Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 
 
 
 
 
gomo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 59
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 11.04.2014 - 20:33  ·  #1
Hoi,

Ik heb interesse in deze Volvo.

Aangezien ik uit Friesland naar Rotterdam moet om de auto te bekijken, vroeg ik mij af of een van de leden deze auto al bekeken heeft en daar een mening over heeft? De auto is qua model en prijs precies wat ik zoek.

Bij voorbaat dank!

Gomo
buzz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 13
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 11.04.2014 - 21:41  ·  #2
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 11.04.2014 - 22:00  ·  #3
Was ook mijn eerste idee. . In Rotterdam eo is de verkoper checken /googlen bijkans belangrijker dan de auto zelf
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 11.04.2014 - 22:12  ·  #4
Ik woon er wel in de buurt, maar ken t bedrijf niet. Indien je wil kan ik even voor je informeren bij kennissen uit debranche zelf.
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 11.04.2014 - 22:19  ·  #5
Dit forum topic laat precies zien wat het probleem is in autoland....als je er zelf geen verstand van hebt en afgaat op de veronderstelde kennis van de vakman, je een dombo bent en opgelicht mag worden...eigen schuld dikke bult...eigenlijk schandalig dat er zo gereageerd wordt. >_<
Jammergenoeg is dit wel de dagelijkse praktijk en lijkt het erop dat we dit normaal moeten gaan vinden. Uitkijken dus en bij de aankoop van een auto ervan uit gaan dat je belazerd wordt! :bandit:
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 11.04.2014 - 22:33  ·  #6
Pittige reactie Harry...

@ topicstarter: begrijpelijke vraag, maar kijk vooral even wat vergelijkbare auto's in de handel doen. Gevoelsmatig vind ik de prijs vrij laag, verwacht voor dit bedrag geen topauto. Als 't verkeerd wil ben je nl. een veelvoud van de aankoopprijs kwijt aan (achterstallige) reparaties.

Dus ga niet af op wat je hier leest, neem iemand mee die er verstand van heeft of doe een aankoopcheck.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 11.04.2014 - 22:40  ·  #7
vroeger toen ik nog in verroeste Renaultjes 4 reed lieten we een eventuele aankoop door de ANWB keuren. als je dat niet had gedaan was je een sufferd. Dat was zo vanzelfsprekend in die tijd. door de welvaart en de apk e.d. is die keuring verwaterd en durf men bijna dat niet aan de verkoper te vragen om te laten doen. maar er zijn gelukkig ook nog goede en betrouwbare adressen. mijn vorige auto, een S70 kocht ik met 150k op de teller bij een handelsadres in Marcharen bij Oss en 170k later zonder noemenswaardige storingen heb ik die dit jaar verruilt voor de V70. ook nu bij een handelaar waar ik wel eerst de recensies van heb gelezen. hoe dan ook je moet ook een beetje geluk hebben met een aankoop. handig is het soms iemand mee te nemen die weet waar op gelet moet worden. Succes!! en denk eraan auto kopen is emotie!! gebruik dus je verstand en niet alleen je gevoel.. mij nooit gelukt trouwens :D add. komt mede omdat het me aan verstand ontbreekt..dit houdt tevens in dat alles hier geschreven niet waar is.. of niet..
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 11.04.2014 - 23:08  ·  #8
Misschien wel een pittige reactie, maar mijn vertrouwen in de autohandel is erg laag. Het door schade en schande valt wel mee omdat ik gelukkig in staat ben om de meeste trammelant te doorzien, maar anders zou ik geen tweedehands auto durven kopen.
Uiteraard de goeie adressen uitgezonderd, want ze zijn er wel! Maar ja, ze zeggen zelf het allemaal te zijn...
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 12.04.2014 - 01:02  ·  #9
1 recensie op Internet zegt mij echt helemaal niets.
Ik ben een beetje bekend met hoe internet werkt en hoe mensen het soms gebruiken/misbruiken.
1 x een verkeerde persoon die zelf niet goed oplet bij de prijs of algemene toestand en als je een verkeerde hebt dan plaatst die op meerdere forums en internetsites onder verschillende namen een horrorverhaal en je kan je zaak sluiten.

Goede recensies vinden is veel belangrijker.

En dan nog... ook bij een veronderstelde louche handelaar zou ik wel een auto willen kopen, maar dan moest je zelf wel een beetje inzicht in wat de belangrijke punten zijn om te checken en een auto te beoordelen.

