar verder....
EvdP
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 02.08.2016 - 13:50  ·  #10
Quote door GRUNNS60

mooi :thumb: laat vooral even weten hoe het gaat en afloopt :foto:

ga ik doen

Quote door Turbotom

Dapper hoor. Turbo en injectoren zijn kwetsbare onderdelen en er is niet veel nodig om de boel te slopen. Ik zou me wel drie keer bedenken voor ik een dergelijke ingreep aan de auto van een ander zou uitvoeren. Kan een hoop gezeur achteraf opleveren als het resultaat niet naar wens is .......

Tom

Het is en blijft een gok. Mijn S80 staat nu voor de tweede keer na een reparatie door een garage bij die desbetreffende garage. Een slangenklem was niet goed aangedraaid en daar pluk ik nu de vruchten van. Wordt netjes opgelost, maar ook bij een garage worden fouten gemaakt.

Ik heb vertrouwen in de persoon die dit gaat doen.Ik heb eerder werk van hem gezien, hij doet de auto's (oa Volvo) van zijn ouders ook. Ik heb geen slechte ervaringen met "mannetjes". Ik heb een BMW van automaat naar handgeschakeld laten ombouwen, diezelfde person heeft LPG in de BMW erna gebouwd. Geen centje pijn (complimenten zelfs van de LPG boer). Dit is een ander maar hij heeft mijn motoren ook onderhouden. Zo kan hij zijn studie betalen en ik upgrades verzinnen die ik absoluut niet nodig heb.
Turbotom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2016 - 17:32  ·  #11
Als het gaat om iemand die je al kent en op basis van eerdere werkzaamheden vertrouwt ziet het plaatje er anders uit. Jouw oproep hier gaf mij een ander beeld.

Succes met de klus!

Tom
EvdP
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 02.08.2016 - 20:59  ·  #12
Er is altijd een eerste keer dat iemand wat voor iemand gaat doen. Het kon zijn dat er hier sleutelaars zitten die zulke werkzaamheden vaker doen. Vandaar mijn oproep. Maar het is en blijft een gok. Zowel hier als ergens anders. Het is geen nieuwe auto en ik durf het risico te nemen. Als je dat niet wil moet je naar een garage en zelf dan worden er fouten gemaakt. Maar bij mijn garage zien ze me aankomen met een turbo en injectoren.

Maar zodra alles er op zit ga ik het postten.
EvdP
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.08.2016 - 13:50  ·  #13
Even een update, de turbo wordt eerst gereviseerd. Er zat wat axiale speling op. Afhankelijk van de prijs wordt het compressorwiel ook nog aangepast.

De turbo (16T) was niet duur. na revisie is hij waarschijnlijk nog steeds niet duur. Maar dat is even afwachten.
EvdP
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 08.11.2016 - 18:02  ·  #14
Even een update. De Volvo is inmiddels voorzien van een TD04-16T turbo en grotere injectoren. Vandaag ben ik naar Sint Jansklooster gereden om de boel af te laten stellen. Volgens iemand van een ander forum een aanrader en niets is minder waar. Erg aardige mensen en verstand van zaken. Dat heb ik wel anders meegemaakt. Als je er geen kabeltje - OBD tooltje in kan prikken dan kan het bij veel al niet. Dat was vandaag niet het geval.

Maar, dan het tunen zelf. Ik had al door dat hij na de 2500 toeren de boel kneep. Dat zag ik op de turbodruk meter maar je voelt het ook duidelijk. De initiële run liet dit ook duidelijk zien. Toen ging de ECU er uit en ging de magiër aan het werk. De druk is verhoogd, maar de dip is er nog steeds... Maar ik weet nu waarschijnlijk wel waar het aan ligt, de Turbo Control Valve Dus, ik moet op zoek naar zo'n ding, monteren en kijken of hij dan de boost wel vast houdt. De ECU is aangepast, dus als dat dingetje werkt zal de auto wel op 1 bar boost rijden. En mocht dat niet het geval zijn, dan moet ik verder zoeken... Al met al wel een geslaagde ochtend, alleen jammer dat ik het potentiële vermogen nog niet kan benutten.

Nu dus eerst zoeken naar een TCV.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 08.11.2016 - 18:12  ·  #15
Mooi dat je verder bent en dat de oplossing zich ook aandiend...
Ga je voor een origineel Volvo exemplaar of eentje van ipd?

Selected quotes for multi-quoting:   0