Wind deflectors, waar koop je die?

 
 
 
 
 
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 18:52  ·  #1
Zoals de titel al zegt.

Prinsesje wil nog wel graag haar raam op een kier hebben. Dit heeft gebulder tot gevolg.

Ik denk dat wind deflectors op de zijdeuren/ruiten kan helpen.

V-store heeft, e niet. Waar koop ik ze wel, voordelig en bij voorkeur origineel Volvo?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 19:30  ·  #2
Pica
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 19:57  ·  #3
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 20:05  ·  #4
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 20:56  ·  #5
Hmm, wat een prijsverschillen, tussen 30 euro voor een set van 4 tot 60 voor een set van 2. En allemaal worden vastgeplakt.

Ik denk dat ik maar pas, want om te beginnen vind ik ze in principe niet mooi, alleen dat gebulder bij geopende raampjes (dat heb ik nog nooit zo erg gehadbij vorige auto's dat vind ik wel een echt nadeel).

Bedankt voor het meedenken.

Gert
Pica
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 22:01  ·  #6
Gert, ik kan je vertellen, dat de zijwindschermen bij Laudorshop van zeer goede kwaliteit zijn, mooi plat, en GEEN lawaai maken.

Ik heb het persoonlijk ondervonden omdat ik ze ook gebruikt hebt.

Echt een aanrader.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 22:20  ·  #7
In 1987 kocht ik een nieuwe 740 Station en dat was in een tijd dat airco een zeer exclusieve en zeer dure optie was welke ik dus niet bestelde. Daarom heb ik toen vrij snel de origineel door Volvo aangeboden wind deflectors gekocht met daarbij ook de originele Volvo raamhoekjes die je aan de binnenkant monteerde. En daarmee was het zelfs bij hoge snelheden zeer aangenaam rijden met je raam een stukje geopend.
Juist die hoekjes zorgden er voor dat er helemaal geen windruis was. Daarom bevreemdt het me zo dat deze nergens meer te koop zijn. Hierbij wat foto's van die hoekjes.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 22:31  ·  #8
Een milieu issue ?
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 07.07.2014 - 22:42  ·  #9
Quote door V-driver

Hmm, wat een prijsverschillen, tussen 30 euro voor een set van 4 tot 60 voor een set van 2. En allemaal worden vastgeplakt.

Ik denk dat ik maar pas, want om te beginnen vind ik ze in principe niet mooi, alleen dat gebulder bij geopende raampjes (dat heb ik nog nooit zo erg gehadbij vorige auto's dat vind ik wel een echt nadeel).

Bedankt voor het meedenken.

Gert


De Climair schermpjes worden in ieder geval niet geplakt maar geklemd. Had een set op mijn V70. Bevielen zo goed dat ik ze ook op m'n S80 heb gezet. Grote voordeel vind ik dat je ook bij regen je raam 'n stukje kunt open zetten.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 08.07.2014 - 07:29  ·  #10
Quote door Domaso

De Climair schermpjes worden in ieder geval niet geplakt maar geklemd. Had een set op mijn V70. Bevielen zo goed dat ik ze ook op m'n S80 heb gezet. Grote voordeel vind ik dat je ook bij regen je raam 'n stukje kunt open zetten.


Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit, maar ze zijn 60 euro per 2 en dat maakt ze al gauw 4 keer duurder dan andere. Want ik wil er wel 4 stuks hebben. Ons prinsesje wil achterin het raam vaak wel open hebben, maar ik doe niet achter wel en voor niet, dus dan heb je twee van die setjes nodig.

Volgende optie is de link van Pica, maar die worden dus geplakt. En dat is redelijk permanent. Je kunt ze er niet afhalen zonder iets te beschadigen in mijn beleving. Aan de andere kant, ze zijn donker en op een zwarte auto zonder chrome opsmuk kan dat wel mooi zijn. Maar wat doet dat met zicht schuin naar voren?

Heeft iemand toevallig windscherpjes op een V70NN?

Ik twijfel nu weer.

Afijn, nog een weekje om te twijfelen voor de vakantie.


:'(
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 08.07.2014 - 08:02  ·  #11
Zonneschermen voorkomen dat gebulder ook, klem je in de sponningen van je raam en hebben als voordeel dat de zo geliefde kroost ook nog uit de zon zit. Zomeractie bij de dealer maar niet gratis natuurlijk.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 08.07.2014 - 09:55  ·  #12
Die zonneschermen heb ik al en die maken nul verschil.

Maar inderdaad een hele mooie dealeractie, ik heb ze bij forumsponsor TVK gehaald, toevallig redelijk om de hoek bij ons. :)
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 08.07.2014 - 10:36  ·  #13
Ik heb ooit een paar neppers gehad voor op de golf variant. Dat was echt ruk en moest je ook plakken. Ik zou als je het ECHT wilt voor de duurdere Climair gaan, die heeft een vriend van me op zijn BMW Touring en zijn echt perfect
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 08.07.2014 - 10:56  ·  #14
Quote door V-driver

Die zonneschermen heb ik al en die maken nul verschil.

Maar inderdaad een hele mooie dealeractie, ik heb ze bij forumsponsor TVK gehaald, toevallig redelijk om de hoek bij ons. :)


Zou ik zeker niet zo beweren, maakt wel degelijk verschil namelijk. Heb ze ook daar vandaan trouwens, webshop werkt prima.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Wind deflectors, waar koop je die?

 · 
Posted: 12.07.2014 - 00:12  ·  #15
Quote door Pica

Gert, ik kan je vertellen, dat de zijwindschermen bij Laudorshop van zeer goede kwaliteit zijn, mooi plat, en GEEN lawaai maken.

Ik heb het persoonlijk ondervonden omdat ik ze ook gebruikt hebt.

Echt een aanrader.

Ik heb ze ook daar vandaan. Prima spul en het werkt net zoals vroeger. Wij zijn er blij mee.
Gewoon doen!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0