Ik ben een tijdje geleden bij een particulier langsgeweest om naar een C70 T5 te kijken. Mooi verhaal eromheen. Turbo was vervangen door grotere, geheel RVS sportuitlaat, gechipt, enz enz. Op de foto erg mooie auto. Erg mooie velgen ook. Alle slijtagedelen waren toevallig net vervangen enz enz.

irl waren de twee velgen die niet op de foto stond zeer zwaar beschadigd, bumper voor hing aan 1 kant los, lakschade, uitlaat was gewone die al bijna 'door' was, turbo was ook standaard en zo te zien originele eerste montage, ruit grote barst, uitlaat raakte het onderstel, en nog wat dingetjes.

Ik heb geen verkoper nodig om een auto te beoordelen, liever niet zelfs.
Zeg maar waar die staat en blijf zelf in je kantoor zitten kom ik straks wel vragen wat je ervoor wil hebben ;)
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 12.04.2014 - 08:19  ·  #10
Wanneer je echt geinteresseerd bent zou ik de auto laten keuren bij een Volvo dealer daar in de buurt (aankoopkeuring). Als de verkoper hier afwijzend tegenover staat dan weet je gelijk hoe laat het is.
Het kost je de kop niet.... de laatste keer betaalde ik bijna 100 euro en je krijgt echt een goed beeld van de auto. Dergelijke aankoopkeuringen zijn heel normaal. Ik maak regelmatig mee dat verkopende partijen het zelfs toejuichen en daar graag aan meewerken. Ik zou het zeker doen. Succes!!!!
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 12.04.2014 - 09:44  ·  #11
Hèhè, ook nog een juiste reactie! @erbakker
Even goed googlen op de.aanbieder, niet meteen schrikken als er ook een boeh!-roeper tussen zit, onthouden dat als het te mooi lijkt om waar te zijn, het dat meestal ook is, auto evt een aankoopkeuring geven en niet je laatste centen uitgeven aan de aanschaf maar rekening houden met een paar reparaties. Zo exclusief is Volvo niet dus als deze niet helemaal aan je wensen voldoet, zijn er nog meer dan genoeg over.
gomo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 59
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 12.04.2014 - 10:42  ·  #12
@allemaal, dank voor de vele reacties.

Ik zag zelf dat het servicelampje brand op een van de advertentiefoto's en heb via een a-mail gevraagd waarom dat zo is. Hier heb ik geen antwoord op gekregen, behalve dat de auto geen gebreken heeft en dat het onderhoudboekje aanwezig is.

@J.W. dank je voor je aanbod, maar ik laat deze auto toch maar aan mij voorbijgaan.

Zo zie je maar dat met een beperkt budget het toch moeilijk zoeken is.

Een aankoopkeuring bij een dealer in buurt vind ik wel een idee als de auto niet bij mij in de regio te koop staat.
Mike-V70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 631
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 12.04.2014 - 11:19  ·  #13
Zn email adres is niet heel erg professioneel... als nog kan het een goede verkoper zijn... Check it out en ervaar het. Wie niet waagt, wie niet wint.
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 12.04.2014 - 13:16  ·  #14
Sorry maar als ik de prijs zie komt bij mij de indruk op dat je voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Ik will deze auto kopen. Kent een van de leden deze auto?

 · 
Posted: 12.04.2014 - 13:53  ·  #15
Tja , gewoon gaan kijken , en iemand mee nemen die er kijk op heeft , of gewoon een gok nemen , maar niet gaan zeuren als het mis is .

Mijn ervaring is dat ik inmiddels al jaren en met de volgende auto gaat het weer gebeuren , ik in duitsland zoek voor een auto , en dan zelf invoer .
Meestal scheelt het wat euro,s maar is eigenlijk niet de voornaamste reden .
1 meer keus , 2 ik vind het leuk , 3 ik vind dat ik er wel verstand genoeg heb om het zo te doen , maar een van de dingen die me altijd opvalt is de manier waarop ik behandeld word in Duitsland , als klant, en ze kennen me niet , en kom er waarschijnlijk nooit meer terug , tenzij mijn volgende auto er staat .
EN toch voel ik me er welkom , en dat overkomt me in Ned eigenlijk nooit , Is toch gek .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0