Wiellagers

 
 
 
 
 
markt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 57
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Wiellagers

 · 
Posted: 29.06.2012 - 10:14  ·  #1
Heb inmiddels 4 andere originele volvo velgen met 4 michelins banden Primacy HP banden.
Rijdt erg goed, alleen is er nog veel geluid van achter.
Heb zelf het idee dat de wiellager rechtsachter naar de mallemoer is. Lijkt me sterk dat het van de banden komt.
Is een wielager achter zelf te vervangen? Wat voor merk zou ik moeten nemen en wat is ongeveer de prijs van een wielager, of ditect maar een set bestellen?
Ik woon in Den Dolder, misschien weet iemand een goeie reparateur in de buurt, die verstand van Volvo heeft.
Ik hoor graag van jullie................hartelijk dank

Mark
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wiellagers

 · 
Posted: 29.06.2012 - 10:28  ·  #2
ik zou even op Ebay.de kijken. Kan nog wel eens schelen qua prijs.

Ik heb recent via EBay een lager van FAG besteld. Prijs incl. verzenden 125 EUR. Dat ging dan wel om de voorzijde. Volgens mij ligt dealerprijs op minimaal de dubbele prijs van wat ik er voor betaald heb.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Wiellagers

 · 
Posted: 29.06.2012 - 21:29  ·  #3
Ik zou eerst eens vaststellen of een wiellager stuk is, voor je gaat vervangen. Een defect wiellager herken je doordat het 'brommen' in (bijvoorbeeld) een bocht naar links, sterker klinkt dan wanneer je de andere kant uit stuurt. Voorkom ook dat je het verkeerde lager vervangt, want de prijzen variëren van ongeveer €125 (imitatie) tot € 185 (dealer)... Toch wel de moeite om de achterzijde eens even op de krik te zetten en dan een flinke draai geven aan de wielen (zoals het rad van avontuur); soms kun je het brommen dan ook waarnemen. Zelf vervangen is goed te doen. Als je weleens remschijven hebt vervangen, moet dit klusje ook lukken. Remschijf, klauw + houder, blokken en schoenen eraf en dan haal je aan de achterzijde de vier bouten los waarmee het lager vast zit aan het fusee. De flens van onderste bout moet deels worden afgeslepen om deze te kunnen verwijderen. Voor meer info, stuur een PM met je email-adres. Succes!
huskvarna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 58
Berichten: 98
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Wiellagers

 · 
Posted: 30.06.2012 - 11:07  ·  #4
Quote

Toch wel de moeite om de achterzijde eens even op de krik te zetten en dan een flinke draai geven aan de wielen


Of het wiel langzaam rond te draaien met je hand erop, dan kun je de onevenheden in het lager voelen.
edje
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJmuiden
Leeftijd: 53
Berichten: 261
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wiellagers

 · 
Posted: 30.06.2012 - 12:57  ·  #5
Ik heb ook last gehad van herrie en dat kwam achteraf ook van de premacy's.
9 van de 10 keer komt 't echt van de banden ("cuppende" banden geven zo'n geluid)
markt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 57
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Wiellagers

 · 
Posted: 03.07.2012 - 09:29  ·  #6
Heb inmiddels even proefritje gemaakt met reservewiel................geluid was helemaal weg!!! Wist niet dat een band zoveel herrie kon maken.
Op naar nieuwe banden en iedereen bedankt voor de reacties
 
Selected quotes for multi-quoting:   0