Even een update. De Volvo is inmiddels voorzien van een TD04-16T turbo en grotere injectoren. Vandaag ben ik naar
Sint Jansklooster gereden om de boel af te laten stellen. Volgens iemand van een ander forum een aanrader en niets is minder waar. Erg aardige mensen en verstand van zaken. Dat heb ik wel anders meegemaakt. Als je er geen kabeltje - OBD tooltje in kan prikken dan kan het bij veel al niet. Dat was vandaag niet het geval.
Maar, dan het tunen zelf. Ik had al door dat hij na de 2500 toeren de boel kneep. Dat zag ik op de turbodruk meter maar je voelt het ook duidelijk. De initiële run liet dit ook duidelijk zien. Toen ging de ECU er uit en ging de magiër aan het werk. De druk is verhoogd, maar de dip is er nog steeds... Maar ik weet nu waarschijnlijk wel waar het aan ligt, de Turbo Control Valve Dus, ik moet op zoek naar zo'n ding, monteren en kijken of hij dan de boost wel vast houdt. De ECU is aangepast, dus als dat dingetje werkt zal de auto wel op 1 bar boost rijden. En mocht dat niet het geval zijn, dan moet ik verder zoeken... Al met al wel een geslaagde ochtend, alleen jammer dat ik het potentiële vermogen nog niet kan benutten.
Nu dus eerst zoeken naar een TCV.